oordopjes hoe duur/arrogant??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

oordopjes hoe duur/arrogant??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:18

(ik wist echt niet waar ik dit moest zetten maar verplaats het maar als dat nodig is)

mijn instructrice zei laatst dat ik ff moest kijken hoe duur die oordopjes waren die je kon gebruiken tijdens het rijden.
dan kan zij in zo'n ding praten en dan hoor ik het gelijk in mijn oor zegmaar.
ik heb al ff gekeken op internet enzo maar kan het niet echt vinden.
hoe ziet zo'n ding er ongeveer uit en in wat voor prijsklasse moet ik denken als ik een beetje kwaliteit wil??
(moet tegen wind en regen en storm en hagel en alles kunnen :P )

en nog iets: staat het niet heel arrogant als ik daar mee rijd?
je ziet die topruiters d'r altijd mee rijden maar ik rijd nog maar L niveau!
denken jullie niet dat anderen mij dan arrogant vinden ofzo dat ze denken dat ik denk dat ik heel goed kan rijden??

Equimotion

Re: oordopjes hoe duur/arrogant??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:20

Ik vind het een beetje raar dat je instructrice dat bij jou neerlegt :? M.i. zou ze gewoon zelf een instructiesysteem moeten aanschaffen (prijzen voor een goede, professionele digitale set varieren van ca E400,- tot E1200,- ) dit kan ze dan voor al haar leerlingen gebruiken. De leerling hoeft dan alleen z'n eigen headsetje mee te nemen naar de les.

En tja, of het arrogant is om ermee te rijden... ik vind het wel prettig dat ik na een dag lesgeven nog een stem over heb, ook kan je veel directer aanwijzingen geven. En wat de mensen aan de kant betreft, wat ze vinden mogen ze houden, toch? ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:24

ik ben nog steeds op zoek naar een goede betaalbare set.
De goedkopere (vanaf 40,00 portofoon/walkie talkie) voldoen naar mijn mening niet omdat ze vertraging hebben in de communicatie waardoor je de eerste woorden mist.

De echte (open verbinding) kosten mij nog te duur nl. vanaf 400,00.
Vind wel dat je instructrice hier voor moet zorgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:25

Equimotion schreef:
Ik vind het een beetje raar dat je instructrice dat bij jou neerlegt :? M.i. zou ze gewoon zelf een instructiesysteem moeten aanschaffen (prijzen voor een goede, professionele digitale set varieren van ca E400,- tot E1200,- ) dit kan ze dan voor al haar leerlingen gebruiken. De leerling hoeft dan alleen z'n eigen headsetje mee te nemen naar de les.

En tja, of het arrogant is om ermee te rijden... ik vind het wel prettig dat ik na een dag lesgeven nog een stem over heb, ook kan je veel directer aanwijzingen geven. En wat de mensen aan de kant betreft, wat ze vinden mogen ze houden, toch? ;)

Zoals ik het lees heeft haar instructrice haar gevraagd om te kijken naar de prijs van de oordopjes en niet van een complete set.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:26

In dat geval: E12,50 bij de MediaMarkt :D

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:29

zelfs nog goedkoper. Heb zo'n setje gekocht voor 3 euro bij de zeeman

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:30

Equimotion schreef:

Nee maar de pony is van haar en staat op een boerderij samen met haar eigen paard en nog 5 kleinere ponys waar ze les mee geeft.
we gaan vaak met zijn alleen op wedstrijd enzo en ziji gaat ook altijd mee.
hier zijn we nog niet zo lang mee bezig dus wat ik rijd is tot nu toe het hoogste niveau onder degene die daar een pony huren.
het is dus geen manege ofzo.
dus als ik dat zou aanschaffen moet ik dat wel zelf doen ja.
ik vind 400 euro trouwens wel heel veel geld..... zoveel heb ik niet op mijn rekening staan |( want ik moet het waarschijnlijk zelf betalen

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:30

chantal_bel schreef:

maar is dat wel goede kwaliteit dan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:32

Ik denk dat je even aan je instructrice moet vragen of ze nou de oordopjes (headset) bedoelt of een complete set.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:33

Maar met alleen oordopjes kom je er nog niet. Je instructrice moet dan wel zo'n apparaat hebben natuurlijk. Anders kun je je oordopjes niet aansluiten :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:35

Somebody_ schreef:
Maar met alleen oordopjes kom je er nog niet. Je instructrice moet dan wel zo'n apparaat hebben natuurlijk. Anders kun je je oordopjes niet aansluiten :D

jaaa dat snap ik maar ze bedoelt zo'n hele set

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:36

mimeslosydy schreef:
chantal_bel schreef:

maar is dat wel goede kwaliteit dan?

heb ze vorig jaar gekocht. En ze zijn al een aantal keer gestuitert op de grond. En doen het nog perfect.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:37

Als ze die wil hebben dan moet ze die gewoon zelf kopen. Weet je echt zeker dat ze die bedoelt? Omdat je in je eerste post spreekt over oordopjes.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:38

Zo'n hele set zou ik als lesklant nooit voor m'n instructeur kopen. Een beetje een goede betaal je toch al gauw honderden euro's. Ik ben zelf begonnen met een simpeler setje, werkt dus ook kwalitatief iets minder(stoort af en toe, ruist een beetje, je moet het knopje zelf ingedrukt houden...); die zijn rond de 80 euro. Je kan zelfs nog goedkoper door gewoon een set portofoons te kopen, maar je levert dan wel een hoop kwaliteit in.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:41

