Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Relaxed schreef:NenaC schreef:Zweepje mee?
Klein tikje verkopen als ie het doet, iedere keer weer! Lijkt me dat hij het dan wel gaat snappen
Waarom iets afstraffen als ie gewoon de kans krijgt om het te doen? Ze moet gewoon voorkomen dat ie gaat lopen eten tijdens het rijden..

gewoon zweep meenemen...gebruik je stem als hij wil gaan hengelen,luisterd hij niet dan de stem én zweep.Geef hem een opsodemieter zodat hij weet dat je het meent.
. Miss_Malfoy schreef:Relaxed schreef:
Waarom iets afstraffen als ie gewoon de kans krijgt om het te doen? Ze moet gewoon voorkomen dat ie gaat lopen eten tijdens het rijden..
Oja, en dan moet je ook maar met een lief stemmetje gaan voorkomen dat je paard over je heen walst?
Das heel wat anders dan een zacht stemmetje en over je heen laten walsen
Britt20099 schreef:Wat een tips waar je weinig mee kan!
Vraag me af of je hier wel tips krijgt waar je iets mee kan,
Misschien kan je een beetje google? Of anderen eigenaren op stal vragen? Misschien is er iemand die een keertje mee kan en kan zien wat er gebeurt en dan tips kan geven?
Waarschijnlijk (uitzonderingen daargelaten) krijg je alleen maar commentaar op afstraffen of wordt het een topic waarin wordt gezegd dat het allemaal jou fout is zonder concrete handgrepen behalve: hou je teugels kort... denk dat je aan dat soort tips niets hebt.
Dus misschien iemand op stal die een keertje mee kan?
Succes
Duidelijk...
Misschien kan je een beetje google? Of anderen eigenaren op stal vragen? Misschien is er iemand die een keertje mee kan en kan zien wat er gebeurt en dan tips kan geven?
Waarschijnlijk (uitzonderingen daargelaten) krijg je alleen maar commentaar op afstraffen of wordt het een topic waarin wordt gezegd dat het allemaal jou fout is zonder concrete handgrepen behalve: hou je teugels kort... denk dat je aan dat soort tips niets hebt.
Succes
Succes

Britt20099 schreef:Britt20099 schreef:Wat een tips waar je weinig mee kan!
Succes
Dat zijn de nuances, maar te zien aan je reacties en het happen op iedereen is het niet je sterkste kant...
TS kan allicht toch proberen of bovenstaande tips helpen?
Mijn paardje werd altijd juist heel gewillig als we naar buiten gingen dus nam ik altijd de kans om af en toe wat dingen te oefenen onderweg zoals een pasje wijken, schouderbinnenwaarts, halt houden etc. Succes! Majo schreef:Ik vind het fijn dat er zoveel mensen op reageren, zullen we iedereen even in zijn waarde laten? Ik vraag om tips, krijg van iedereen een tip die zij nuttig acht, laten we vooral elkaar niet gaan afrossen op goede bedoelingen, mijn hemel!
De tip van het zweepje heb ik meerdere malen geprobeerd, en hem soms ook echt een stevige ram op zijn kont verkocht als ie het weer deed. Enige resultaat was dat ie als een dolle met zijn oren in zijn nek echt woedend boomblaadjes wilde plukken. Teugels korter houden kan inderdaad een optie zijn. Ben een westernruiter die haar paard veel vrijheid gunt (ruiter schik, paard schik), en wellicht door die vrijheid maakt ie misbruik van mijn goedheid.
Zo te horen heeft jouw paard het goed voor elkaar en vind dat hij het recht heeft op "zijn" blaadjes.Dieren zijn net kleine kinderen hoor,let maar eens op wat er in een winkel gebeurd met een dreinend kind dat na veel brullen en krijsen zijn zin krijgt als er eerst 3x "nee"is gezegt
NenaC schreef:Zweepje mee?
Klein tikje verkopen als ie het doet, iedere keer weer! Lijkt me dat hij het dan wel gaat snappen
Miss_Malfoy schreef:Relaxed schreef:
Oja, en dan moet je ook maar met een lief stemmetje gaan voorkomen dat je paard over je heen walst?
TS, regels zijn regels, je laat nu over je heen lopen. Gewoon iedere keer afstraffen. Eerst met je stem, als hij probeert te gaan eten, geen reactie is een skup voor z'n donder. Eventueel zweep mee als 'ie niet reageert. Gewoon consuquent volhouden, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
.