Hier weer een topic over de brave Diablo. We zijn nu inmiddels L2+11 en onze opbouw naar de M1 gaat voorspoedig. We willen zo rond december M1 gaan starten, daar ik vind dat hij er nog niet klaar voor is en we nog meedoen met de clubkampioenschappen in de L2.
Diablo is heel braaf maar had wat moeite met ontspanning in z'n lijf. Dit wordt al steeds beter en hij wordt steeds losser en makkelijker te rijden.
Punten waar we aan werken:
-Constante aanleuning
-Verzameling doormiddel van veel overgangen, dit gaat steeds beter.
- Schouderbinnenwaarts, dit vind hij een kant op nog moeilijk.
Ik moet nog erg om mijn houding denken. Ik zat vroeger altijd naar voren maar hang nu teveel naar achter. Diablo is soms wat sterk maar hang niet meer in zijn mond, wat ik nog wel deed vorig jaar.
Hebben mensen nog tips om aan mijn houding te werken? En dan bedoel ik voornamelijk mijn rug, niet die maffe koppen die ik trek op somminge foto's...

Nou hier komen de foto's, gemaakt dus tijdens de clinic van Laurens van Lieren afgelopen zaterdag. Het was bij hem op stal. Dank aan AmberR voor de foto's!!!! EDIT: ( de kwaliteit kan iets verminderd zijn door het omzetten omdat de fotos te groot waren.)

Laurens en Ik

Laurens legt uit dat ik mijn rug rechter moet doen en mn hoofd niet naar voren moet steken.

1. Drafje

2. Drafje, nog wat spanning, ik hang nu ook wat achterover.

3. Dit is beter, ik hang nog steeds wat, en wat ik met mn mond doe? Vols mij hoest ik...

4. Hier duikt hij iets.

5. Duikt ook wat.

6. Wat verruimen, goede actie van achteruit?

7. Galop, jammer van mijn gespannen zit.
Ik ontvang graag feedback!
Toch wel een puntje om aan te werken.
ennnn dat supernageeflijk lopen vind ik persoonlijk niet zo heel erg nodig als je een clinic hebt. Dan kun je juist beter werken aan je eigen punten en de punten van het paard waar aan gewerkt MOET worden.. Het kan misschien iets constanter zoals je al zei maar vanuit mijn optiek vind ik het er prima uitzien.
)
Veel plezier@succes!!