Tim @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Tim @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:51

Hallo,
Ik zal ons even voorstellen. Ik ben Anja, 21 jaar oud en mijn paard heet Tim, 13 jaar, Pion x Vanitas en 1.83 hoog!!
We rijden op B niveau, en soms wat hogere oefeningen (wijken, sb, travers, appument)
Waar we vooral tegenop lopen is dat Tim snel moe is en daardoor gaat hangen, of steeds van tempo wisseld, ben nu dus vooral bezig met conditie kweken bij hem, veel overgangen en elke keer een beetje opbouwen kwa tijd en intensiefer rijden. Overgangen vind Tim ook heel moeilijk. Die rijden we dus ook vaak, en het gaat gelukkig al beter. Verder rij ik 1x per week Privéles met Tim. Ook zijn we hard bezig om Tim lekker onstpannen te laten lopen. Ik rij Tim nu ongeveer 1,5 jaar.
Nou, hier komen de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het dan!

Patriciavt

Re: Tim @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:01

Wat een leuk ding :D
Ik heb er een van Democraat (v. Pion) en dat is ook zo'n reus :P

Foto's zien er goed uit. Wat mij opvalt (daar heb ik zelf met mijn paard ook last van) is dat hij met zijn lange hals niet helemaal lekker doorbuigt, het ziet er wat 'strak' uit al ziet het rijden er heel erg vriendelijk uit!

Leuk dier, heel veel succes nog met hem!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:04

ben het helemaal eens met het strakke,hij kotm nog niet helemaal los aan de fotos te zien. :)

ik mis af entoe ook wat activiteit,ga veel schakelen :)

die laarzen vind ik zo onwijs mooi! ik krijg ze ws ook :D

libertad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:09

zou het kunnen dat je af en toe een beetje voorover zit? misschien iets om op te letten.
maar wat leuk dat je paard zo groot is, vind het zelf altijd zo'n bijzonder gevoel als ik hoog zit!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:30

Ziet er goed uit! Aan de laatste foto gezien heb je een mooie verbinding, want hij heeft lekker geschuimd. let wel op je eigen houding, maak je rug niet bol; borst vooruit, kin omhoog, handen dragen.

veel succes !

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:57

Ja, ik zit een beetje voorover, tim maakt zoveel beweging dat het soms moeilijk zitten is en zo rijd het dus net lekkerder, ik weet het, erg fout! en hij mag idd iets ontspanner in de nek, maar ja, als je z'n lange nek hebt is dat wel moeilijk hoor :P

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:03

Wat een onwijs gaaf paard! Wees er maar trots op :P
Ik vind dat je hem netjes aan het lopen hebt aangezien het absoluut niet makkelijk is om zo'n groot en robuust paard bij elkaar te rijden.
Wel zou hij zijn achterhand iets meer mee mogen nemen.
Veel succes!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:12

ben er ook trots op! hij heeft zelfs een eigen hyves! http://welovetimmie.hyves.nl/
alleen jammer dat die niet van mij is...
opzich, de eigenaar doet er niks mee, en ik rij hem 4x per week, kan hem dus eigenlijk als eigen beschouwen zonder de bijkomende kosten :P alleen me privelessen betaal ik zelf en hij moet idd actiever van achter, zijn we met les hard mee bezig

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:31

Leuk paard, een echte reus!
Hij mag zijn achterhand er wel een stukje steviger onder zetten, als dat nog niet zo goed lukt is appuyement/travers wel een beetje hoog gegrepen.... :)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:24

zorg dat je wel recht in je zadel zit,.. of foto 3 geeft een vertekenend beeld.
Verder is het een leuk paard, echt een reus!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:28

het ziet er wat te weinig energiek uit. Je paard mag wel wat actiever en z'n bespiering is ook nog niet to the point. Dat komt nog wel met actiever te rijden, veel cirkels en misschien ook wat meer longeren met pessoateugel. Zo kan je hem meer buigen en meer impuls geven.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:35

