Nieuwe aanwinst (nubertus r)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Nieuwe aanwinst (nubertus r)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:44

Hallo,

sinds vorige week vrijdag heb ik mijn nieuwe paardje! Dit was de 3e keer dat ik haar reed en er moet nog hèèl veel gebeuren.
Het is nog làng niet zoals ik het wil hebben.

Afbeelding
Ik zal Lonneke - naam word nog veranderd voor als ze op wedstrijd gaat ideeën zijn zèèr welkom O:) - eerst even voorstellen.
Lonneke is een Nubertus r (v. Nimmerdor) nakomeling met als vader van de moeder Aron, volledig NRPS papier zit er dus bij.

Waar we voornamelijk aan werken is dat Lonneke niet zo vreselijk staakt, wat inhoud stijgerend rondjes draaien om de achterbenen en stijgerend achterwaarts lopen, dit is absoluut GEEN medisch probleem aangezien ze helemaal nagekeken is, het is gewoon een stukje dominantie wat ze ook met het in en uit de wei en stal halen heeft. Alleen stijgert ze dan niet maar maakt ze dit op een andere, doch directe manier wel duidelijk O:)

Ook ben ik bezig met het zorgen dat ze iets actiever op het been word of terwijl niet gaat plakken aan mijn been en niet zo diep komt.

Nou goed, als ik ook nog over mijn eigen houding moet gaan vertellen wat ik wil verbeteren ben ik morgen nog niet klaar O:) Dus dat laat ik aan jullie over haha.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
nu snap je vast de positie van mijn hand op foto 2 O:)

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Nou, kom maar op met het commetaar :D

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:45

ik vind het er netjes uitzien hoor en je hebt een heel mooi paard ;)

janou3

Re: Nieuwe aanwinst (nubertus r)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:56

erg leuk paard en leuke combi!
wat ik meer zou willen zien is dat er meer met ontspanning gereden wordt.
voor mijn gevoel doe je erg je best om recht op te zitten, waardoor je een gespannen rug hebt.
het lijkt ook alsof je veel met je hand rijd, hou je arm spieren en je handen lekker luchtig en rij het paard van achteren naar voren toe, dan zal je paard ook gaan ontspannen.
dit is denk ik wel moeilijk omdat het een staker is en dan heb je de ontspanning er niet zomaar in.
neem de tijd en vooral goed belonen op de momenten dat ze ontspannen loopt!
gaat vast en zeker goed komen met jullie!!!!

even een andere vraag... heb je haar toevallig in niekerk gekocht??

groetjes!

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:06

Ziet er leuk uit, Hier en daar nog wat puntjes op de I, want jullie zijn er nog lang niet. Maar het ziet er leuk uit als begin!! :j

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:09

@ Quartusje: Dankje!

@ Janou3: Je hebt helemaal gelijk, helaas was ze vlak voor de fotos zo te keer gegaan dat ik mn tand door de lip had, mijn hele kaak opgezet/pijn doet en het flink heeft lopen bloeden allemaal, geen excuses hoor! Absoluut niet, ik moet gewoon ontspannen blijven in mijn rug, maar helaas sloop de spanning (mede door haar gedrag en het dreigen tot het weer doen, ook erg terug te zien op de fotos vind ik) er toch steeds een beetje meer in. In elk geval bedankt voor de tips en ik kan er zeker wat mee! Alleen mijn handen zijn absoluut luchtig en ik heb niks in mijn handen, dit omdat (als ik alleen maar denk aan aanspannen :+ ) mevrouw al een fikse rodeo begint, van achter naar voren rijden mòet wel anders loopt ze dus gewoon niet. Uiteraard neem ik je tips mee in het rijden!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:10

@ shadowPizza: Ik vind de puntjes op de I nog positief gezegt haha :+ Eerst de grote lijnen maar eens! Maar bedankt voor t compliment! :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:14

ik vind haar inderdaad iets achter de loodlijn lopen.
zorg voor wat meer ontspanning in de nek

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:20

Leuk dier, maar wat lijkt dat zadel vreselijk ver naar voren te liggen zeg!

