Ik ben heel, heel hard aan het oefenen geweest en ik hoop dat jullie wat verschil zien aan mijn handen.
Bliksem was vandaag al een stuk fitter en heeft vanaf zondag een weekje rust, omdat ik weg ga.
-> filmpje van vorige week : [RT-HAW] Bliksem @ privéles (M1)
Het filmpje is van draven (begin van de les) en linkergalop.
Omdat hij in de hoeken zich vaak opdrukt en contrastelling heeft hebben we daar even aan gewerkt.
In de hoeken zie je dat ik af en toe nog aan het zagen ben, maar al veel minder als vorige keer.
Verder zit ik af en toe schoppen met mijn benen (iets te vaak) dit deed ik als hij naar binnen viel en niet reageerde op mijn been.
Dit kreeg ik van de instructeur opgekregen en het hielp ook, alleen daarna ga ik nog steeds ermee door, dat moet ik niet doen

De galop, vind het een mooi galopje, hij galopeerd rustig en mooi constant aan de teugel.
Ik ben er tevreden over, verder mag hij nog wel wat meer bergop maar daar gaan we waarschijnlijk over 2 week mee bezig.
Hij valt 1 keer in de draf, ik geef hem hier een schop, want hij moet goed weten dat dat niet de bedoeling was.
http://www.youtube.com/watch?v=l-ApAGQpHFc
Voor de les waren er nog wat foto's gemaakt.
Door mijn moeder, geen goede fotograaf..
Jammer dat bij bijde de puntjes van de oren er net af zijn ..

Zie echt wel verbetering, nog steeds zijn je handen een aandachtspunt, amar er is al veel verbeterring en kan zien dat je er erg op let, heel goed.. jullie komen er wel
schoppen doe je maar bij jezelf maar niet in de buik van je paard. Je geeft een paard beenhulpen, eerst lichte en geen reactie -> tikje.
Het valt wel op dat je als je lichtrijdt veel rustiger rijdt dan wanneer je doorzit, dat is een aandachtspuntje want daar stoor je je leuke pony wel mee. Een ding valt me wel heel erg op, dat je continu drijft. Je zei in je vorige topic dat hij niet goed aan het been is en dat begrijp ik wel aangezien jij de hele tijd been geeft. Op 'n gegeven moment denkt ie dan 'ja jij blijft maar lekker schoppen, ik doe er niks meer op uit'. Probeer echt bewust op je kuiten te gaan rijden, heel veel overgangen en tempowisselingen en ook schijnovergangen, dat werkt echt. Mijn merrie was ook slecht aan het been en met die oefeningen is daar veel verandering in gekomen. Hij galoppeert in het eerste stuk trouwens mooi door, maar als je goedkijkt galoppeert hij in het laatste stukje op die volte eigenlijk helemaal niet, hij draaft bijna half. Mijn tip: als hij in draf blijft vallen, geef hem dan eens een hele flinke schop en rijdt een stuk in hoog tempo vooruit. Klinkt misschien een beetje onaardig, maar je kunt hem beter 1x goed aanpakken dan dat hij denkt dat dit normaal is, want afleren is moeilijker dan aanleren.
?