Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:18

Hoi!

Hier weer een topic over de brave Diablo. We zijn nu inmiddels L2+11 en onze opbouw naar de M1 gaat voorspoedig. We willen zo rond december M1 gaan starten, daar ik vind dat hij er nog niet klaar voor is en we nog meedoen met de clubkampioenschappen in de L2.

Diablo is heel braaf maar had wat moeite met ontspanning in z'n lijf. Dit wordt al steeds beter en hij wordt steeds losser en makkelijker te rijden.

Punten waar we aan werken:
-Constante aanleuning
-Verzameling doormiddel van veel overgangen, dit gaat steeds beter.
- Schouderbinnenwaarts, dit vind hij een kant op nog moeilijk.

Ik moet nog erg om mijn houding denken. Ik zat vroeger altijd naar voren maar hang nu teveel naar achter. Diablo is soms wat sterk maar hang niet meer in zijn mond, wat ik nog wel deed vorig jaar.

Hebben mensen nog tips om aan mijn houding te werken? En dan bedoel ik voornamelijk mijn rug, niet die maffe koppen die ik trek op somminge foto's... :P

Nou hier komen de foto's, gemaakt dus tijdens de clinic van Laurens van Lieren afgelopen zaterdag. Het was bij hem op stal. Dank aan AmberR voor de foto's!!!! EDIT: ( de kwaliteit kan iets verminderd zijn door het omzetten omdat de fotos te groot waren.)

Afbeelding
Laurens en Ik

Afbeelding
Laurens legt uit dat ik mijn rug rechter moet doen en mn hoofd niet naar voren moet steken.

Afbeelding
1. Drafje

Afbeelding
2. Drafje, nog wat spanning, ik hang nu ook wat achterover.

Afbeelding
3. Dit is beter, ik hang nog steeds wat, en wat ik met mn mond doe? Vols mij hoest ik...

Afbeelding
4. Hier duikt hij iets.

Afbeelding
5. Duikt ook wat.

Afbeelding
6. Wat verruimen, goede actie van achteruit?

Afbeelding
7. Galop, jammer van mijn gespannen zit.

Ik ontvang graag feedback!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:39

wel erg zonde dat je paard niet nagevelijker laat lopen
ik vind jullie nog niet klaar voor het m1
je hebt goed les dus het moet goed komen
Laatst bijgewerkt door jannie8 op 28-09-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:47

Pianohandjes soms wel erg. De galop vind ik wel goed. Spijtig dat je sporen bijna niet te zien zijn, ze zitten meestal in de flank van je paard. :n Toch wel een puntje om aan te werken.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:48

Go jo!!! Hoop dat je het naar je zin hebt gehad!! En ziet er goed.

Je zit is al wel weer een stuk verbeterd.
vergeet alleen je piano handjes niet ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:55

Gaaf zeg les van Laurens? Had je alleen les, of met een aantal andere omdat je zegt clinic?
Over je rijden:
Waarom rijd je met dit bit?
Ik heb het gevoel dat daar namelijk ook spanning vandaag komt want als ik de foto's in je profiel kijk met een normaal trensje loopt hij helemaal niet zo enorm gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:04

Mn pianohandjes zie ik nu zelf ook. Ik klop inderdaad heel erg met mn been, heb nog moeite met het stilhouden maar dat gaat steeds beter.

Er zijn ook stukken dat hij goed nagevelijk liep, hij vind het alleen heel moeilijk om te ontspannen in het voorste deel van de nek, maar dit wordt steeds beter.

@Suzan.
Het was een clinic, we reden met nog 2 anderen. Dit bit loopt hij juist veel fijner op. Hij is vrij sterk, maar deze is dubbelgebroken met een rollertje en hier is hij juist veel meer ontspannen op dan andere bitten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:40

Suzan_kalim schreef:
Gaaf zeg les van Laurens? Had je alleen les, of met een aantal andere omdat je zegt clinic?
Over je rijden:
Waarom rijd je met dit bit?
Ik heb het gevoel dat daar namelijk ook spanning vandaag komt want als ik de foto's in je profiel kijk met een normaal trensje loopt hij helemaal niet zo enorm gespannen.

