Golden Star @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sabje1985

Golden Star @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:07

Golden Star is een afstammeling van Bachelor NH
Ze is 8 jaar en ik rij haar nou 4 maanden,en we rijden nou nog B.
We zijn op dit moment bezig met mooi ontspannen en los rijden,ook zijn we bezig om haar iets meer van achteren te rijden,omdat ze soms naar voren valt.Helemaal in de galop.We hebben ongeveer 1 keer in de 2 weken les.We hebben onze eerste wedstrijd gereden en meteen een mooie winspunt.We springen ook,maar door dat we nodig een andere springzadel moeten hebben zijn we daar even mee gestopt.Nou hier zijn de foto's.Wel graag opbouwende commentaar,daar heb ik meer aan.De foto's staan niet op volgorde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingHier neem ik haar een beetje terug

Afbeelding

AfbeeldingHier valt ze ook vreselijk naar voren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En lekker uitstappen.

Balisto

Re: Golden Star @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:24

ziet er wel goed uit hoor,
Let wel even op je handen dat je ze recht houd en niet te ver naar voren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:27

Ziet er leuk uit. Probeer zelf rechtop te zitten. Is veel beter voor je rug.
(p.s op foto 10, kom je wel heel dichtbij de fotograaf :+ , )

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:36

ja ze stond een beetje in de weg hahaha.Ik zit wel rechtop maar val vaak wel erg voorover.

Over mijn handen,daar heb ik hard aan gewerkt en vindt het wel mee vallen.Heb ze redelijk rustig en heb ze net boven de schoft.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:39

Leuke foto's hoor, maar bij foto 9 valt ze toch helemaal niet naar voor? Volgens mij is dat gewoon een galopmoment.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:56

nee misschien dit moment wel hoor dat het een galopmoment is maar anders voel ik dat wel

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:39

Ziet er goed uit Sabrina :D Sendy begint lekker te lopen zo... op sommige foto's lijkt het alsof je heel erg naar voren gaan hangen, kan een moment opname wezen ;)

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:54

He Manon dank je wel hihihi,vond ze nou ook wel goed genoeg om ze te plaatsen.Ik zit vaak ook te veel naar voren,ben daar hard mee bezig.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:05

Heey

Ik vind het er netjes uitzien! Omdat je zelf zegt dat je snel naar voren valt is het misschien een tip om je beugels een gaatje langer te doen (voor je op stapt, t zit sowieso de eerste keer voor geen meter, maar als je het halverwege doet ik het nog minder), dan heb je de ruimte niet meer om naar voren te vallen!

Enne ff offtopic, wat een geweldig paardje op de achtergrond. En die mag ik wss komen verzorgen als t een beetje mee zit, dat had je misschien al wel gehoord. Zou vndaag komen kijken, maar kon helaas op t laatste moment niet...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:02

He lotte ik kan dat wel eens proberen,zal het vandaag doen.

Leuk dat je ook misschien bij ons op stal komt,zijn allemaal prachtige en lieve paarden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:43

Leuk paardje zeg!
Duikt af en toe wel wat op de voorhand.
Let erop dat je haar tijdens de gelop niet mee gaat duwen met je lichaam.
Succes nog verder!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:19

Ten eerste leuk paard!

Persoonlijk vind ik je best gespannen zitten en je handen te laag, Zo lijkt het namelijk dat je je handen vast zet. Vooral op de eerste foto is dat te zien. Misschien ook je beugels een gaatje langer misschien dat je dan wat ontspannender kan zitten (lange benen) en dan is de kans dat je na voren valt ook kleiner.

Nou succes!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:51

Mijn handen kan ik best meer dragen ja maar zit absoluut niet gespannen op dit beestje,maar op de 1ste foto zit ik er net op en ja ziet het er een beetje anders uit hihihi.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:00

er zitten echt hele goede stukken bij! :) Als het ontspannen soms nog wat moeilijk gaat, probeer dan eerst lekker wat dieper en ronder te rijden over de rug, en als dat helemaal voor elkaar is, pas wat meer gaan oppakken. In het begin zullen ze dat dieper wel moeilijk vinden ,maar dan heb je er straks heel veel profijt van! :) probeer veel overgangen te rijden, vooral in galop. Rij een stukje naar voren (voor zover ze het van achter kan vasthouden en er dus mooi doorheen blijft,) en rij weer wat terug. Zo worden ze steeds makkelijker erin, en kan je steeds grotere schakels rijden, en valt ze minder snel uit galop :)

Erg leuk dier, en leuke combinatie. :D

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:47

Dank je wel wake_up dat ronder en dieper rijden ga ik eens doen.Overgangen ben ik constant mee bezig,dat is echt waar we mee bezig zijn.

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:34

Mooie vos, heerlijk koppie!
Wat me opvalt zeg je zelf al: zij/hij loopt tamelijk op de voorhand, goed dat je daaraan werkt! Wel mooie elegante galop heeft die! Aan je houding: weet niet of het aan je jas ligt of niet maar lijkt of je af en toe nogal naar voren hangt.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:04

nee ik hang ook veel naar voren toe,gaat helemaal van zelf :D heel irri maar toe maar mijn rug is wel recht dus dat is een pluspunt.Ik zoek de gouden idee nog om gewoon kaars recht op mijn paard te zitten.Misschien met een zweepje achter mijn rug

