ik train al een poosje (5 a 6 maand) een fries (met papier) van 8 jaar oud. Hijzelf is 1.75 groot en ik maar 1.69, dat opzich is soms al een klein probleempje, maar eentje die gelukkig wel op te lossen valt door een krukje te gebruiken
maar ik loop nu telkens tegen hetzelfde probleem aan en ik raak het vertrouwen kwijt (niet in hem maar in het rijden van de galop)
Hij heeft een heerlijke ruime galop, maar hij glijd verschrikkelijk snel uit, als zo'n lomperik dus valt gaat het met een hele zwiep.
Dit is niet zo fijn, ik wil niet zeggen dat ik bang aangelegen ben, maar ik begin zolangzamerhand een angst te ontwikkelen voor de galop. Ik denk dat het samenloop van omstandigheden zijn:
- rijden in een weiland (weliswaar niet glad maar kan er aan bijdragen)
- Hij heeft vrij kleine hoeven voor zijn grootte, dus misschien dat hij hierdoor minder zijn balans vind ? (heeft geen ijzers meer onder)
- Ik kan hem heel moeilijk ondersteunen met zijn balans vinden, misschien komt het dat ik zelf niet lekker in het zadel zit en beugels aan de korte kant heb ( dit ook omdat hij er soms wel vandoor gaat, hij is best schrikachtig en galoppeerde eerst ook weg ook weg tijdens het opstijgen(doet hij inmiddels niet meer), wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan mag joost weten !! maar misschien ligt de fout ook bij mij).
Ik vroeg mij af of jullie je licht hierover zouden willen laten schijnen.
zelf is hij heerlijk in de hand ( na een half uur loswerken
) dus was mijn idee om er een slofje om te knopen. DIT DUS NIET OM HEM NAGEVELIJK TE RIJDEN, maar om mijn tankje iets beter in de hand te houden als hij er vandoor spurt in zijn angst ( wat weer erg gevaarlijke uitglijders als gevolg heeft )alvast bedankt

maar dat even terzijde.