Inrijden op onze 3e B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Inrijden op onze 3e B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:58

Op 1 nov was het weer zo ver, Lynn en ik hadden onze 3e wedstrijd alweer!
Ons heenritje (door het bos) was relaxt en ze voelde al goed aan!
De foto's van de proef zijn in de binnenbak genomen, omdat de flitser aanmoest is de kwaliteit enorm achteruit gegaan dus daarom maar de foto's van het inrijden!

We hebben 2 mooie 1e plekken gehaald met een score van 190 én 193 punten!

Lynn is een kwpn merrie van 8 jaar, 1,77 hoog en is nooit eerder uitgebracht.

Ons doel :
- Goed cijfer voor halsstrekken ( we hebben hier heel erg opgetraind en werden beloond met een mooie 8!!)
- Middendraf ( thuis kan hij er soms super uitkomen, op de foto's zie je ook een mooi strekkend been maar helaas, zodra we hem voor de jury moeten laten zien valt ze vaak in de galop. We kregen voor 1 middendraf een 4, we hebben een 5 en een 6 gehaald daarvoor)
- In een mooie vloeiende lijn afwenden, niet slungelig gewoon recht. (Doordat Lynn heel groot en lang is is het soms moeilijk haar om mn been te laten lopen. Voor het afwenden bij A kregen we dan ook een 5 omdat het slingerend was.)

Ons doel hiervoor was de galop. Het was eerst een drama! Nu hebben we een ontspannen galop en kregen ook een 7!!

Eigen punten :
- Rechtop blijven zitten, ik zit heel ongelijk (hang beetje naar rechts) en moet dus veel meer op mn kont gaan zitten.
- Hakken niet veel optrekken (vaak zijn het moment opnames maar ik betrap mezelf dat ik het toch wel héél vaak zie)
- Niet te veel naar beneden kijken (uiteraard heb ik dit in mn proef niet gedaan)

Ons heenritje. Waarom Lynn dr oren zo naar voren heeft? Achja, fotograven zijn soms heel eng!
1.Afbeelding

Pasje naarvoren en dáár wil ik haar hebben. Loopt op eigen benen (teugels hangen vrij los) en strekt haar been ook goed. Heel braaf paard!
2.Afbeelding

Geen nette houding maar tenminste wel achterbeengebruik! (haha die staart)
3.Afbeelding

Halsstrekken
4.Afbeelding

Galop
5.Afbeelding

Galop
6.Afbeelding

Galop
7.Afbeelding

Galop (hier werd ze erg sterk)
8.Afbeelding

In de proef (middendraf)
9.Afbeelding

Volte
10.Afbeelding

Braaf gedaan paard!
11.Afbeelding

Lieve foto met paps erbij
12.Afbeelding

Mooi naambordje nu!
13.Afbeelding

HubbaBubba

Re: Inrijden op onze 3e B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:10

Hey Joyce :wave:

Kwam toevallig je topic tegen!

Paar puntjes wat ik zag op de foto's:

Allereerst denk ik dat je er verstandig aan doet dat je je beugels een gaatje of 2 langer doet, hierdoor val je niet zo snel naar voren en kun je je hankken automatisch ook beter uitdrukken.

Op vooral de galop foto's zie je dat je niet op je kont kunt blijven zitten en naar voren kukelt, denk dat je dat probleem hierdoor al voor een groot gedeelte oplost.

Zorg dat je met halsstrekken ook gewoon contact houd en niet je teugels los laat wapperen.
Als ze nu namelijk d'r hoofd omhoog brengt heb je niks meer, terwijl als je een contactteugeltje hebt, je het allemaal onder controle kunt houden.

Ook valt me weer op, had het al is eerder gezegd..
Je zadel vind ik wel erg ver naar voren liggen, zorg dat hij in het midden van de rug van Lynn ligt, hierdoor krijgt ze ook meer schoudervrijheid en zal ze dus ruimer gaan lopen.

Hoop dat je er wat mee kunt, verder weet je wel hoe ik er over denk :D
Ga zo door topper!!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:15

Thanks voor je tips!

Ja, me beugels moeten echt langer maar omdat ik een springruiter ben is dit echt heel moeilijk voor me.
Ik raak dan veel me beugels kwijt enz.
Wat ik nu ga doen is dus me beugels eraf halen en aan de longeerlijn met mams het op mn kont leren zitten.
Als ik dit goed beheers kunnen mijn beugels ook gaatje langer omdat ik dan stevig zit.

