Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ook zou ik nog niet veel met je been doen, je been is tenslotte voor de achterhand en jij hebt het voor nog niet in orde, dus zorg eerst voor dat je leert te geven voor je je been echt gaat gebruiken.
Ik heb altijd geleerd: wat je er achter in rijdt, kun je voor bewerken. Rij je er niks in, komt er dus ook niks uit.

midgie schreef:Als je een juiste stelling en buiging hebt , dus voor los is van je hand dan pas kun je van achter naar voren rijden want dat gaat dan eigenlijk vanzelf, je moet eerst een hals en rug spier enz ontwikkelen en dan verder naar achter rijden, zeker kun je van achter naar voren rijden, maar als je niet weet hoe je het voor moer oplossen en constant druk voelt dan is je paard ook niet ontspannen over de rug bezig,als je van achter naar voor rijd, moet je dat voelen in je hand, maar als je paard vast houd zou ik eerst van voren gaan klussen. desnoods ernaast uit leggen wat je bedoelt.
midgie schreef:Je kan juist beter op je binnen teugel vragen en je buiten teugel geven, want hoe weet het paard anders dat hij stelling en buiging aan moet nemen?
midgie schreef:maar als je paard vast houd zou ik eerst van voren gaan klussen.
maar dan heb ik al wel een week hard gesleuteld dus zal hopelijk al wat minder zijn dan dat het was. Lovely schreef:bamsy, het is goed dat je erop let dat je arm ontspannen blijft. Om te zorgen dat je je hand ook naar voren blijft houden, weet ik nog wel een simpel truukje. Kijk even waar je je hand moet houden en knoop daar een elastiekje in de manen van je paard zodat je weet dat je hand niet naar achteren mag.
knollentuin schreef:midgi midgi toch,klussen aan de voorkant komt al snel over als geen gel...trek m in de krul!
je hoeft echt niet aan die voorkant te sleutelen als je paard voorwaarts gelijk\recht loopt en de verbinding naar je hand durft te maken. het moet gaan voelen of je hand in hand dezelfde kant op wil en niet dat je iemand mee moet sleuren.
bamsy schreef:Lovely schreef:bamsy, het is goed dat je erop let dat je arm ontspannen blijft. Om te zorgen dat je je hand ook naar voren blijft houden, weet ik nog wel een simpel truukje. Kijk even waar je je hand moet houden en knoop daar een elastiekje in de manen van je paard zodat je weet dat je hand niet naar achteren mag.
Tip van de week!!! haha, dat ga ik morgen inderdaad maar eens doen alleen moet ik mezelf dan niet betrappen op het feit dat ik naar benede ga kijken haha
.
reageert ze heel goed, ik oefen regelmatig met losse teugel en dan voltes en wendingen rijden op mn zit. Ik vergeet zelf vaak tijdens het rijden te kijken waar ik naartoe rijd dus te sturen met zit haha.

griebels schreef:Midgie, een paard kan niet loslaten voor als hij niet van achteren ondertreedt.
Als je achter er maar bij laat lopen, loopt je paard dus op de voorhand...
Ik vraag me af waar jij hebt leren rijden?