Dit bit is juist erg vriendelijk in vergelijking met een trensje. Daar wordt bijna altijd wel iets van gezegd :P Ik ken het probleem dus bij deze!

Maar ik vind het er lekker uitzien jo! Ik vind je wel zo goed als klaar voor het M hur :D ennnn dat supernageeflijk lopen vind ik persoonlijk niet zo heel erg nodig als je een clinic hebt. Dan kun je juist beter werken aan je eigen punten en de punten van het paard waar aan gewerkt MOET worden.. Het kan misschien iets constanter zoals je al zei maar vanuit mijn optiek vind ik het er prima uitzien.

wake_up

Re: Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:21

Leuk paard! ;) Ik vind dat hij voor de M1 zeker nog wel wat ronder en meer bij elkaar mag lopen. Maargoed, ik weet ook niet hoe hij normaal loopt, en het lijkt me dat je op een clinic ook bezig bent met dingen als je houding etc. :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:47

@Axel; Je hoort mij er niet over of het bit vriendelijker of scherper is. Viel me alleen op dat hij meer ontspannen leek te lopen op een normale trens.
Maar TS zegt dat dit niet zo is, dus dan heb ik niets gezegd.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:52

Mooie stijgende lijn in je foto's!Je ziet duidelijk het verschil hoe je begint en hoe jou houding en zijn balans verbetert!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:54

let op je handen; let op je benen; hou deze stil en niet continue met de sporen erin
en verder ga ik met je commentaar mee
heb nog wel een klein puntje; je paard is echt veels te zwaar(buik) en hij zou veel mooier uitkomen als hij zo n 50 kg af zou vallen
en mag ik vragen waaorm je met een gewone lage neusriem rijd? zal heus wel zijn reden hebben vind het alleen nu lijken of je paard een heel lang hoofd heeft?
Niet vervelend bedoeld hoor; misschien is het een momentopname?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:31

tamaramt schreef:
let op je handen; let op je benen; hou deze stil en niet continue met de sporen erin
en verder ga ik met je commentaar mee
heb nog wel een klein puntje; je paard is echt veels te zwaar(buik) en hij zou veel mooier uitkomen als hij zo n 50 kg af zou vallen
en mag ik vragen waaorm je met een gewone lage neusriem rijd? zal heus wel zijn reden hebben vind het alleen nu lijken of je paard een heel lang hoofd heeft?
Niet vervelend bedoeld hoor; misschien is het een momentopname?

Het klopt idd dat hij te dik is, ben druk bezig dit eraf te trainen.
Met een lage neusriem loopt hij rustiger met zijn hoofd. Door zijn lange bles lijkt het idd of hij dan een lang hoofd heeft, zo had ik het nog niet gezien ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:54

Hey, ik heb jou gezien, jij kwam in het groepje na mij geloof ik.

Vind het er fijn uitzien op de foto's! Op de meeste foto's zit je naar mijn idee ook prima rechtop, ietwat achterover soms maar niet heel storend. Dat heb ik meer met je tenen, omdat je ze zo naar buiten draait werk je ook veel sneller in met je spoor, terwijl dat misschien niet altijd nodig is.

De eerste foto vind ik echt geweldig trouwens, het lijkt wel of je paard lacht, zo blij kijkt ie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:59

Dank je! Ja hij was ook erg enthousiast en blij ;)

En mn benen ben ik idd mee bezig, heb vandaag weer les gehad en ging al stukken beter!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:54

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 02:18

Wat super leuk dat je les heb gehad van Laurens! :D
Let op je pianohandjes en hou je tenen naar binnen..
Aan de hand van deze foto's vind ik jullie nog niet klaar voor de M1..maar iniedergeval heel veel succes! ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 05:50

Fortuna22 schreef:
Mooie stijgende lijn in je foto's!Je ziet duidelijk het verschil hoe je begint en hoe jou houding en zijn balans verbetert!

