Ik heb al geprobeerd kleine voltes te maken en soms over te steken, dan gaat ze weer terug in stap voor 2 sec.
Het gekke is dat ze dit alleen in de bak doet. Tijdens het longeren of buitenrijden is er niks aan de hand. Waardoor zou dit komen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. En haar aandacht zal ze wel bij de oefeningen nodig hebben zodat ze zich niet meer bezighoud met het aandraven. Mallodie schreef:Ik zou ook gewoon in stap al figuren rijden, jouw paard kan dan niet meer weten wanner ze nu juist 2 rondjes gedaan heeft. En haar aandacht zal ze wel bij de oefeningen nodig hebben zodat ze zich niet meer bezighoud met het aandraven.

pubelia schreef:Sorry maar ik vind dat er hier imo niet goede tips worden gegeven. Jij bent de baas, en jij bepaalt het tempo. Als je bij mijn haflinger zou toe geven dat is dan het begin van het einde. Dan gaat ze op het einde hard en onbestuurbaar.
Mijn tip zou zijn ga vooral veel oefeningen rijden. Hier bij is overgangen in de stap ook belangrijk in. Voltes rijden, en veel van hand veranderen. Maar 1 ding moet duidelijk zijn, draven ui zich zelf is not done. Weer gaan stappen uit zich zelf is ook not done.
Wat te doen als ze gaat draven? Zet hem/haar maar tegen de bak rand aan. Zeg hierbij Ho! (en ook op de teugels en zit terug nemen;)) En belonen als je haflinger erop reageert en netjes terug naar de stap gaat. Hou dit consequent vol! Dus nooit eigen actie's toe gaan geven van het paard!
Succes iig
midgie schreef:Ooit aan gedacht waarom je haflinger op de loop gaat??
Ooit aan gedacht dat je niet de baas ben maar de leider en in dit geval is de leider geen goede leider, als een paard uit zichzelf gaat draven kan dat heel goed zijn dat hij de dingen niet snapt wat er van hem gevraagd word door zijn leider, tegen de bakrand aan sturen is erg dom , los je daar het probleem mee op, aan de(beide) teugels trekken ook niet , idd werken met stem en zit en terug gaan naar de basis er kunnen zoveel dingen ren gedrag veroorzaken ,zoek dus waarom hij rent en neem niet zomaar aan dat de fout bij het paard ligt, die verantwoording ligt bij jou dus ook de fout, wat is jou basis Pubelia??
) Ik heb naar mijn haflinger geluisterd en zo ben ik er ook achter gekomen dat zij aan het hele dressuur niks aan vind. Dus ik heb het hele dressuur afgezworen. En wij zijn nu bosmiepen geworden! Naar allebei de tevredenheid! Asyaa schreef:Je zegt het antwoord (waarschijnlijk) zelf al
'Nu heb ik tijdens mijn lessen geleerd om gewoon 2 rondjes te stappen en daarna gelijk aan te draven'
Probeer eens na 3 rondjes pas aan te draven, of in plaats van aan te draven aan te galopperen.
Het kan zijn dat ze dit gewoon simpelweg gewend is geworden.