Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Nicky schreef:Houd je je paard te veel vast van voren? Dat probleem had ik namelijk ook in draf toen ik mijn paard net had. Ze was toen nog niet zo lang onder het zadel en verloor wat evenwicht af en toe, waardoor ik er net iets te veel aanzat, wat resulteerde in huppeltjes.
En anders even je instructeur/instructrice er naar laten kijken.
Yess schreef:ik denk dat ie zich niet lang wil maken. hij kropt zich op in z'n passen, en zodra jij vraagt of ie ruimer en langer wil worden maakt ie een huppel of een bokje. Duidelijk antwoord dat ie dat lekker niet wil, en vooral heel moeilijk vindt. Zaak is dus om dat te negeren en gewoon lekker door te rijden, neus eruit en zo groot mogelijke passen laten maken. Eerst moet ie zich lang willen maken, pas als er een stroomje (als water in een tuinslang) in je paard zit kan je m opvangen en weer terugzetten.
Succes
x_Quinta_x schreef:Nou mijn paard deed het een tijdje geleden ook zo. Echt vervelend, en zeker als hij het op wedstrijd deed.
Heb je zelf misschien al enig idee wat er fout loopt?
Bij mijn paard was het bv. Zo als ik een volte wou rijden en van zodra ik erbij kwam met mijn binnenbeen om stelling te vragen, sprong hij aan in galop.
Nu heb ik mijn paard geleerd dat galop aanspringen niet met het binnenbeen gebeurd, maar MET HET BUITENBEEN (Als het paard het zo leert, gaat hij straks ook veel gemakkelijker vliegende wissels onder de knie krijgen)
Het heeft ook geholpen om veel aan ontspanning te werken. Met spanning kan je nl. niks.
alchova schreef:Yess schreef:ik denk dat ie zich niet lang wil maken. hij kropt zich op in z'n passen, en zodra jij vraagt of ie ruimer en langer wil worden maakt ie een huppel of een bokje. Duidelijk antwoord dat ie dat lekker niet wil, en vooral heel moeilijk vindt. Zaak is dus om dat te negeren en gewoon lekker door te rijden, neus eruit en zo groot mogelijke passen laten maken. Eerst moet ie zich lang willen maken, pas als er een stroomje (als water in een tuinslang) in je paard zit kan je m opvangen en weer terugzetten.
Succes
Hij kropt zich wel wat op met zijn voorhand idd en in zijn hals ook wel. Van achter blijft hij juist wel erg ruim draven. Hoe kan ik zijn neus er beter proberen uit te rijden denk je? Elke keer als ik been geef geeft hij zo'n hupje.. En hij loopt vaak juist wat te diep..