Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder vind ik het persoonlijk wat mooier als je je teugels iets korter doet en je hand dan een fractie naar voren. Dan lijkt het namelijk dat je minder steunt op je handen. Ik kan niet zo goed zien of je steunt op je teugels met je handen, maar dat idee krijg ik er altijd bij als mensen hun handen daar hebben 
Ik vind het een leuk paard
), totilas is wel al een pak ouder als jouw paard! Je kan hem hier totaal niet mee vergelijken.

avalonnancy schreef:ik ben de eigenaresse van het paard, en heb de les gefilmd.
wij moeten haar van onze instructeur juis terugrijden in tempo omdat ze op die manier op de achterhand komt en meer verzameling krijgt waardoor ze licht wordt in de hand.
wij kunnen haar niet met meer lengte rijden, dit is omdat het een heel heet paard is die erg rillerig kan zijn. wij hebbe dus van onze instructeur geleerd om op deze lengte te rijden omdat dit het best werkt voor haar en voor ons, omdat ze zo niet de kans heeft om weg te springen of ervandoor te gaan.wij rijden met een hoge stille hand waar we weerstand op geven en daar moet zij zelf op nageven. dus wij rijden zonder druk. op het moment dat ze nageeft EN ontspant dan kunnen wij onze handen naar voren zetten en zo iets meer hals en bovenlijn creeeren. maar dat kan dus alleen als ze helamaal ontspannen is op dr omgeving en dat is bij haar dus heel zelden.
zoals ze nu loopt op het filmpje loopt ze heel fijn ontspannen en is ze op twee vingers te rijden zo fijn is de aanleuning! alleen er hoeft maar iemand te bewegen aan de bakrand en ze is weg! dus vandaar dat wij haar niet die ruimte kunnen geven voor onze veiligheid maar ook voor de veiligheid van de andere ruiters.
kijk maar eens naar totilas dan zie je waar ze het karakter van heeft! edward kan die ook geen ruimte geven hoor want dan is hij hem ook kwijt als er ook maar iets gebeurd.
patricia ik ben hartstikke trots op jullie!
als je het verschil ziet met hoe ze liep en nu loopt dan loopt ze nu met veel meer lengte in haar hals en is ze veel fijner te rijden!
ga zo door!

maar dat is niet erg bij zo'n jong beest
Jij laat dit zien, mensen hebben nou eenmaal niet altijd tijd en zin, om van alles uit te gaan pluizen voor dat ze ergens op reageren 

avalonnancy schreef:Veel goede adviezen, maar ook mensen die makkelijk praten vanaf de zijlijn. Natuurlijk rijden we haar in de wekelijkse training ook lang en laag! Vandaar dat patricia er gisteren nog naast in het zand heeft gelegen! Maar daar ga je je les niet aan verspillen. En dit is een paar minuten van een half uur les. En als ze goed voor elkaar is dan gaan we ook naar voren rijden en de oefeningen rijden. Het is wel fijn dat er mensen zijn die de moeite nemen om bij onze andere topics en profielen kijken dan zie je ook de andere dingen.
Daarin een lekkere actieve achterhand en oppakken is een stuk makkelijker, ook bij een vierjarige
Want net zoals jij heb ik die ook...