Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blue9 schreef:Kan best werken maar het lost niks op. Beter eens met een slof probereren voor een x, dat ie weet dat ie ook daar rustig moet zijn. En gewoon eens een stuk galopperen niet blijven inhouden.
Shanaaa schreef:Blue9 schreef:Kan best werken maar het lost niks op. Beter eens met een slof probereren voor een x, dat ie weet dat ie ook daar rustig moet zijn. En gewoon eens een stuk galopperen niet blijven inhouden.
daar geef ik je gelijk in.. misschien is het niet echt de oplossing. en voor een tijdje? tot ze braver is, en dan overgaan op een gewoon bit?
ArabicQueen schreef:daar geef ik je gelijk in.. misschien is het niet echt de oplossing. en voor een tijdje? tot ze braver is, en dan overgaan op een gewoon bit?
midgie schreef:Misschien eens gewoon een tijdje aan de hand gaan wandelen en kijken waarom ze zo doet, het heeft een oorzaak waarom ze zo doet, misschien hou je haar te vast , ik heb geen idee hoe je haar in de bak rijd, maar probeer is veel meer op de zit en houding te letten en durf eens los te laten, rij je wel eens zonder zadel en b.v bitloos, hoe reageert ze dan in de bak ?
Misschien dat je zelf wat angst hebt als je naar buiten gaat , dat voelt voelt ze en ja op wie moet ze dan vertrouwen ??
ArabicQueen schreef:iemand er bij halen die jou kan helpen en verstand heeft van NH rijden die leert jou ook om te gaan met je pony als hij niet te houden is aan de hand of er op helpt echt hoor!
liedje89 schreef:Nou ik ken zoiezo weinig NH'ers die extra hulpstukken adviseren, of was het gewoon iemand? Is hij rustiger als e andere paarden mee gaan op rit. Misschien moet je eens beginnen door erst eens flink in de bak te trainen en dan buiten uitstappen. Dan ga je ook niet zo ver en kan ie rustig wennen (waarschijnlijk is hij na de training ook wat minder druk omdat de meeste energie dan al weg is). Zoiets kan je dan gewoon uitbouwen.
!liedje89 schreef:Maar Jodi een hack is toch ook best scherp lukt het daar niet gewoon mee dan? (Wat versta jij dan onder een heel scherp/gemeen bit?)
Ben persoonlijk niet zo'n fan van groter scherper dan komt alles goed. Omdat er paarden zijn die een loopje met ne nemen (en dan is straf indd op zijn plaats, en paarden die totaal geen vertrouwen hebben en dan denk ik persoon lijk dat een scherper bit(pijn!?) Dat vertrouwen juist verder schaad.
@TS: Heb je wel eens aan de hand met hem gewandeld, en zo ja wat doet ie dan?
Shanaaa schreef:liedje89 schreef:Maar Jodi een hack is toch ook best scherp lukt het daar niet gewoon mee dan? (Wat versta jij dan onder een heel scherp/gemeen bit?)
Ben persoonlijk niet zo'n fan van groter scherper dan komt alles goed. Omdat er paarden zijn die een loopje met ne nemen (en dan is straf indd op zijn plaats, en paarden die totaal geen vertrouwen hebben en dan denk ik persoon lijk dat een scherper bit(pijn!?) Dat vertrouwen juist verder schaad.
dan is ze braaf! het probleem is gewoon galop..

liedje89 schreef:Maar Jodi een hack is toch ook best scherp lukt het daar niet gewoon mee dan? (Wat versta jij dan onder een heel scherp/gemeen bit?)
Evelyne79 schreef:Wellicht is een dangerbit dan wat voor jou.
Op het eerste gezicht is een Danger-bit niet te onderscheiden van een normale dubbelgebroken watertrens. Het is echter een correctie- en trainingsbit, dat bij een bepaalde hoek blokkeert en dan functioneert als een stang.
In de praktijk zet deze werking zich zeer voorzichtig in, omdat het bit bij normale omstandigheden erg goed in de mond ligt. Alleen als het paard zich verzet tegen de inwerking van de ruiter zal de intensievere en effectievere werking optreden omdat het mondstuk verstijft
in de omschrijving staat dat het een stang wordt, dat is niet helemaal waar, een stang heeft nl een hefboomwerking dit bit heeft dat niet
Ik heb Devon in het begin met het menbit wat hij al kende gereden omdat hij door een enkelgebroken bitje dwars doorheen knalde.
omdat ik dat eigenlijk geen oplossing vond ben ik verder gaan kijken.
ter overbrugging heb ik het dangerbit gebruikt, nu heb ik hem op een dubbelgebroken watertrens.
Shanaaa schreef:liedje89 schreef:
Misschien een stomme vraag maar gallopeer je op de heen of op de terug weg, of doe je een 'rondje'?
helemaal geen domme vraag, want dat is idd een groot verschil, op de heenweg is ze altijd rustiger dan op de terugweg