Jacco @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simsimba

Jacco @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 20:53

Dit is de eerst topic die ik van jacco plaats.
Ben vooral benieuwd of er voor jullie ook vooruit gang is.
En ik hoop ook rond het voor jaar privéles te krijgen op Jacco.
info over Jacco en mij.

Jacco verzorg ik nu 2 jaar. Toen ik net bij Jacco reed was mijn houding zo erg :(
Er zit zeker vooruit gang in maar nog lang niet goed.
:list: Jacco
:list: Ruin
:list: 15 jaar
:list: ras is onbekend
:list: hij heeft officieel B dressuur en B springen gereden,
maar met wij hebben niet echt een niveau

comentaar
- soms te sterk in de hand
- Benen leven eigen leven (vooral met been geven)
- Rug mag wel rechter
- Piano handjes
- Voor me blijven kijken
Andere tis zijn altijd welkom
Niet alle foto's zijn super maar dit geeft toch een indruk.

Hier eerst een foto van toen ik net op jacco reed
Afbeelding
:(
Afbeelding

En nu foto's van vandaag:

Afbeelding
Er net op

Afbeelding

Afbeelding
Bezig met laag rijden, Maar jaaa die voeten }:0

Afbeelding
Lekker rustig drafje

Afbeelding
volte

Afbeelding
te diep

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Val wat naar voren

Afbeelding
Heel geconsentreerd

Afbeelding
Stilstaan

Afbeelding
Laatste galopje

Hoop dat ik tips krijg want die heb ik nog wel heel hard nodig

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:56

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:58

Heey,

Leuke pony iniedergeval
Maar inderdaad je houding is nog niet helemaal zoals het moet!
Ga eens wat trotser op je pony zitten. Commentaar geef je eigelijk zelf wel.

Suc-6 ermee!

KSAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:59

De eerste tip die ik kan geven is dat je met drijven je benen niet moet optrekken, lang houden dus ;)!
Tenen naar binnen! Tijdens het halthouden houd je je tenen wel netjes.

Laat je zweep niet naar achter steken maar naar beneden afhangen zodat je je handen wat rechterop kan houden!

Goed voor je blijven kijken..

Hij mag ook een stuk meer op de achterhand lopen, door dat hij niet op de achterhand loopt, gaat hij van voren te diep, rij veel overgangen en zorg dat je goede tempocontrole hebt, daarna die nageeflijkheid!

Erg leuke pony verder! Leuk koppie :D

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:00

Heyhey,

Je zegt het zelf al over je houding, maar je zit idd niet zo netjes. Beugels zou ik ook wat langer doen (hier hetzelfde probleem met beugels hoor ;)...

Leuk paardje :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:01

Leuk paard, en je ziet zeker verbetering.

Ik denk alleen dat jouw beenhouding een heel stuk zou verbeteren als je een paard degelijke (leren) laarzen aan zou doen. Je ziet nu dat je beenhouding steeds verschillend is, dus waarschijnlijk heb je niet een stille beenligging. Misschien zou je aan een paar goede laarzen net wat meer steun hebben, waardoor je je benen wat makkelijker stil kan houden.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 21:01

Alvast bedankt allemaal.
Ik ga zeker ook wat met de tips doen.
Allen vind ik jhet zelf altijd lastig om erop te letten als ik allen ben.
Dus daarom hoop ik ook zo snel mogelijk les te krijgen

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 21:02

Anoeska schreef:
Leuk paard, en je ziet zeker verbetering.

Ik denk alleen dat jouw beenhouding een heel stuk zou verbeteren als je een paard degelijke (leren) laarzen aan zou doen. Je ziet nu dat je beenhouding steeds verschillend is, dus waarschijnlijk heb je niet een stille beenligging. Misschien zou je aan een paar goede laarzen net wat meer steun hebben, waardoor je je benen wat makkelijker stil kan houden.

Je hebt het over leren laarzen zelf heb ik er echt een hekel aan.
Zou het ook helpen als ik leren chaps zou gaan dragen??

