Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? zap schreef:Wat doet ze verder als ze uit de bocht vliegt? Welke stelling heeft ze?
En hoe maakt ze voltes in de draf?
Is het echt een kwestie van angst of is het een rijtechnisch probleem?
Bizzybijtje schreef:zap schreef:Wat doet ze verder als ze uit de bocht vliegt? Welke stelling heeft ze?
En hoe maakt ze voltes in de draf?
Is het echt een kwestie van angst of is het een rijtechnisch probleem?
Dat is waar...
Als ze in draf de hoeken wel doorgaat zou het inderdaad nog wel eens een rijtechnisch probleem kunnen zijn.
Dan ligt het er misschien aan dat ze nog niet helemaal in balans is en daardoor de bocht nog niet kan maken.
Al moet ik zeggen dat het wel nuttig is om je binnenteugel er redelijk veel aan te nemen als je paard niet door de hoeken loopt, omdat de buitenteugel meestal het tegenovergestelde effect heeft (paardenlogica
) Bizzybijtje schreef:Kan ook nogAl moet ik zeggen dat het wel nuttig is om je binnenteugel er redelijk veel aan te nemen als je paard niet door de hoeken loopt, omdat de buitenteugel meestal het tegenovergestelde effect heeft (paardenlogica
)
zap schreef:Bizzybijtje schreef:Kan ook nogAl moet ik zeggen dat het wel nuttig is om je binnenteugel er redelijk veel aan te nemen als je paard niet door de hoeken loopt, omdat de buitenteugel meestal het tegenovergestelde effect heeft (paardenlogica
)
Het gaat hier toch om een volte en niet zozeer om hoeken. Het paard wil de volte niet in en zwaait dan weg, hoe meer je op zo'n moment aan je binnenteugel zit, hoe meer je paard zal gaan uitzwaaien.
Hoeken niet doorlopen heeft imo niet zoveel met je teugels te maken (al is dat wel vaak de eerste reactie) op zo'n moment valt het paard vaak door je binnenbeen heen. Overigens op Horse-event een clinic gezien met een engelse man en die vertelde (en liet dat ook zien) dat als een paard schrikt je juist andersom moet gaan denken, was heel interessant, maar niet iets om hier uitgebreid te gaan vertellen
Ik dacht dat het over hoeken doorrijden ging