Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:25

Hallo bokkers, :Y)

Sinds zondag hebben wij (kim18a en maxipaxixx) 2 verzorg ponny's }:0 : Miranka = bruin en Lisa= wit.
Dit was de 2e keer dat we er op zaten.... :z
We rijden bitloos! :7

Hier komt kim18a met Lisa

1 een filmpje
http://s621.photobucket.com/albums/tt30 ... 160210.flv

Hier komen de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier komen maxipaxixx en Miranka

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
* Ze bokten best wel vaak vandaag en ze is er ook een paar keer uit gepeerd ;( :9 )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals maxipaxixx al zij, Miranka peerde en bokte best wel vaak daarrom zit ze soms zo raar ;( _O-

groetjess.....
Laatst bijgewerkt door kim18a op 28-10-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kimooo

Re: Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:28

mag ik vragen waarom jullie zonder zadel rijden?
Vind het er niet echt ontspannen uitzien moet ik zeggen!
*zijn jullie niet wat groot btw?*
Ik zal trouwens even je openingspost veranderen! anders wordt er een slotje op dit bericht gezet!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:29

Ik vind het niet zo heel gek dat de onderste shetlander bokt, ik denk dat je een beetje te zwaar/groot bent voor de shet.
Kunnen jullie haar niet longeren, mee wandelen, vrijheidsdressuur doen?

Overigens vind ik eigenlijk zelf ook dat dat meisje op de eerste pony er ook te groot voor is.

Wel leuke ponys :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:29

Zucht...

Dit vind ik niet ech HAW sorry
En zien julie zelf niet in dat je te groot bent? :)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:30

omdat we geen zadel tot onze beschikking hebben...
(dat groot zijn geval kan ook via pb, gelieve dit niet te doen in het topic omdat er dan een slotje op word gezet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:31

Ik zou lekker iets anders met de pony;s gaan doen. Vinden ze waarschijnlijk alleen maar fijner :)

Het zijn zo te zien wel hele leuke pony's :j

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:31

Dat de pony's bokken is meestal een teken dat ze iets vertellen willen ;)

Persoonlijk vind ik jullie beiden erg groot. Rijden is natuurlijk hardstikke leuk, maar niet als het paard er last van heeft. Je kunt nog genoeg leuke dingen doen, zoals Jantine al aangeeft. :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:32

kim18a schreef:
omdat we geen zadel tot onze beschikking hebben...
(dat groot zijn geval kan ook via pb, gelieve dit niet te doen in het topic omdat er dan een slotje op word gezet)

Dat word er wss toch wel omdat de openingspost niet voldoet aan de voorschriften.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:32

Dan kun je beter nu al een slotje erop zetten.
Bah kan hier zo boos om worden. Kijk je hand is op het filmpje in het begin.. die zit gewoon achter je lijf? Pony word omgerukt. Arm beestje. Maargoed dat ie geen hoofdstel inheeft maar dit is alsnog geen pretje...

:( Sorry maar ik kan hier echt boos om worden..

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:33

TE GROOT

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:34

Minjon schreef:
Bah kan hier zo boos om worden. Kijk je hand is op het filmpje in het begin.. die zit gewoon achter je lijf? Pony word omgerukt. Arm beestje. Maargoed dat ie geen hoofdstel inheeft maar dit is alsnog geen pretje...

Die van de witte of de bruine?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:34

bruine.
Witte wil ik niet eens zien

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:35

hoeso niet?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:37

kim18a schreef:
Minjon schreef:

Die van de witte of de bruine?

snappen jullie nu echt niet dat jullie te groot zijn als je bijna mee kan lopen ga opzoek naar een grotere verzorgpony en neem les aub of anders ga wandelen of longeren met deze pony's maar stop met ze te mishandelen

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:37

Nou vind dit niet erg fijn om naar te kijken.
Zal dan toch maar is kijken misschien kan ik toch nog een nuttige tip geven, tenslotte HAW. Nu kan ik wel geven: stop met rijden op deze pony's. Jullie zijn te groot.
Trouwens, normaal Nederlands leest prettiger :)

Hebben jullie les?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:38

Enig idee waar jullie mee bezig zijn, sjee
Als de meisjes dit met mijn ponys doen trek ik ze bij hun haren er van af.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:38

Sorry, maar jullie zijn echt te groot, er zijn genoeg andere leuke dingen die je kunt doen: vd, wandelen,longeren enz. Dat is voor de pony's ook veel fijner. Zeker dat 2e filmpje ziet er niet fijn uit, handen zitten gewoon achter je rug (!) en de pony wordt half omvergetrokken. Hoop dat jullie stoppen met dit, want dit is voor de pony's niet fijn. ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:39

Dit kun je toch niet serieus menen??
*Voelt een reltopic opkomen.*

Maargoed, het is HAW dus ik zal proberen goed commentaar te leveren..

Witte pony: Gaan letten op je kapstokjes, pianohandjes en hoe schattig de maantjes ook zijn, voor je kijken. Daarbij de handen een vuisthoogte boven de grens van schoft naar manenkam, nu zijn ze te laag.