Ummm, waarom rijd je de 'hogere' oefeningen als de basis er nog niet fatsoenlijk in zit? Deze oefeningen hebben totaal geen nut als ze niet goed gereden worden.
Hij zal echt meer gesloten moeten worden en meer de AH er onder moeten gaan zetten. Begin eerst gewoon rustig met de basis dat die in orde is en ga dan pas un keer naar de hogere oefeningen kijken.
Het is btw een appuyement :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 07:06

ja, sorry heb dyslexie. Zullen vast wel meer spellingsfouten bijzitten.
ik doe met hem die oefeningen wel eens omdat die daar soepeler van word. Ze zijn ook nog niet helemaal perfect, hij moet nog iets meer buigen. Maar als ik meer van hem verwacht met rijden, hogere oefeningen (dat vind die leuk, hij heeft bij zijn vorige eigenaar heeeel vroeger Z2 gelopen) doet die veel meer zijn best, ook daarna met gewoon hoefslag volgen en voltes rijden enzo. Hoe moeilijkere dingen ik vraag, hoe leuker hij het vind en hoe beter die zijn best doet. Ik weet het, raar paard :P

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:10

Ik vind dat je hem vriendelijk rijd! Groot paard hoor :).
Je houding is al meer genoemd daar ga ik wel in mee en wat actiever rijden inderdaad!
En als je paard met de moeilijkere oefeningen meer zijn best doet zou ik dat ook gewoon lekker blijven doen! Dan let hij tenminste op :D!
Verder ook lekker boscrossen of i.d. om zijn conditie op te bouwen..

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:31

kan niet met hem naar buiten, hij is de grootste schijterd die ik ken. Soms schrikt die al van een blaadje, hij is natuurlijk een tank dan. Dus ik mag niet eens naar buiten van de eigenaar, niet dat ik het wil, is een gevaar voor me eigen leven :P

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:45

Aaaah wat een knapperd! Ben helemaal verliefd. Wat staat ie mooi hoog op zijn benen zeg!
Meer actief is inderdaad heel belangrijk, dan wil ie ook wat eerder nageven. Beter korter rijden en actiever :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:02

hey wat leuk, en al zonder slof, goed hoor! Misschien dat ik iets eerder kan komen voor oud en nieuw en dat we dan samen kunnen gaan.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:10

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om volgens de regels te reageren?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 10:20

iedereen is verliefd op hem :D hij is ook gewoon knap. Eerst actief en dan langer gaat niet helemaal lukken, dan kan ik nog geen 15 rijden... Hij is al enorm afgevallen, maar conditie, die moet nog een stuk hoger! wil eerst aan zijn conditite werker, want anders ben je nt lekker bezig en dan doet je paard het niet meer.. ook zo banketstaaf

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:54

Het is inderdaad een knapperd. Ik zou zeker goed op je houding letten, ookal is het moeilijk zitten. Wellicht zou je eens met hem aan de lange teugels kunnen gaan werken, daar krijgt een paard ook goede conditie van en leert hij ook goed verzameld lopen, wat niet makkelijk is voor zo'n reus.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:57

Je kunt beter 15 min goed actief rijden dan 45 min minder goed rijden.
Aan die 15 min heb je veel meer.

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:31

tassie schreef:
iedereen is verliefd op hem :D hij is ook gewoon knap. Eerst actief en dan langer gaat niet helemaal lukken, dan kan ik nog geen 15 rijden... Hij is al enorm afgevallen, maar conditie, die moet nog een stuk hoger! wil eerst aan zijn conditite werker, want anders ben je nt lekker bezig en dan doet je paard het niet meer.. ook zo banketstaaf

En ik ben verliefd op jouw bak! :P
Verder lijkt het op de 1e foto bijna een valse knik, of zie ik dat verkeerd? Ik vind het verder een leuk paard, ik snap ook dat een lange nek lastiger is natuurlijk :)

Douwina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:39

Hee,
Leuk paardje misschien hakken wat meer naar beneden en wat meer ontspannen ?

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:20

Ik vind het er op zich netjes uit zien.
Heb wel het idee dat je rechtervoet steeds net iets te ver naar achter ligt. Het liefste zou ik die iets meer naar voren zien.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:56

Draverlover schreef:
tassie schreef:

En ik ben verliefd op jouw bak! :P
Verder lijkt het op de 1e foto bijna een valse knik, of zie ik dat verkeerd? Ik vind het verder een leuk paard, ik snap ook dat een lange nek lastiger is natuurlijk :)

En die bak heb ik lekker helemaal voor me zelf ;) hoef hem met niemand te delen!
Ja, hij heeft een lange nek, daardoor is die moeilijker rond te rijden