chipo en ik drssuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherr

chipo en ik drssuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:38

hallo
hier een paar plaatjes van mij en chipo. ik rij chipo nu ong 2 jaar en we zijn nu samen L1+9
ik neem 2x in de week les en wil erg ver met dit paard komen en ik denk ook dat dat in dit paard zit.
dit vind ik zelf niet de beste foto's vaak als ik ga doorzitten val ik naar achteren met me lichaam om het mezelf makkelijker te maken.
we rijden vaak wel onspannen en het lijkt wel vaak op foto's dat dit niet zo is.
eigen commentaar.
* ik zit als een zoutzak
* hakken trek ik op
* te ver naar achter leunen
* soms streng met me hand
commentaar mag maar hou het lief.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes sheranie
Laatst bijgewerkt door sherr op 11-10-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Re: chipo en ik drssuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:42

Ik weet niet zeker of jij voldoend info heb gezet in je openigspost, maar wat een super gaaf paard prachtig beenwerk! Wees eens trots opjezelf schouder rechtop, rug omhoog en naar voren kijken, op dit paard moet je trots zitten ;)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:43

Heel mooi paard en je hebt hem mooi aan het lopen :)
Omdat het HAW is , misschien je onderbenen nog ietsje naar achter??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:45

mooi paard!
ziet er indrukwekkend uit!

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:46

hoe bedoel je niet genoeg info?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:48

ik vind het beenwerk erg netjes. Soms heb je je handen wat gedraait, de zgn pianohandjes ;) Oh, en een beetje stoelzit soms. maar verder commentaar is al gegeven, ziet er in ieder geval netjes uit. Openingspost is inderdaad wat beknopt. Kijk even in de regels van HAW

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:51

Ik weet niet of ik naar dezelfde foto's kijk als die jij beschrijft, maar het valt volgens mij wel mee met je houding.
Enige echte bemerking die ik daar op heb, is dat jij nogal gespannen lijkt te zitten. Volgens mij doe je heel hard je best..., maar je paard ook.. waardoor wat spanning in het beeld ontstaat.
Je mag best iets 'luchtiger' rijden. Geniet van je fijne paardje, kijk tussen z'n oren door naar voren en :D
Dan komt het best goed en wordt je houding ook 'vanzelf' nóg beter.

Een tip: volgens mij knik je rechts in. Je zou je instructeur kunnen vragen om kritisch te kijken of je wel recht zit tijdens het rijden.

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:13

ik ben niet gespannen en me paard ook niet in het lichtrijden als ik ga doorzitten komt er spanning bij mij en daardoor bij mijn paard.
moet zeggen dat ik er zelf weer erg van schrok dat het er zo uit zag hoor

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:34

Ik vind het fijne plaatjes (en echt waar ik vind het super dat er nog mensen zijn die durven opstappen met een ander kleur truitje als hun zadeldekje: HULDE!).

Enige wat ik zie is dat de hals iets te kort is voor de activiteit die je momenteel achter weet op te brengen, hierdoor wordt de oprichting een heel klein beetje gedwongen.

Maar het is zeker een super paard en ik vind jullie een leuke combi :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:40

da's nu ook wat overdreven he poes... :=

Hij word voor mijn gevoel net te eng in de hals en kantelt op foto 1 wat... Maar dan zijn we echt aan het muggenziften :j Verder ziet het er super uit, fijn beenwerk, fijn gereden en ik vind je best een nette houding hebben! Ook het gespannen zitten vind ik dik meevallen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:41

Ik vind het ook heel mooi, maar ik vind ham qua oprichting nog net wat te kort worden in de oprichting. Dan zie ik ze liever nog wat zakken vanuit de schoft in dit stadium of zie ik nu zo verkeerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:43

Ik had het niet over je rijtechnische commentaar, daar ben ik het geheel mee eens :') Ik had het over haar setjes commentaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:44

:')

Mag ik nu eens blij zijn dat niet iedereen als barbie op zijn paard gaat zitten :) (en zijn paard er vrolijk in betrekt) :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:46

Dat bedoel ik dus. Niet iedereen zit als een barbie op het paard :) Dat valt echt wel mee :j Iig rond mij zie ik dat niet veel, ik vermoed dat het vnl "voor de foto" is. :j
Excuus voor het off topic gaan :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:48

Ok: HULDE dan dat ze durft een ander kleur truitje aandoen voor een shoot :D Want dat zie ik toch niet zo vaak meer :)

Ik vind het verder een kwijlpaard :j

Excuus aanvaard trouwens :') :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:12

Erg mooi paard, gaaf beenwerk. Vind hem van voren vaak iets te kort, geef hem heel ietsje meer ruimte. Verder loopt hij erg mooi ruim. Let op met het wijken, het lijkt nu alsof zijn achterhand voor loopt, houd hem recht :) hij lijkt me erg fijn te rijden! Succes met dit paard. Probeer zelf gewoon lekker ontspannen te zitten, maar niet naar achteren gaan hangen. Gewoon rechtop, buikspieren laten werken en mee gaan in de beweging :)

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 09:40

zie je buikspieren bij mij dan hihi.... nee hoor je hebt gelijk moet ik ook meer doen.
klopt met het wijken wil ze ook nog wel eens haar hele achterhand voor gooien.

Kim_mie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:45

Ik denk dat je jezelf iets te streng hebt beoordeeld :D
Het ziet er super uit en tuurlijk zijn er wat kleine puntjes maar die worden hierboven al genoemd. Misschien je ellebogen iets meer naast je lichaam...

Succes verder!!

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:31

Wat loopt die fier onder je zeg! Imposant paard, laat indruk na!
Vind dat hij erg goed onder je loopt, doe zo voort! Vind je houding ook heel goed meevallen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:36

sherr schreef:
ik ben niet gespannen en me paard ook niet in het lichtrijden als ik ga doorzitten komt er spanning bij mij en daardoor bij mijn paard.
moet zeggen dat ik er zelf weer erg van schrok dat het er zo uit zag hoor

Als je idd gespannener gaat zitten tijdens het doorzitten, ga je w.s. niet helemaal goed mee met de beweging.
Dan klem je je waarschijnlijk toch vast aan je paard en bent te star in het bekken, en dat komt de ontspanning niet ten goede. Daar zou je aan kunnen werken.

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:39

je zit zeker niet als een zoutzak hoor.

ik vind het een erg mooie vertoning.
graag zou ik de hals iets wat langer willen zien,
vooral omdat het over de L-dressuur gaat, gewoon iets meer het neusje eruit en en ietsje lager ingesteld. daar dan lekker actief achteraan rijden.

maar eigenlijk zie ik een heel mooi beeld op de foto's

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:09

Ziet er netjes uit hoor, probeer alleen soms wat meer recht te zitten je zit op een paar foto's naar achteren

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:30

eerst ff iets rechtzetten: zo slecht zit je nieteens! verder geeft je het commentaar zelf al maar ik zou de sporen eraf halen, is veel vriendelijker en daarbij zijn jullie zo'n goed team dat je helemaal geen sporen nodig hebt!

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 08:58

sporen zijn wel nogdig hoor bij dit paard en ik weet precies wanneer ik me spoor gebruik.
dan is het niet paardontvriendelijk

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:38

Wat een prachtig paard heb jij onder je kont zeg!

Commentaar is over het algemeen al wel gegeven, maar je zegt zelf dat je je hakken optrekt; ik zie dat op geen één foto? :)