De halsstrekfoto is inderdaad niet de meest geweldige foto. In mijn proef had ik mn teugels ook wat korter en ze bleef mooi rond en laag.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:17

Ik vind het er wel netjes uitzien voor jullie niveau!
Je weet zelf waar je aan moet werken en doet dit ook doelgericht goed van je!

Een aantal tips die ik je wil geven:
Inderdaad je beugels 1 of 2 gaatjes langer want je kukelt een beetje voorover. Als ze in de galop erg sterk wordt zou ik juist meegeven met mijn hand en door proberen te rijden met mijn been. Nu zie ik dat jij haar ook extra oppakt met je hand, hierdoor zou ze nog sterker kunnen worden. En je mag je billen nog meer in het zadel proberen te drukken!

Ga zo door want je bent lekker bezig!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:37

TOPPERS *\o/*

Je heb super goed gereden! En dat is beloont ook! Ben je nu nog steeds zo blij :D ?
Voor je het weet zit je in de L, en ik zal je zeker komen aanmoedigen!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:00

He Joyce,

Ten eerste leuke fotos en nogmaals gefeliciteerd met je 2 eerste plekken en je winstpunten niet te vergeten :D

Naja wat iedereen al zegt je beugels wat langer zodat je niet voorover valt.
Voor de rest gaik met het commentaar van Sanne mee.

Maar ga lekker door zoals je nu bezig bent want je bent op de goede weg meid :D
En nogmaals ben ik ontzettend blij dat Nunique bij jou nog een paar mooie maanden heeft geleefd! Toppie :D

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:08

Super punten voor de 3e keer!!
Hij ze lijkt wel een beetje op mijn paard. En die van mij doet precies hetzelfde met halsstrekken. Ze moet eigenlijk wat meer naar voren en beneden (maar misschien ging dat later wel goed, het is maar 1 foto).
Verder vind ik het er wel goed uitzien. Alleen moet je er wel om denken dat je blijft zitten in de galop! Op alle galopfoto's sta je in de beugels..

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:50

Ziet er lekker ontspannen uit +:)+ Tip om een slingerend binnekomen te verbeteren. nadat je afgewend bent kun je iets naar voren rijden. Dan slingeren ze vaak niet meer zo!!

Succes!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:03

Mooie combi zijn jullie.
Volgens mij hoeven je beugels niet echt langer of hooguit 1 gaatje, want anders zou je je knie overstrekken.
Wel zou je kunnen proberen iets meer midden in het zadel te zitten (je rug niet hol trekken). Als je je hak dan wat meer uitdrukt en je onderbeen een klein stukkie naar achteren legt, kom je al een heel eind.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:48

Ik vind dat je een mooi , braaf paard hebt, en dat je er goed op rijd, en er goed op past, even letten op je hakken. Goed naar beneden drukken en je tenen naar binnen laten wijzen.

xx

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:42

Leuke combinatie zijn jullie. :)
Ik zie op sommige foto's pianohandjes. probeer ze rechtop te houden. Verder is het commentaar denk ik wel al gegeven. :D

mii_rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:07

leuke combinatie samen en een leuk aangezicht
alleen wel even letten op je beenhouding en je handen;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:11

Volgens mij is het een paard wat best lastig bij elkaar te rijden is, of niet?
Ze ziet er vrij lang uit qua bouw namelijk?
De beugels zou ik ook maar 1 gaatje langer doen, icm je been mooi lang maken -en hakken laag- zit je dan volgens mij prima.
Prima resultaatje!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 09:03

Thanks voor de reacties!

Ja ze is vrij moeilijk te rijden. Ze heeft een lange nek en daardoor is het echt wel moeilijk haar bij me te houden.
De periode op mijn hand hangen is gelukkig over, dan ging ze heeeel diep lopen en werd het voor mij echt heel zwaar.

Met de beugels : Daar ga ik aan werken.. ik ga langzamerhand een gaatje langer zitten maar zoals ik al zei.. ik ben een springruiter dus die dressurzadels.. pff erg moeilijk!
Binnekort een lesje kont zitten dus dan zullen mijn beugels automatsich ook langer gaan!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 17:42

nog meer commentaar?

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:57

De 2e foto waar jij zo blij mee bent en als je doel ziet, vind ik een slechte foto ;)

Je ziet daar overduidelijk dat je paard in een valse knik loopt.
(teugels hangen los, maar je paard volgt je hand niet)
Dan loopt hij in een valse knik.
Je moet proberen meer contact te houden en ben je benen naar je hand toe drijven.