Bruine pony: Hetzelfde commentaar. Daarbij komt dat je je de pony er stoort met je gebrek aan balans, je moet zelf op de pony blijven zitten, niet je vastklampen aan hem.

Beiden: Jullie zijn veel te groot voor deze pony's. Veel te groot. Aub neem dit commentaar serieus want anders rijden jullie ze binnen no time aan de gort. Het ziet er bij beiden uit naar een ernstig gebrek aan evenwicht. Op een grote pony zou dat niet zo erg zijn, maar op deze pony's is het zelfs schadelijk. Zij moeten te hard werken om jullie zwenkende bovenlijf in evenwicht te houden. Aangezien jullie daarbij duidelijk geen notie hebben van het nageeflijk en over de rug rijden van een pony maakt dat de zaak er niet beter op. Voor je het weet heb je twee scheve pony's die in de toekomst rugproblemen gaan krijgen als ze niet weer correct worden rechtgericht. Ga aub opzoek naar een paar grotere verzorgpony's. Minimaal D als ik jullie lengte zo bekijk. Geloof me, die zijn er ook in overvloed en zouden veel beter bij jullie passen.

Ik hoop echt dat jullie volwassen genoeg zijn om dit in te zien en je niet gaat zitten verdedigen, dat laatste heeft namelijk geen zin omdat jullie gewoon echt fout bezig zijn zonder dat daar een excuus voor bestaat.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 28-10-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:39

Dit ziet er toch echt niet leuk uit .. Hier kan je eigenlijk alleen maar negatief commentaar opgeven.
Als ik jullie was zou ik ze gewoon lekker in het landje laten grazen en er niet op gaan rijden. Ga er lekker mee wandelen maar niet rijden.
Jullie zijn sowieso te groot. ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:41

Van pony nr 1 (de witte) snap ik het hoofdstel/halster niet en is in elk geval de frontriem te groot. Amazone is wat aan de lange kant maar zit er redelijk netjes op.
Pony nr 2 vind ik aanzienlijk minder prettig om naar te kijken. Amazone moet leren dat je eerst met je benen stuurt. Nu zie ik heel veel gesleur en voeten die zowat in de neusgaten van de pony worden gestoken. Niet gek dat hij niet luistert. Ook is amazone echt wel erg aan de grote kant, zeker in combinatie met deze verkeerde hulpen.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:42

Wat zegt de eigenaar hier trouwens van? vond die het gewoon goed?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:43

altijd weer jammer om toch nog te zien hoevaak zulke dingen gebeuren.
En de kindekes zich van geen kwaad bewust zijn en zich werkelijk afvragen wat ze nou verkeerd doeN

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:44

ja de eigenar weet het en die vind het alleen maar leuk dat ze weer beweging krijgen :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:45

Lara_Silver schreef:
Dit kun je toch niet serieus menen??
*Voelt een reltopic opkomen.*

Maargoed, het is HAW dus ik zal proberen goed commentaar te leveren..

Witte pony: Gaan letten op je kapstokjes, pianohandjes en hoe schattig de maantjes ook zijn, voor je kijken. Daarbij de handen een vuisthoogte boven de grens van schoft naar manenkam, nu zijn ze te laag.

Bruine pony: Hetzelfde commentaar. Daarbij komt dat je je de pony er stoort met je gebrek aan balans, je moet zelf op de pony blijven zitten, niet je vastklampen aan hem.

Beiden: Jullie zijn veel te groot voor deze pony's. Veel te groot. Aub neem dit commentaar serieus want anders rijden jullie ze binnen no time aan de gort. Het ziet er bij beiden uit naar een ernstig gebrek aan evenwicht. Op een grote pony zou dat niet zo erg zijn, maar op deze pony's is het zelfs schadelijk. Zij moeten te hard werken om jullie zwenkende bovenlijf in evenwicht te houden. Aangezien jullie daarbij duidelijk geen notie hebben van het nageeflijk en over de rug rijden van een pony maakt dat de zaak er niet beter op. Voor je het weet heb je twee scheve pony's die in de toekomst rugproblemen gaan krijgen als ze niet weer correct worden rechtgericht. Ga aub opzoek naar een paar grotere verzorgpony's. Minimaal D als ik jullie lengte zo bekijk. Geloof me, die zijn er ook in overvloed en zouden veel beter bij jullie passen.

Ik hoop echt dat jullie volwassen genoeg zijn om dit in te zien en je niet gaat zitten verdedigen, dat laatste heeft namelijk geen zin omdat jullie gewoon echt fout bezig zijn zonder dat daar een excuus voor bestaat.

_/-\o_
Super dat je je tijd hieraan heb besteed om uit te leggen :)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:46

MerelxG_R schreef:
Wat zegt de eigenaar hier trouwens van? vond die het gewoon goed?

Inderdaad. Dat snap ik ook niet. Zegt ook wat over de eigenaar(es) dat hij/zij deze meisjes op de pony's laten rijden zonder toezicht. (losstaande van het feit dat ze véélste groot ervoor zijn)
Ik heb ook alleen het filmpje gekeken van de bruine pony, na 10sec afgezet. Ik zou dat meisje aan haar haren van de pony aftrekken en vragen waar ze mee bezig is.

arme arme pony's.