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:18

Ik vind foto's niet zo makkelijk te beoordelen. Wat me wel opvalt is dat het paard op de laatste foto, waar jij haar lange teugel geeft, niet duikt/voorover loopt; en ook niet haar hoofd in de lucht gooit. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar het zegt wel iets: op die foto is ze ontspannen in hals en rug. Op de andere foto's zie ik dat paardje de rug wegdrukt en de hals ook een beetje vastzet. Gaat ze dan ook versnellen? Hangt ze in je hand?
Ik zou denk ik met lange teugel gaan rijden, tempo wisselingen, en veel rijden op je zit. Als je haar daar een beetje op kan besturen en je kunt haar rustig in een constant tempo houden zonder teveel teugel te gebruiken, dán beginnen met teugel aannemen en afwachten of ze nageeft.
Ik weet niet of ze erg versneld en in je hand hangt bij tijde, in dat geval zou je haar rug eens kunnen laten nakijken door bijvoorbeeld een osteopaath.
Nu klinkt het heel negatief, zo bedoel ik het niet hoor! Er zitten ook fijne plaatjes tussen.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:35

He imitador,in het begin zit ze wel wat vast en kan ze een beetje versnellen en dan geef ik haar iets meer teugel en na ongeveer 10 minuten pak ik haar er meer bij en dan loopt ze super lekker hoor.Ze hangt absoluut niet en je luisterd bijna perfect hahahaha.Bedankt voor je berichtje

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:20

het naar voren vallen,komt omdat jij niert goed van achter naar voor rijd. ik vind je ook te straf in je handen,ontspan je hand en rij van achter naar voor,dan duikt ze echt niet meer:)

vind hele mooie vos,mooie combi.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:35

Leuk combi hoor.
Dat naar voren vallen komt doordat je niet helemaal in balans zit.
Je knie komt tever naar voren. Je bent geneigd om in de lepel van het zadel te gaan zitten.
Beugel een gaatje langer kan helpen.
Als je het helemaal goed wilt doen, moet je echt even kritisch kijken naar je hele houding.

Je wilt de gouden tip.... was voor mij Centered riding... :D Succes

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

Het lijkt er op alsof je zadel érg ver naar voren ligt.. misschien kun je daar eens kritisch naar kijken. Kan ook helpen met je houding (iets naar voren vallen).

Wat gebeurt er als je haar van voren eens lekker los laat? Want je geeft aan dat je lekker van achteruit probeert te rijden, maar je houdt haar van voren erg kort en lijkt juist erg met haar voorkant bezig te zijn (kijk bijvoorbeeld meer naar punten waar je naar toe rijdt, niet naar beneden -zo recht je jezelf ook beter- en laat dat hoofd voor wat het is), als je dat loslaat zou het kunnen dat ze op den duur niet zoveel meer naar voren kukelt, maar vanuit de achterkant gaat lopen. Lekker lang laten maken! Ze moet de ruimte krijgen die achterhand aan het werk te zetten mi.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:14

vilouma schreef:
het naar voren vallen,komt omdat jij niert goed van achter naar voor rijd. ik vind je ook te straf in je handen,ontspan je hand en rij van achter naar voor,dan duikt ze echt niet meer:)

vind hele mooie vos,mooie combi.

Ik ben totaal niet streng met mijn hand,en als je goed had gelezen ( niet verkeerd bedoeld)Was ik al met veel overgangen enzo bezig om haar er van achter meer onder te krijgen

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:22

Solis schreef:
Het lijkt er op alsof je zadel érg ver naar voren ligt.. misschien kun je daar eens kritisch naar kijken. Kan ook helpen met je houding (iets naar voren vallen).

Wat gebeurt er als je haar van voren eens lekker los laat? Want je geeft aan dat je lekker van achteruit probeert te rijden, maar je houdt haar van voren erg kort en lijkt juist erg met haar voorkant bezig te zijn (kijk bijvoorbeeld meer naar punten waar je naar toe rijdt, niet naar beneden -zo recht je jezelf ook beter- en laat dat hoofd voor wat het is), als je dat loslaat zou het kunnen dat ze op den duur niet zoveel meer naar voren kukelt, maar vanuit de achterkant gaat lopen. Lekker lang laten maken! Ze moet de ruimte krijgen die achterhand aan het werk te zetten mi.

Misschien kan ik de teugels wel wat meer langer laten,ik ga dat eens proberen.Maar vindt niet dat ik haar heel erg kort hou van voren.Ik kijk wel eens na de grond maar merk wel dat ik daar steeds meer op let.Bedankt voor je berichtje

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:49

sabje1985 schreef:
Misschien kan ik de teugels wel wat meer langer laten,ik ga dat eens proberen.Maar vindt niet dat ik haar heel erg kort hou van voren.Ik kijk wel eens na de grond maar merk wel dat ik daar steeds meer op let.Bedankt voor je berichtje

Het is heel moeilijk om opeens ergens anders te kijken, betrap mezelf ook heel vaak op dat ik naar m'n paards hoofd kijk, en daarmee maak ik mijn rug ook wat krommer, trek ik mijn schouders op.. hele houding verandert als ik dan denk; rechtop, kijk naar vóren!
En loslaten (en vooral proberen paard láng laten maken, lopen) kan ook wonderen doen voor je zit en balans, probeer maar eens overgangen te rijden (en dus ook vooral terug nemen) met een lange contactteugel en lange hals, je paard zal zo makkelijker uit zijn eigen lijf die schakelingen moeten halen (ipv zijn hals korter te maken), maar je moet zelf ook alles opvangen met je zit. Heerlijk gevoel hoor, als jullie dat op een gegeven moment makkelijker gaan doen! Je raakt zo op elkaar ingespeeld, dat is lekker rijden en heel ontspannend.

Succes ermee!