ik heb een tijdje geleden hier ook al een topic geplaatst ([RT-HAW] Pino voor de 1e keer @ HAW) En toen kreeg ik echt fantastische berichtjes waar ik heel blij mee was!

In die tijd die er tussen zit hebben we een enorme dip gehad. Ik ben een paar keer goed hard gevallen en we zijn een keer samen gevallen. Hij werd soms echt helemaal gek en ik wist niet meer wat ik moest doen en waarom hij dat allemaal deed. (Rennen, op hoeken af en op het laatste moment omdraaien en weer rennen enz.)
Ik ben iemand die toch best veel durfde en goed kon blijven zitten maar hoe meer Pino deed hoe meer angst en wantrouwen ik kreeg. Nou dat is voor het wederzijdse respect ook niet echt goed geweest.
Ik heb besloten om helemaal op nieuw te beginnen onder begeleiding van een vriendin van me. Ik ben begonnen met longeren en daarna er op en vooral NIET meer in zijn mond zitten porren. Hij heeft zich 1 keer los kunnen trekken aan de longe en toen ben ik niet gevallen! Gewonnen dus
Daarna is hij hartstikke braaf geweest en zit er echt weer regelmatig op. Ik merk dat ik weer vertrouwen terug begin te krijgen en we doen het heel rustig aan. Ik merk dat het ons allebei goed heeft gedaan. Nu zit ik op het begin een paar minuten aan de longe en dan ga ik zelf rijden. Ik durf hem nou ook weer echt te gaan "rijden" en daar ben ik super blij mee! We stappen en draven alleen nog maar. De galop voelt voor mij nog niet goed genoeg. Ik werk nu aan voorwaards, tempo en ontspanning.Mijn houding is echt niet goed. ik trek veel te veel mijn benen op en moet mijn hakken uit drukken maar wat je ziet is allemaal spanning
Pino doet het hartstikke goed!

Hier een voorbeeld van een mega gespannen houding
heb mijn beugels ook een gaatje korter gemaakt zodat ik niet zo een moeite hoef te doen om mijn voeten in de beugels te houden als hij wat doet.
en de laatste, mooi vierkant staat ie niet
Maar vond hem wel leuk.Ik ben benieuwd en hoor graag tips!

Pino blijft leuk!