Maar de fotos staan niet op volgorde ;)

Ik vind het er nog niet echt M1 waardig uitzien.. sorry..
Denk ook vooral een je sporen en ik vind hem niet echt lekker "los" nageeflijk lopen (zo ziet het er uit weet ff niet hoe ik het moet verwoorden :') )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:07

Ik werk aan de zelfde punten aan jou, en ik ben heeuullll wat jonger, Maar ik kan je garanderen, dat het niet zo makkelijk is als sommige hier denken ;)
Ik denk ook dat je nog niet klaar bent voor de M1, maar daarbij, Wij kunnen niet oordelen, door moment opname's van een paar fototjes op internet niet waar?

Daarbij vraag ik me af, Is je paardje nou zo dik of lijkt dat zo? :)

Dus, Denk om je sporen, je handen ( ik kantel mijn polsen ook altijd ;) ) Je polsen, Rechtopzitten, En hem af en toe iets meer van achter mee nemen, zodat die niet te veel op de voorhand loopt. Elke keer is het "net niet" of "net wel"
Leuk dat je zo'n goede les hebt gehad! :j Veel plezier@succes!! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:13

ziet er goed uit hoor,
denk alleen nog even aan je pianohandjes,
je mag je handen ook nog net wat meer hoger dragen,
verder ziet het er al goed uit :)
Ik denk dat je nog even net wat meer ervaring in de L2 moet halen,
het is al een grote stap, temninste dat vond ik
succes komt zeker goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:50

Ja ik vind de overgang van L2 naar M1 ook groot en ik vind ook dat hij er nog niet klaar voor is. Zijn galop is wel al heel goed, jammer dat ik hier niet meer fotos van heb, maar zijn draf moet nog veel meer los en geslotener. En ik rij liever meteen een wp in de M1 dat ik eerst nog halfbakken 170 punten rij ofzo.

Maar ik heb heel goed les en we gaan met de week vooruit.
En die dikke buik moet er maar snel af!

Ik ga trouwens ook kijken voor een ander zadel met langere zweetbladen in de hoop dat ik daarmee mijn benen wat meer rust geef.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:55

Ik had ook even bij de clinics gekeken, ik denk dat ik je net gemist heb!
Maar ik kwam dan ook aan het eind van de middag, het was wel erg leerzaam en heel gaaf toen hij op die hengst ging rijden.

Probeer alleen wel op je pianohandjes te letten, en zoals Laurens zelf al zei; dat je je rug rechter houdt zodat alles mooier uitkomt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:58

Ik vind het een attent paard, alleen ik vind het op de foto's allemaal wat stug ogen. Hoe heb je zelf de clinic ervaren? Zijn manier van lesgeven? Ben ik heel er nieuwsgierig naar ":)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:59

Hij was juist tijdens de clinic heel fijn te rijden, niet zwaar of sterk.

Ik vond zijn manier van lesgeven erg fijn, heel rustig en duidelijk. Had er zeker wat aan!

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:14

Leuke 1e foto, lijkt net of jullie alledrie lachen. :D
Naast wat al gezegd is over rug recht en handen rechtop, heb ik nog als tip dat je je onderbeen wat terug/naar achter mag. Misschien dat het dan ook wat makkelijker is om je tenen naar binnen te houden en misschien dat het stilhouden van je been dan ook wat makkelijker gaat.
De clinic lijkt iig een zeer leerzame en vooral ook leuke ervaring denk ik zo. ;) Daar kan je weer mooi op voort bouwen.

prissjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:26

Ik heb er niet veel op aan te merken aan gezien iedereen al heeft gereageerd wat er kan verbeterd worden ik heb alleen nog 1 idee wat je misschien kan helpen naar mijn idee en dat is probeer een x je beugels 1 gaatje langer te doen dan zal je merken dat je tenen niet meer zo naar buiten gaan staan en je sporen zitten hem niet meer te prikken en naar mijn gevoel rijd het lekkerder/ontspanner en je klapperd niet zo met je benen omdat ik las dat je er moeite mee heb ze stil te houden je heb ook speciale riempjes die je via je singel naar je stijgbeugels kan doen en ze vast maak dan doe je ook niet gouw je tenen naar buiten het is maar een idee en ik hoop dat je er wat aan heb

Groetjes