Aangezien ik niet weet of iedereen zin heeft om alles te lezen.
Zijn de belangrijkste punten dikgedrukt.
Ik heb Shariff inmiddels 8 jaar. Het is een Twaalfjarige ruin van de Arabische volbloedhengst, (inmiddels ruin) Sjapoer OX.
We rijden vrijwel alleen recreatief. Als we ons een niveau moeten geven, zou ik zeggen B-L niveau.
Af en toe doen we alleen eens een onderlinge wedstrijd.
Sinds twee weken heb ik een wintec 500 dressuurzadel. Daarvoor heb ik eigenlijk sinds ik shariff heb, op een veelzeidigheidszadel gereden. Dit is dus super erg wennen voor mij!
Punten waaraan we werken:
* Achterbeen gebruik (veel overgangen rijden, zodat meneer achter actiever word)
* rechterhand (oftewel het rechtrichten, Hij heeft veel moeite met de rechterhand)
Waar ik momenteel voornamelijk dus op train is het voorwaarts rijden en mijn eigen houding!
Ik heb zelf een verschrikkelijk probleem met mijn linkerhand. Ik ben vaak te streng met links en probeer veel meer los te laten!
met als gevolg dat ik ook vaak links inknik.
Genoeg gepraat, hier de foto's.Staan niet op volgorde en losrijfoto's heb ik niet!
Shariff in zijn nieuwe Anky Grass set!

Hier zie je heel duidelijk mijn knik naar links

Drafje naar rechts, moet mijn benen langer maken

Nog een keer naar rechts. Meer rechtop zitten!

Hier nam ik meneer wat terug, dan komt hij gelijk met zijn hoofd omhoog

Stukje veruimmen, Hier laat ik links mooi los.. Mag van mij wel wat meer van achter weg.

Dit vind ik zelf een mooi plaatje. Rustgevend en netjes gereden

Sta-zit moment

Nog een plaatje, dat mooi laat zien, dat ik toch al wat minder streng met mijn linkerhand word.

Galop Links, OOOEH mijn houding

En toen waren we moe en voldaan!

Opbouwende kritiek met tips gewenst!
Groetjes, Sharon en Shariff
!
. Op momenten dat je meer toestaat met je handen moet je boogjes voorkomen. Houdt wel contact met de mond.(6 en 9)
?
. Ziet er verder knap uit hoor!