Anoeska

Re: Jacco @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:08

Ik herken het heel erg van mezelf. Ik rij echt enkel en alleen nog maar met goede leren petrielaarzen. Ik krijg daar een veel stillere beenligging mee. Heel af en toe ga ik wel eens, gewoon op mijn schoenen een rondje naar buiten op mijn paard, dan wiebel ik heerlijk alle kanten op.

Maar als je het vreselijk vind zitten, dan moet je het natuurlijk niet doen :D. Probeer het eens of het helpt met chaps.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 21:14

Anoeska schreef:
Ik herken het heel erg van mezelf. Ik rij echt enkel en alleen nog maar met goede leren petrielaarzen. Ik krijg daar een veel stillere beenligging mee. Heel af en toe ga ik wel eens, gewoon op mijn schoenen een rondje naar buiten op mijn paard, dan wiebel ik heerlijk alle kanten op.

Maar als je het vreselijk vind zitten, dan moet je het natuurlijk niet doen :D. Probeer het eens of het helpt met chaps.

Zal het zeker proberen, Maar ja als je het al bijna 7 jaar lang doet op een manege en er wordt niks van gezegt dat is lastig om af te leren |o
Ben ook blij dat ik nu ergens anders rij sins een jaar

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:34

Je paard loopt beter dat is duidelijk te zien, maar in je houding zie ik geen verbetering. Je zit helemaal in elkaar gedoken en je zit meer op je knieen dan op je billen. Probeer rechtop te zitten en goed achterover met je billen in het zadel. Als je moeite hebt met je balans, probeer dan een keer zonder zadel te rijden, daar leer je heel goed van zitten op je billen. :)

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:06

Leuk paardje, leuk setje! En je ziet zeker verbetering tov de eerste foto's.

Maar ik zou inderdaad heel hard aan je houding gaan werken. Zitlessen aan de longe zijn daar naar mijn idee heel goed voor. Paard bij zetten en alleen maar letten op hoe je zit, wel met goede begeleiding natuurlijk!

En nu even heel gemeen wat betreft de laarzen: waarschijnlijk zitten ze voor geen meter, omdat ze jou uit deze houding halen en dus in de goede houding 'dwingen'.

Chaps doen dat waarschijnlijk minder, maar ik denk toch dat je voor je eigen houding toch beter in eerste instantie met goede stevige leren laarzen kan rijden.

Elfjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:10

Ten eeste mooi paardje!
verder nog wat puntjes op je houding..
Naar mijn idee trek je je benen erg op, of mogen je beugels langer (of beide?)
probeer je benen rustig tegen zijn buik aan te houden.. (dus niet als in een stoelhouding, of juist ver naar achter)
Probeer rechtop en trots op je paard te zitten (je valt voorover, en zit ineengedoken.. en je hebt zo'n paardje om trots op te zijn!)
En verder je handen, probeer ze te dragen, voor je neer te zetten, rechtop en naast elkaar!
Volgensmij word het beeld dan een stuk mooier!
Ik zie trouwens wel verbetering in het rijden!
Succes!

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 22:50

Oke heel erg bedankt
had ook wel verwacht dat het heel hard werken wordt.
Maar heb het er voor over.
Ben bereid om nieuwe dingen te leren.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:15

Pfoe, meisje je moet echt iets aan je houding gaan doen! Ik zie echt alleen verbetering in je pony en niet in jouw houding.
Ook begint het zadel aan de krappe kant voor je te worden. Je zit nu meer op de lepel als in het zadel. Waardoor je ook wat meer naar voren gaat met je bovenlichaam.

Ik zou als ik jou was nu even vergeten hoe je pony loopt, ga terug aan de longe en neem zitlessen. Niet 1x niet 5x maar net zolang totdat je een nette onafhankelijke zit hebt.

Je kan ook bijvoorbeeld je beugels vastmaken aan de singel met een touwtje zodat je wel nog iets speling hebt. Maar dan kan je je benen niet meer zo ver naar achter steken. En een stok/zweep achter je rug langs door je armen, dan MOET je wel je schouders extreem ver naar achter doen en recht zitten. Het is geen fijn gevoel, ik weet het.. :o Maar het geeft wel resultaat!

