Mijn nieuwe aanwinst Kiki (Kilauea iki) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Mijn nieuwe aanwinst Kiki (Kilauea iki) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:13

Vandaag voor de tweede keer op mijn nieuwe merrie gereden..
Ik heb zelf bijna 2 jaar niet gereden door een zware zwangerschap etc..

Dus hoop dat jullie een beetje lief zijn :D

Wat info over kiki
12 jarige nrps Keur/ Prestatie sport merrie, Z dressuur met wp. Merrie is 1.60m is een donkere vos met 4 witte voetjes. vader is Kir Royal (v. Cocktail) mv Neon ox verder in de moederlijn nog Amor en Growing Grey xx.
1.
[img]http://linlaustables.webs.com/photos/Kilauea-iki/IMG_%20525.jpg
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. FF gek doen tussen door :D
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

Tips zijn welkom maar hou het vriendelijk ik zit net voor de tweede keer op mijn paard en heb 2 jaar niet gereden door medische redenen.
Ook is er in het verleden een hoop fout gegaan met mijn vorig paard waardoor mijn vertrouwen in het rijden van paarden geheel weg was. Gelukkig heb ik door mijn wielkopolski merrie vertrouwen in paardrijden weer terug gekregen, al is het op een vreemd paard nog goed te zien aan mijn houding( in mijn profiel staat het hele verhaal )

voor alle foto's http://www.freewebs.com/linlaustables

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:22

Mooi diertje! Stokmaat 1.60 m ??? Toont veel groter, ben jij zo'n ukkie dan???

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:22

Haha dank je renee :D

@Asjemenauw
Ehm niet echt :P 168 m
Had ik bij mijn vorige paard ook al maar ben wat dunnetjes ( 48 kg )

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:24

Mooi beestje hoor!

Ziet er voor de 2e keer goed uit hoor, probeer alleen wel minder streng te zijn met je binnenhand!

Je trekt hem nu als het ware de bocht in, in plaats van dat je hem weg zet voor je buitenteugel en om je binnenbeen laat buigen.

edit: even heeeel offtopic, die foto in je profiel met je dochtertje die op het grote paard 'zit'. Geweldig! Jong geleerd is oud gedaan haha.
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 06-10-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:24

Je teugels mogen iets korter. Op de 23 foto op je handen letten. En op sommige foto's zit je voorover. En op de foto's met doorzitten en galop op je voeten letten.

Voor de 2e keer ziet het er goed uit.

Verder een leuke combi!

Blablabla11

Re: Mijn nieuwe aanwinst Kiki (Kilauea iki) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 06:43

strenge binnen handlijkt denk ik omdat ik mijn hand wat van haar hals af haal, ben heel licht in haar mond..
Naar voren zitten is nog puur onzekerheid zoals ik hier boven al vertelde..
Heb binnenkort weer priveles , is wel weer nodig :=

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 06:45

@noaska
Mijn dochtertje is verslaafd aan dieren en paarden als ik weer naar huis ga wordt ze boos..Dan begint ze te schreeuwen en te huilen. Ze kan ook al kiki zeggen en dat terwijl ze nog geen papa of mama zegt :+ :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 06:48

Ik vind echt dat je heel netjes rijd :j
Zie hier en daar ook een te strenge binnenhand(al valt het nog wel een heel klein beetje mee)

Maar voor mn gevoel zit je ook vrij ver voorover op sommige foto's.
Ow, en natuurlijk de "beruchte" kapstokjes

Hobbespoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:42

Ziet er super uit, zeker als er wat angst bij gepaard gaat...die spanning draag je onvermijdelijk over op je paard...(maar daar werk je aan...)
Je houdt op de foto's je linkerhand meestal iets meer achteruit dan je rechter waardoor je paard ook aan die kant haar mond wat opent...
Ook kantelt ze een beetje haar hoofd om die linkse hand te compenseren.
Zie (ook bij een openingsteugel) dat je goed ondersteunt met het binnenbeen op de singel...zo plooit ze haar hele lijf om je been.