Katja schreef:
Als ze die wil hebben dan moet ze die gewoon zelf kopen. Weet je echt zeker dat ze die bedoelt? Omdat je in je eerste post spreekt over oordopjes.

nee die bedoelt ze echt maar ik zal wel even zeggen hoe duur die dingen zijn misschien hoeft het dan niet meer.....
ben niet zo gek dat ik er 400 euro voor moet betalen en mijn ouders denk ook niet!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:47

Ik heb net als Katja het idee dat het hier echt om alleen de oordopjes gaat. Wel zo hygiënisch als je jouw eigen setje daarvan hebt. Als het alleen daarom gaat zou ik er geen problemen mee hebben. Kan mij niet voorstellen dat een instructeur verwacht dat een leerling zo'n hele set voor hem/haar aanschaft.

Wat betreft het les krijgen ermee. Als mensen denken dat het arrogant is, zegt dat meer over hen dan over jou en je instructrice. Mijn huidige instructrice overweegt de aanschaf van zo'n set en ik zou het helemaal niet vervelend vinden. Ik heb er ooit les mee gekregen van een andere instructrice en dat was prettig. Je kan gewoon recht op je paard blijven zitten omdat je haar altijd goed hoort, als je iemand een keer niet zo goed verstaat draai je toch naar die persoon toe en zit je scheef op je paard. Verder spaart de instructeur zijn/haar stem ermee.
Dus arrogant vind ik het beslist niet. Wel handig.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:51

een paar bij mij op stal hebben les van iemand die ook met dit systeem werkt. daar integen is dit wel haar systeem en ik vind ook dat de instuctrice dit aan moet schaffen en niet jij..
Ik vind het wel een top idee zo kan je je instuctrice altijd goed horen en kan je gebruik maken van heel de bak. normaal kom je toch minder achterin. Mijn stal genootjes vinden het ook een super manier van les krijgen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:23

kijk eens op marktplaats, onder telecommunicatie, portofoons

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:30

mimeslosydy schreef:
Nee maar de pony is van haar en staat op een boerderij samen met haar eigen paard en nog 5 kleinere ponys waar ze les mee geeft.
we gaan vaak met zijn alleen op wedstrijd enzo en ziji gaat ook altijd mee.
hier zijn we nog niet zo lang mee bezig dus wat ik rijd is tot nu toe het hoogste niveau onder degene die daar een pony huren.
het is dus geen manege ofzo.
dus als ik dat zou aanschaffen moet ik dat wel zelf doen ja.
ik vind 400 euro trouwens wel heel veel geld..... zoveel heb ik niet op mijn rekening staan |( want ik moet het waarschijnlijk zelf betalen

Ondanks deze reden vind ik dat je instructrice zelf zo'n apparaat aan moet schaffen. Ze geeft nog 5 andere mensen les, daarmee zie ik al gebeuren dat dadelijk jouw apparaat wordt uitgeleend. Daarbij mocht je ooit een eigen paard willen aanschraffen en niet meer bij haar lessen dan gebruik je dat ding wellicht niets eens meer.

Ik zou anders gewoon eerlijk tegen haar zijn en zeggen dat je het geld er niet voor hebt.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:02

ik heb op marktplaats gekeken en zal het er nog eens met haar over hebben, zo gauw ik haar weer zie.
vandaag of morgen dus

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:05

Het is eigenlijk alleen voor haar een voordeel omdat haar stem er niet aan gaat.
Instructeurs die meerdere uren lesgeven op een dag gebruiken het voornamelijk.
Dus aan haar om een set te kopen en voor jouw de optie om de dopjes te kopen! :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:14

:D

Ik vind dat helemaal niet arrogant staan hoor!
Op wedstrijd krijg ik er altijd begeleiding mee van m'n baas omdat het niet echt handig is als hij door de hele bak staat te roepen.
En thuis geef ik er vaak les mee omdat ik anders over m'n baas heel moet tetteren en dat kan ik niet zo goed. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:18

Heerlijk om mee les te krijgen :j

Maar ook ik vind dat jij daar niet voor op hoeft te draaien hoor :n, dat is aan je instructrice :)

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:22

Ik heb er ook mee gereden, heerlijk.
Instructrice hoeft niet te schreeuwen, en bij sterke wind versta je het prima.
Als het alleen de dopjes zijn, die kun je gewoon van je mp3 halen, maar het zou toch van de zotte zijn als jou instructrice vraagt om 2 van die kastjes te kopen :roll:

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:31

Ik zou gewoon een stel van die oordopjes halen bij de mediamarkt, en dan van die oordopjes die goed blijven zitten (je hebt er ook die je met een haakje achter je oor vast kunt maken). Ik had altijd last van die oordopjes van een MP3, want die vielen er tijdens het fietsen zelfs al uit.

Vind trouwens wel dat je instructrice hiervoor moet zorgen. Heb er ook al aan zitten denken, voor de manegelessen is het gewoon te duur, maar als ik in de toekomst nog meer privelessen ga geven, is het misschien wel een goed idee!