Moosz @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zipster

Moosz @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:19

Moosz is een haflinger van 6 jaar.
Ik heb hem nou 9 weken. Het is nog wel zoeken maar dat is ook logisch.
Ons niveau hmm, misschien net de B ofzo, nog geen wedstrijdje met hem gedaan

Waar ik nu vooral tegen aan loop, is dat hij bij de vorige eigenaren verschrikkelijk op de hand is gereden en hij helemaal niet weet waar hij z`n hoofd moet houden als ik met een losse teugel rij. Ik rij hem in het begin nog steeds vwnw maar probeer steeds stukjes mee te pakken dat ik hem toch even oppak.
Tegen dit probleem liepen we in het begin ook aan, dat ik het heel moeilijk vond om hem op te pakken na 20 minuutjes vwnw te hebben gereden. Dit gaat steeds beter.
Waar we ook mee bezig zijn is de achterhand en de galop.

Ik probeer hem van voor gewoon zo veel mogelijk met rust te laten.
Ik kijk nog steeds veelste veel naar me pony, en me benen tja, daar hebben we het maar niet over.

Met rijden ben ik dus veel bezig met mijn eigen houding, en het rechtrichten van me pony. We pakken soms ook wel eens een stukje schouder voor mee en een pasje wijken. Gewoon voor de afwisseling.

Ik ben ondertussen ook van stal verhuist, en Moosz staat nu 24/7 buiten met een inloopstalletje.
oohja cap is eigen keus. Had hem eerst wel op maar voor de foto's even niet.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

Wees een beetje lief voor ons

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:26

hey,,

t' ziet er op het 1e gezicht echt heel netjes uit en er valt volgens mij weinig aan op te merken. Probeer wel nét iets dieper te zitten want het lijkt of je soms de neiging hebt om iets voorover te (gaan) vallen. en een hele leuke haf ook :9

ook heel lekker ontspannen..geeft een fijn beeld.

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:27

leuk paardje heb je!
ik vind hem er goed voorwaarts uit zien en heeft op de meeste foto's een goed achterbeen gebruik :)
ziet er goed uit hoor, veel plezier nog met hem!

simo0ne

Re: Moosz @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:11

Lekker koppie heeft ie!
Zie op de foto's dat je je handen zowat op je bovenbenen hebt liggen.
Ik zou je handen meer gaan dragen
En je handen dichter bij elkaar houden
Verder vind ik hem goed voorwaarts en geloof dat het helemaal goed gaat komen!

zambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:20

zit er goed uit
Probeer hande nhoog te houden

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:56

Wat een leuke haflinger zeg!
Ik heb eigenlijk weinig commentaar. Het enige wat ik zou veranderen is mijn handen wat meer dragend maken en wat hoger houden.
Vind hem voor de rest netjes lopen!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:06

Ziet er netjes uit hoor!
Probeer hem er wel bij te houden met de achterhand. Hij loopt soms een beetje op de voorhand.

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:15

ik vind dat je hem goed rijd, wat er bij de oude eigenaren is gebeurd kan hij nu langzamerhand vergeten en voor je het weet loopt hij super bij je!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:50

Je zegt dat je hem van voren loslaat, ik zie toch echt het tegenovergestelde. Daarnaast zet je je handen vast tegen je eigenlijk lichaam. Ik zou mijn teugels wat korter nemen, handen voor je dragen en de ruimte geven door je handen nog iets naar voren te doen.

xLeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:17

Mooi beessie. Al lijkt hij op foto 4 wel heel klein vergeleken bij jou:P
Maar op de andere foto's valt dat wel mee :D

Xx xLeonieL

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:40

wat een leuke haflinger
wat is zie is dat jij je handen niet draagt, je houdt ze helemaal naar beneden, probeer er op te letten dat jij je handen moet dragen, dat ziet er een stuk mooier uit, dan is je houding ook meteen een stuk rechter als je snapt wat ik bedoel.
Ik hoop dat je er iets aan hebt

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:09

Vind het wel ene mooi plaatje.
Alleen zou je misschien wat minder naar beneden moeten kijken. :)
Hier en daar lijkt het aleen wel alsof hij zijn hoofd wat naar rechts kantelt?

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:15

Babybel schreef:
Vind het wel ene mooi plaatje.
Alleen zou je misschien wat minder naar beneden moeten kijken. :)
Hier en daar lijkt het aleen wel alsof hij zijn hoofd wat naar rechts kantelt?

Jep, doet hij ook. Is gelukkig al een heeel stuk minder. Maar dat heeft hij over gehouden van de vorige eigenaar.
Ik weet ook dat ik echt te veel naar beneden kijk :P slechte gewoonte, en buitengewoon moeilijk om af te leren...

Tralalaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:56

Erg leuk paard. Maar verder, misschien je handen minder breed uit elkaar zetten, en je tenen meer naar binnen. :) Verder ziet het er goed uit hoor.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:58

Leuke foto's ;)
je hebt het beesje lekker aan het lopen.
alleen moet je even letten op je handen dat je die wat meer bij elkaar houd en je tenen naar binnen ;)
verder : Good Job!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:11

Foto 2 is mooi ;)
Hij maakt mooie ruime passen (voor zover ik kan zien) en loopt lekker door. Tenen mogen iets naar binnen.
Je haffie heeft een mooi hoofdje !

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:11

Je geeft aan dat je hem zoveel mogelijk loslaat van voren, maar je zet je handen wel helemaal vast. Dus van voren los laten gaat voor deze plaatjes niet op. Probeer je handen meer te dragen en niet zo vast te zetten tegen je lichaam. Dan laat je hem inderdaad wat meer los van voren, nu (nog) niet.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:24

ziet er goed uit
wat het vast zetten van je handen betreft
ik denk niet dat je ze echt vast zet.
je moet ze alleen meer dragen.

zummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:53

heej
ziet er leuk uit hoor mooi beestje!
en zoals iedereen zegt je handen gaan dragen, anders moet je gewoon gaan denken dat je ze voor jou gevoel overdreven naar voren hebt en van daaruit leer je je handen wel te gaan dragen. verder loopt hij netjes zo te zien.
ga zo door!

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:45

Ziet er netjes uit hoor, goede beweging ook voor een haflinger!

Probeerd je handen toch wat meer te dragen, en nog wat dieper in het zadel te gaan zitten.

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:38

leuk beestje! :)
probeer je handen wat meer te dragen en je tenen naar binnen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:26

Ziet er netjes uit, paardje mag soms iets lager gaan lopen, en jij moet proberen je handen iets meer te dragen en wat dichter bijelkaar te houden.
verder niet veel op aan te merken, succes!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:48

heey, T ziet er heel netjes uit hoor :D , vooral voor een haf ;) , soms wel wat foutjes zoals iets te hoog in de nek of wat vreemde pasjes :o , maar t is in ieder geval n leuke pony *D en hij kan bets goed dressuur :P

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:08

Wat een leuke haf :),
Ik vind het er persoonlijk nog wat gespannen uitzien, probeer hem wat dieper in te stellen, de fout die je maakt is door het te doen door je handen breed te zetten en naar achteren te houden (richting je benen). Hierdoor ben je erg sterk in je handen, hoe breder hoe meer kracht je er op uit oefent. Probeer je handen netjes bij elkaar te houden, en meer te dragen (dat zal wel wennen zijn, maar later krijg je een veel fijner effect om 'm nagefelijk te rijden). Probeer je buitenteugel wat meer te begrenzen, en kijk vooruit, dit verbetert je zit meteen. Verder lekker veel tempowisselingen, en voltes enzo rijden! En als hij wat meer na gaat geven veel wisselen qua lengte in z'n hals, ook lekker lang en laag in- en uitrijden voor de ontspanning.

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:04

Gipsylover schreef:
Wat een leuke haf :),
Ik vind het er persoonlijk nog wat gespannen uitzien, probeer hem wat dieper in te stellen, de fout die je maakt is door het te doen door je handen breed te zetten en naar achteren te houden (richting je benen). Hierdoor ben je erg sterk in je handen, hoe breder hoe meer kracht je er op uit oefent. Probeer je handen netjes bij elkaar te houden, en meer te dragen (dat zal wel wennen zijn, maar later krijg je een veel fijner effect om 'm nagefelijk te rijden). Probeer je buitenteugel wat meer te begrenzen, en kijk vooruit, dit verbetert je zit meteen. Verder lekker veel tempowisselingen, en voltes enzo rijden! En als hij wat meer na gaat geven veel wisselen qua lengte in z'n hals, ook lekker lang en laag in- en uitrijden voor de ontspanning.

Hier ben ik het dus echt helemaal mee eens...
Ik zat echt te wachten op iemand die het opmerkte.
Ik zelf vind hem dus ook echt gespannen lopen. Een reactie van mij is dan om meteen me handen breed te zetten. Hij loopt nou gewoon niet lekker door z`n lijf, hij kan zo veel beter.
lang en laag doe ik ook altijd ik als ik begin en eindig met rijden. Ook neem ik regelmatig voltes mee. We zijn wel pas sinds kort echt structueel bezig met tempo wisselingen, dit werpt nu al wel een beetje zijn vruchten af.

Voor de rest bedankt voor de reacties!
En tja die tenen.. dat wordt echt nog een hells karwei om dat goed te krijgen :P