Doe zo voort!
Ik heb ook een dochter dat meer een paardrij-monster is...die plakt aan de paarden...fijn hé, als ze die microbe ook te pakken hebben....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:03

Bedankt voor alle tips, zal is wat bewuster op mijn binnenhand letten en ja les zal ook geen overbodige luxe zijn :o
Mijn houding naar voren komt namate vertrouwen weer rechterop.
Bij daisy zat ik kaars recht, zal is kijken of ik een foto kan vinden hoe ik reed volop met angst en hoe het met daisy was is misschien wel grappig om te zien met vergelijking

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:12

Wat een leuk dier zeg! Handhouding mag wat rechterop (pianohandjes) zelf zit je wat voorover, maar dat heeft denk ik nog alles te maken met je zelfvertrouwen dus dat gaat goed komen.
Het paard duikt op de voorhand en dat heeft dan voor een gedeelte weer te maken met het vooroverzitten.
Meer op de billen zodat je goed kan inwerken met je zit en de achterhand eronder kan duwen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:21

Als het jou weer gaat lukken om te ontspannen, heb je hier een wereld paard aan! Je weet zelf dat er heel veel spanning in je lijf zit en w.s. weet je ook dat dit altijd door het paard wordt opgepikt.

Probeer dan ook om heel regelmatig begeleiding te krijgen, hoeft geen dure instructrice te zijn, zo te zien kan je prima de basis er zelf lekker inrijden, maar iemand die jou je zelfvertrouwen leert terug te krijgen waardoor je weer echt kunt gaan genieten!

Heel bewust je schouders laten afhangen tijdens het rijden, bovenbenen loslaten, bekken de goede kant uit kantelen en eventueel maar lekker veel stappen....

Heel veel succes met je paard, ik vind haar echt heel leuk! Bijna jalours....

ps, ik zelf vind je neusriem erg laag hangen, misschien toch even controleren als ik jou was.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:30

nadat je er weer voor de tweede keer opzit vind ik het helemaal niet verkeerd,maar je kunt zien dat je nog wel een beetje onzeker bent omdat je wat voorover zit.
ik heb dat zelf ook ik ben er ook een poosje uitgeweest (bovenarm op 2 plekken gebroken,operaties enz.)dus moest ook weer beginnen je bent eerst een beetje onzeker maar ik heb nu al weer een paar keer les gehad dus dat gaat het snel weer beter hoor.
jullie zijn een leuke combinatie hoor!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:35

Het meeste is al gezegd, maar wat mij nog even opvalt, bijvoorbeeld op foto 10 en 11, dat je teveel achterin je zadel zit. Soms zit je echt op de lepel, en dat is natuurlijk niet fijn voor je paard, maar ook niet voor jezelf.
Probeer echt in het diepste punt van je zadel te blijven zitten!
Verder vind ik het er, net als de meesten hier, goed uit zien. Jullie zijn een leuke combinatie, en vind dat je erg vriendelijk rijdt.
Misschien kun je proberen nog wat meer te ontspannen. Voor zover ik kan beoordelen van foto's zit er behoorlijk wat spanning in je lijf.
Probeer dus zoveel mogelijk los te laten en net genoeg je spieren aan te spannen om in de juiste houding te blijven. Maar verder zoveel mogelijk ontspannen. ( de juiste balans vinden is heel moeilijk, vind ik zelf ook!)
Af en toe even heel diep in en uit ademen wil ook nog wel eens werken!
Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 07-10-09 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:39

Bedankt voor de leuke reactie's hier heb ik wat aan :D
Het hoofdstel klopt :o is van daisy geweest en is te groot bij de neusriem, komt een nieuwe aan :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:49

wivonne na de val, een onzeker paard, na een paard maanden was dit absoluut niet de optie en heb haar verkocht de angst zat nog te diep
( zie in profiel het is erg fout gegaan met een paard waardoor ik overdwars terug was geklapt op het zadel en meerdere ribben had gebroken )
dat was niet dit paard
Afbeelding

