Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. 
.
Caro_Vladi schreef:Dat er versneld op het protocol staat wil niet zeggen dat ze langzaam rijdt hoor..bij middengalop is het de bedoeling dat de galop ruimer word en niet direct sneller.
En inderdaad veel tempo wisselingen rijden in galop zodat je pony sterker word is een goede manier om de middengalop te trainen. Let ook op dat je ook echt verschil laat zien (dus na de middengalop ook weer goed terug rijden naar arbeidsgalop)
Plaisir schreef:Ken je geen schijnovergangen?
Dat zijn overgangen dan rijd je bijv. in draf en dan ga je zo langzaam draven dat je bijnaaa gaat stappen, waarna je weer voorwaarts rijd. Worden paarden sterk van, de meesten gaan hun kontjes lekker gebruiken.
Ik weet dat middengalop ( net als middendraf & stap) verruimd moet worden, maar ik las het te snel en dacht dus dat er 'moet sneller' stond, excuus
Dunesjka schreef:Nou kijk meestal zet ik hem op gassen idd maar dan staat er dus versneld.. En wat bedoel je met schijnovergangen?
Plaisir schreef:Versneld? Rijd je zo langzaam dan?
Kleine volte rijden in galop en daarna rechtuit en 'gassen', na die volte willen paarden graag weer verruimen.
Veel overgangen in de galop zelf (schijnovergangen) zodat het sterker word, en ook veel verschil tussen arbeids- & middengalop te laten zien.
anneliesdj schreef:Dunesjka schreef:Nou kijk meestal zet ik hem op gassen idd maar dan staat er dus versneld.. En wat bedoel je met schijnovergangen?
Dat gassen is dus fout. Bij de midden en uitgestrekte gangen is het de bedoeling dat je paard niet sneller loopt maar grotere sprongen maakt waardoor hij dus meer terrein dekt in één sprong.
Dus niet gassen maar ruimere sprongen proberen te maken, blijf terugzitten en druk je been aan op het moment dat hij de sprong voorwaarts maakt, dan zal hij zijn pas langer maken. Dus niet blijven aansporen maar op het goede moment, zelf blijven terugzitten en proberen hem op het achterbeen te houden.
CarolineP schreef:Plaisir schreef:Versneld? Rijd je zo langzaam dan?
Kleine volte rijden in galop en daarna rechtuit en 'gassen', na die volte willen paarden graag weer verruimen.
Veel overgangen in de galop zelf (schijnovergangen) zodat het sterker word, en ook veel verschil tussen arbeids- & middengalop te laten zien.
Als je dat doet gaan ze idd harder maar niet ruimer!
Geef in de hoek voor je moet verruimen extra been en houd je hand gesloten. Bij de letter open je voorzichtig je hand en ondersteun met been. Dus niet "gassen". Hij volgt je hand, je geeft een klein beetje been en hij verruimd de galop.
CarolineP schreef:'Als je dat doet gaan ze idd harder maar niet ruimer!
Geef in de hoek voor je moet verruimen extra been en houd je hand gesloten. Bij de letter open je voorzichtig je hand en ondersteun met been. Dus niet "gassen". Hij volgt je hand, je geeft een klein beetje been en hij verruimd de galop.
. Dunesjka schreef:anneliesdj schreef:Dat gassen is dus fout. Bij de midden en uitgestrekte gangen is het de bedoeling dat je paard niet sneller loopt maar grotere sprongen maakt waardoor hij dus meer terrein dekt in één sprong.
Dus niet gassen maar ruimere sprongen proberen te maken, blijf terugzitten en druk je been aan op het moment dat hij de sprong voorwaarts maakt, dan zal hij zijn pas langer maken. Dus niet blijven aansporen maar op het goede moment, zelf blijven terugzitten en proberen hem op het achterbeen te houden.
Met terugzitten bedoel je zwaarder zitten?
Dunesjka schreef:Ik heb wel les maar daarbij krijg ik niet echt duidelijke informatie hoe ik het moet verbeteren. Dan word er gemeld doe het eens een keer en dan krijg ik niet veel respons.

CarolineP schreef:Als je pony de kin op de borst doet, heb je geen aanleuning en mislukt iedere oefening!!! In dat geval moet je niet wegrijden, maar eerst de aanleuning herstellen. Ik denk dat je teveel met je handen heb teruggewerkt.