(dus drijven en met je handen opvangen)

Nu loopt je paard in een valse knik, om de druk van de teugels te ontwijken en dat is zonde!
Want het is een leuk beestje! :)

Hier op bokt zie je die valse knik helaas nog te vaak voorkomen :(

Werk hieraan met je instructrice ;)

Verder ziet het er leuk uit! :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 08:51

Als je paard wekenlang op je hand heeft gehangen en nu lekker loslaat en gewoon daar blijft zonder dat ik moet gaan trekken is het juist wél een lekkere foto.
Ik zie nergens slecht ruggebruik dus nee, een valse knik vind ik onzin.

Sterker nog, ik laat die foto uitvergroten :D

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:40

dan moet je het zelf weten ;)
En je moet ook niet zo porren met je spoortjes ;)
Als je niet met spoortjes kan rijden, moet je ze af doen want dit is een beetje zielig, je zit constant met je spoortjes in hem te porren! :n

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:17

Ik kan heel goed met sporen rijden, en het is een haar en nee, ik zit haar niet constant te porren.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:21

JoycexLynn12 schreef:
Ik kan heel goed met sporen rijden, en het is een haar en nee, ik zit haar niet constant te porren.

Op de foto's ziet het er anders wel uit alsof je haar de hele tijd zit te 'porren'. ;) Misschien zijn dit moment opname's maar dan zijn het er wel erg veel. Ook vind ik dat je alle tips, commentaar waar je aan zou kunnen gaan werken, een beetje weg schuift. Als je geen commentaar had willen hebben had je dit topic niet in RT-HAW moeten zetten, nu is het juist de bedoeling dat we je tips geven, maar alle tips die worden gegeven schuif je eigenlijk een beetje weg, zet je foto's dan in Rijden in de picture ;)

Is dit trouwens in Heiloo op de ponyclub geweest? :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:26

Ik neem het commentaar juist serieus op, maar met dingen zoals je kan niet rijden met spoortjes is gewoon grote onzin. Als ik er niet mee kan rijden had ik ze allang weggedaan, maar gelukkig kan ik dat wel en doe ik het dus ook.

Lijkt me niet zo dat voor de lol zit te prikken, het zijn moment opnames en ik zie echt niet bij iedere foto een spoor erin zitten.

Ja ponyclub heiloo.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:31

JoycexLynn12 schreef:
Ik neem het commentaar juist serieus op, maar met dingen zoals je kan niet rijden met spoortjes is gewoon grote onzin. Als ik er niet mee kan rijden had ik ze allang weggedaan, maar gelukkig kan ik dat wel en doe ik het dus ook.

Lijkt me niet zo dat voor de lol zit te prikken, het zijn moment opnames en ik zie echt niet bij iedere foto een spoor erin zitten.

Ja ponyclub heiloo.

Op foto 3, 5, 6, 7, 8, in de binnenbakfoto's kan ik het niet duidelijk zien. Maar vind het toch behoorlijk wat hoor. Maar het zouden inderdaad gewoon momentopnames kunnen zijn, als jij zeker weet dat je goed met sporen kan rijden dan geloof ik je wel hoor ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:34

Als ik naar die foto's kijk zie ik op een paar foto's de spoor en inderdaad inzitten maar op andere foto's lijkt het net of ik mijn spoor erin duw maar gewoon mijn hakken daar heb zitten. Uhm beetje lastig uit te leggen dit..
Doordat ik mijn hak optrek, of juist uitdruk kan het soms lijken of ik die spoor er heel erg induw, maar omdat het foto's zijn is het dus niet goed te zien of die spoor er nou wel of niet inzit.

En nogmaals, als ik niet met sporen zou kunnen rijden had mijn moeder of instrucrice allang gezegd van god joyce, doe je sporen maar af..

Maar het opbouwende kritiek neem ik goed op hoor. Dus als er nog goeie tips zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:36

Hey dat is Heiloo! ;)

Probeer zelf meer terug te blijven zitten en werk aan je hulpen.

Een tip voor het 'prikken' Rij eens een week zonder sporen en met zweepje om haar scherper op de hulpen te maken!

Verder ziet het er goed uit voor de B.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:39

Haha ja das inderdaad Heiloo, heerlijke bak om wedstrijden in te rijden!

Het rijden zonder sporen doen we inderdaad ook veel, ik wil namelijk niet dat ze alleen nog maar op een spoor reageert en mijn been vergeet.

Dankje voor je reactie.