Ik had wel door dat het niet zo kon :D
En heb toen een paard gezocht waar ik echt van mijn angsten af kon komen.
Dit paard heb ik 3 jaar gehad.. de meeste kennen haar hier wel op bokt.. Absoluut geen type sportpaard heel anders dan waar ik normaal op zou vallen maar wilden van mijn angst af..
Helaas klikte het tussen lau en daisy helemaal niet waardoor ik vorige maand de knoop heb doorgehakt om haar te verkopen, het ging ook goed met mij en het rijden dus kon wel weer..
Helaas merkte ik met het kijken naar nieuwe paarden dat het nog niet geheel over was en laura stapte dus elke keer als eerste er op, dat als het paard wel ging flippen ik niet meteen een klap terug kreeg.
Ben uiteindelijk van de 5 paarden op 3 niet gestapt. Het voelde niet goed.
Deze merrie durfde ik meteen op te rijden zelfs een galopje.. We waren beide verkocht dit is het een beetje in het kort..

Ik op daisy

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:56

Leuke combinatie hoor! :)

Ik heb wel het gevoel dat je paard niet echt makkelijk nageeft, omdat ze wat weinig ruimte tussen kaak en nek heeft. Ik zie de oorspeekselklier er ook wat uitpuilen. Dressuurmatig dus veel werken aan de snelheid van het achterbeen (schakelen), zodat je haar hals goed op lengte kunt rijden, veel buigen om het binnenbeen met wat extra stelling om de kaak en de nek los te krijgen. :)
Ach, eigenlijk gewoon zorgen voor goed les, dan komt het wel goed. Ik stoor me niet echt aan jouw houding; ik vind het er wel vriendelijk uit zien. :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:59

Ze is opzich heel makkelijk nagefelijk te rijden. Met haar vorige eigenaar is ze Z met wp tevens ook de fokker :P geweest.
Alleen heeft ze 2 jaar stil gestaan in de fok voor dat ik haar kocht.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:26

Barbria van de fam. Bartelds had hetzelfde probleem, Z of hoger ermee rijden is dus zeker mogelijk, maar het zal een punt zijn waar je steeds aandacht aan moet blijven besteden in je rijden. Met mijn paard reed ik M1 + 8 wp (helaas moest die om gezondheidsredenen weg toen) en had het ook.
Je ziet toch zelf die oorspeekselklier ook wel uitpuilen? Daar heb ik het over. ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:36

Ja ik zie het :D
Naja gaan hard trainen. Ga in januari starten dus heb nog even :D Veel overgangen rijden doe ik al, naja met mijn vorige paard dus ga ik ook met deze doen :D
Thanks voor de tips :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:36

@ Lindy 1982.
je rijd je paard echt mooi al voor de 2e keer leuke combi!
maar wt mij erg opvalt, warom als je er een tijd uit bent geweest, je hebt een nieuw paard. Je bent onzeker draag je dan geencap?
gelukkig verbeter je dit later wel. maar erg onverantwoord.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:47

Heb hem later op gedaan.. Reedt op mijn paard Daisy nooit met cap was echt mijn dinnetje kon alles met haar..
Heb er dus gewoon niet aangedacht. Toen ik het door had heb ik meteen een cap opgedaan :P

xMalissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:32

ziet er goed uit hoor!
let wel een beetje op je handen,
en ook dat je je tenen niet te ver naar buiten afsteekt,
verder ziet het er leuk en vriendelijk uit!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:14

Moderatoropmerking:
Ik heb net heel wat reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:51

Heel mooi paard!!
Het lijkt alleen op foto 2&7 alsof je haar hoofd naar binnen ''trekt''.
Verder supermooie foto's!:D