Vandaag heb ik weer eens lekker gereden met mijn toppertje Rox.
Sinds 2 en een half jaar ben ik de trotse eigenaar van deze merrie.
Rox is een grote E-pony van 1,565 m en is 11 jaar.
Haar afstammeling is Belmondo x Latina.
Vorige week heb ik mijn laatste 2 winstpuntjes gehaald om over te mogen naar de L2, onze debuut is volgende week zaterdag.
Buiten het dressuren, springen Rox en ik ook nog heel fanatiek. Op het moment springen we in de L.
Waar ik vooral mee bezig ben is dat Rox lekker ontspannen loopt, en dat ze niet zo sterk en zwaar is in mijn hand.
Buiten dat wil ik ook graag dat ze nog wat verzameld. Van zichzelf is Rox vrij lang, daarom kost het best wat moeite om haar kont eronder te krijgen.
Waar ik op moet letten:
- Rechtop zitten
- Schouders naar achteren
- Mijn benen lang houden.
Zoals jullie misschien opvalt, draag ik mijn zweep rechts. Dit komt omdat ik vorige zomer mijn linker arm op 3 plekken gebroken heb, en hier aan geopereerd ben. Helaas staat het allemaal niet meer zo op de plek waar het moet, hierdoor ben ik enigszins beperkt in mijn linker arm. Ik kan moeilijk mijn pols rechtop houden en mijn elleboog tegen mijn lichaam aan doen. Ik ben linkshandig, maar sinds de operatie heb ik een stuk minder kracht in mijn arm. Rox weet dit en maakt er zo nu en dan ook gebruik van door soms weg te lopen over haar linker schouder. Ik hoop dat jullie hier een beetje begrip voor hebben dat het niet anders is? Ik probeer het zoveel mogelijk niet op de laten vallen, en rox heeft er verder ook totaal geen last van!
Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje willen achterlaten!
Meet Rox;

Losrijden;
1.

2.

De rest van de foto's;
3.

(hier pakte ik net mijn teugels wat op)
4.

5.

(klein stukje wijken in de galop)
6.

(wijken in draf, 1 van onze beste punten!)
7.

8.

9.

(stjaa,, waar ik hier na keek?)
10.

11.

(het lijkt of ze hier best diep loopt, maar als je goed kijkt zijn dat haar manen. Hier wil ik trouwens heen, lekker ontspannen maar wel mooi rond)
12.

En weer klaar voor vandaag, brave merrie!
13.

En een mooie springfoto;

Groetjes Dewi!

Ziet er leuk uit