Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jeanneee_ schreef:Het hoort inderdaad niet echt alsof je op het nivo zit waarop je de wissels nodig hebt.

ikke1989 schreef:@ bonechi
als je wilt gaan springen zal ie ook over moeten springen van galop niet? of wilde jij in draf over een 1m springen?
)Bizzybijtje schreef:Jeanneee_ schreef:Het hoort inderdaad niet echt alsof je op het nivo zit waarop je de wissels nodig hebt.
Wat dacht je van springen? Dan is het ook handig wissels te kennenEn als je overal 'les nemen' neerzet hebben we heel RT-Praktijkproblemen niet meer nodig
![]()
Enfin, je kan ook een grote acht in galop rijden, en op x 'radicaal' de stelling omgooien en zweep aan de buitenkant een tik geven, en uiteraard de goede galophulp erbij. Je kan eventueel ook nog een balkje op x leggen om het nog makkelijker te maken.
Bonechi_ schreef:ikke1989 schreef:@ bonechi
als je wilt gaan springen zal ie ook over moeten springen van galop niet? of wilde jij in draf over een 1m springen?
Als je 1m parcours wilt gaan springen zul je toch je paard zo moeten controleren dat hij niet door het bit heen loopt, maar op de achterhand? Dan zou ik me nu meer verdiepen hoe je boven de sprong invloed kunt hebben in de galop waarin je moet landen. Of eens beginnen met zoveel controle dat je ook binnen een paar passen terug kan naar draf en opnieuw aan kunt springen. (tuurlijk is het op niveau anders, maar het klinkt mij nu in de oren alsof dat een probleem is, en dat lijkt me dan een groter probleem dan het niet kunnen wisselen)
Lara_Silver schreef:Volgens mij vergeet de helft hier dat voor het gemak, dat dressuuroefeningen ook door andere takken gebruikt worden. De grote 8 in galop is idd de meest gebruikte techniek om (spring)paarden dit aan te leren. Als hij op een gebroken lijn omspringt zit er overigens iets niet goed want dat is een figuur dat volledig op dezelfde hand gereden hoort te worden, maar dat terzijde. Om een een enkele galopwissel aan te leren heb je geen bijster hoog niveau nodig, je paard moet de basis kennen. De basis die hiervoor nodig is: paard moet aan het been zijn, hij moet op jou hulpen netjes in de goede galop aanspringen en rechtgericht zijn zodat hij moeiteloos de gevraagde stelling aan kan nemen en sterk genoeg is voor beide zijden galop. (anders zal hij automatisch de makkelijkere galop kiezen, moeilijker in de andere gaan en maakt het dan moeilijk de wissel aan te leren)