Verder rijtechnisch mag je je handen wat meer dragen. Je pony oogt sloom op de foto's en staat niet goed aan de hulpen. Ga lekker veel overgangen rijden, zodat hij goed aan je been komt te staan.

Succes!

Sssj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:20

je kan ook een spiegel in de bak zetten (Let wel op dat je paard dit niet eng vind!) dan kan je tijdens het rijden kijken hoe je zit.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:08

Wat een leuk ding zeg!

Probeer je beugels een paar gaten langer te doen, zit je al een stuk rechterop denk ik. Rijd je paard eerst lekker actief, hij loopt met een zeer weggedrukte rug. Neem je teugels wat korter en zet je handen rechtop. Doe nog niks aan het hoofd. Eerst lekker naar voren rijden en figuren. Dan komt de rest vanzelf!
Probeer idd les te krijgen dat gaat je een stuk helpen denk ik!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:22

Ik rijd met leren chaps, omdat t verplicht is bij ons op stal. Ik heb ook wel eens zonder gereden ergens anders, maar met chaps het je toch wat meer grip.
Je houding moet inderdaad verbeteren. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Je zou eens kunnen proberen zonder beugels te rijden of ze gewoon lang maken zodat je je benen niet optrekt. Je zou je schouders naar achteren moeten doen )trotser gaan zitten) door je handen wat hoger te houden gan je vanzelf ook rechter zitten. Voor de rest veel overgangen en tempowisselingen rijden, zodat zijn achterhand wat meer eronder komt.

succes!

paardpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:43

Ik weet niet of ik het goed zie maar het lijkt wel alsof zijn keelriem erg strak zit (vooral op die eerste foto). Lijkt me niet echt fijn.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:14

Je moet je inderdaad eerst gaan richten op je eigen houding en dan pas met je paard zn houding bezig gaan. Hoe kan jouw paard goed lopen als jij al je gewicht naar voren plaats omdat je voor over valt? Je beugels moet veel langer...je moet dan wel dieper in je zadel gaan zitten waardoor je middel snel voor over valt...Begin eerst bij jezelf en dan bij je paard... Heb je ook les? Het helpt natuurlijk als iemand je corrigeert...vaak heb je zelf niet meer door wat je fout doet omdat het een gewoonte word...

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:18

of je trekt je benen heel erg op, of je moet gewoon je beugels wat langer maken. Dan is het beeld van je benen al stukken beter, in het begin moet je er aan wennen maar langere beugels zijn echt veel fijner!
Verder al een hele verbetering!
Ga zo door!

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:48

Hee! Het ziet er goed uit, je ziet zeker verchil met de vorige foto's.
probeer wat andere ook al zeggen, je zweep te laten afhangen. Ik weet hoe moeilijk dat is. want ik deed het eerst ook zo ;)
Je tenen.. Zorg dat je ze netjes naar binnen houd. En leg je been niet te ver naar achter.
Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik soms de indruk krijg dat je erg kort zit. Misschien een keertje een gaatje langer.
Verder vind ik het eeen erg leuk paardje.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:41

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:52

Het paard loopt opzich wel goed. Maar waar gaan je voeten elke keer heen!? :oo
Daar moet je echt om gaan denken. Ook zit je veelste ver naar voren, en mag je je handen iets meer dragen.
Succes!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:30

Leuk paardje heb je. Je moet alleen heel hard aan je houding gaan werken. Heb je les met dit paard? (kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor). Anders zou dat mijn eerste advies zijn. Vanaf een paar foto's kunnen wij wel wat tips geven maar op het moment zelf leer je daar dan toch meer van.
Let op je benen, hakken uitdrukken, tenen naar binnen en je benen niet zo ver naar achter leggen. Verder duikel je ver naar voren. En als je dat doet gaan je benen automatisch ook verkeerd liggen. Zorg dat je niet in elkaar duikt, maar rug recht, schouders recht, neus in de lucht en je handen netjes voor je.