Mijn andere topic voldeed niet aan de eisen, dus hier opnieuw:
Precies 5 dagen geleden verzorg ik Goldie 10 maanden.
Van goldie heb ik alles geleerd. Heb altijd wat gehobbelt in de manege op manegepony's, maar van Goldie heb ik echt de fijnere kneepjes geleerd .
Commentaar is zeer welkom. Moet mezelf afleren dat ik mijn handen niet vast zet en niet voorover duiken. Is al bijna helemaal gelukt, doe het nog heel zelden, mijn handen vastzetten. Het vooroverduiken ben ik ook meem bezig maar vergeet het zo snel als ik aan het rijden ben, haha.
Ik rijd met goldie B, en heb soms het probleem dat ze een beetje achter de kaak loopt ipv dat haal hals gebogen is.
Ik maak daarom veel (kleine) voltes om der lekker los te krijgen en veel overgangen. Dat doe ik zo'n 10 minuten. Dan ga ik verder met het rechtrichten en galoperen etc. Als het goed gaat probeer ik soms een poging tot wijken/sb. En dan meestal nog even lekker stofzuigend door de bak heen crossen
Mijn doel is dus nog het niet over de kaak lopen en met de middendraf ben ik haar helemaal kwijt, alleen daar heb ik helaas geen foto van, maar dan drukt ze haar rug helemaal weg en is ze ver van nageeflijk en ontspannen... dus dat wordt geoefend 

Hiertussen camera tijdje weg geweest, toen:

Laatste 2 zijn meest recent, nog niet perfect, zeker niet.. maar verbetering is er...
Vorige topic was: [RT-HAW] Goldie (bijna) een jaar lang ITP

, je bent mooi vooruit gegaan in een jaar!
)