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:21

estell__ schreef:
@ shadowPizza: Ik vind de puntjes op de I nog positief gezegt haha :+ Eerst de grote lijnen maar eens! Maar bedankt voor t compliment! :)

Je bent er inderdaad nog láng niet nee :+ Dat klopt :) Goed dat je dat zelf ziet :)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:27

@ Goof: Het zadel ligt absoluut niet te ver naar voren, het dekje vertekend iets en daarbij is het ook nog eens een springzadel.

Voor de rest bedankt voor de tips/commetaar

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:46

ik vind je houding echt reuze meevallen. je zou je handen nog wat kunnen dragen en je beugels wat langer, maar dat zal ook wel zijn omdat je er een springzadel op hebt liggen. heeft dat een rede dat er een springzadel op ligt? mij lijkt het namelijk mooier als er een dressuurzadel op ligt.

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:05

oei oei wat is ze boos.
wel een mooi paard hoor. consequent zijn dat helpt.
en een goede instructeur is ook ontzettend belangrijk.
veel succes ermee

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:33

Leuk! :D
Mijn berijdpaard is een Nimmerdor ;)
Wel raar dat de jouwe zo staakt...
Mijne is juist zó ontzettend rustig kwa karakter...

lOvepaardenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:49

leuk paardje, alleen iets meer op je houding letten en hakken goed uitdrukken

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:10

@ poison1: Ze is het er inderdaad echt nog NIET mee eens. maargoed, doe je niks aan haha. Gewoon doorzetten want ze zal er toch echt mee moeten leren leven, zit niks anders op voor dr.

@ xxxkatyxxx: ze is gewoon erg dominant in het gedrag en dat zie je met rijden ook terug. Fijn dat die van jou wel braaf is!

@ oki: Omdat ik eigenlijk alleen maar spring en mijn springzadel mij veel meer stevigheid bied als ze zo gaat draaien en stijgeren. Als ze braver word komt er voor de dressuur inderdaad een dressuurzadel op!

@ lOvepaardenn: Ik zal erop letten :)

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:31

het lijkt of je een stoelzit houding heb }:0 als je snapt wat ik bedoel 8)7
mischien je beugels een gaatje langer?

dan ontspan je je houding ook meer denk ik..

succes in ieder geval verder ;)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:45

Het paard ziet er niet echt blij en ongedwongen uit. Moeilijk aan de hand van een paar foto's te zeggen wat daar de oorzaak van is en wat je eraan moet doen. Ik zou zeggen proberen dat het paard er meer plezier in gaat krijgen door belonen van goed gedrag. Misschien wat meer ontspanning aan de voorkant.
Foto 5, 6, 7 en 8 hang je wat tever naar achteren. Zadel ligt volgens mij inderdaad wel goed.
Wel een heel leuk paard trouwens :9

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:21

Ik heb niet echt commentaar op de foto s want zoverschikkelijk veel gebeurt er niet..

Alleen 1 brandende vraag ;) Waarom heb je dit paard gekocht? Mij lijkt het verschikkelijk om zo te moeten rijden want las al iets over bloed en opgezette kaak...

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:09

de hals zakt niet, je paard knikt in bij de 3e halswervel en kruipt achter de loodlijn. Probeer hem meer van achter naar voren te rijden en meer zijn hals te laten zakken en neusje eruit rijden

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:35

Wat een schatje!! (Uiterlijk ;) ) Meer de achterhand eronder rijden en iets meer het neusje eruit. Verder vind ik het er redelijk uitzien zo voor de derde keer dat je erop zit hoor!

En wedstrijdnamen, eh..: Limited Edition. Kan verder zo gauw niet op namen komen haha. Succes ermee!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:18

Alleen 1 brandende vraag ;) Waarom heb je dit paard gekocht? Mij lijkt het verschikkelijk om zo te moeten rijden want las al iets over bloed en opgezette kaak...[/quote]

Dat is ook het eerste wat in mij opkomt,waarom koop je zo'n paard?
Ik bedoel dit niet rot hoor......
Maar het lijkt me een moeilijk paard,waar je je handen aan vol heb.
Ik vind hem wel mooi.

Sweety1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:28

Allereerst een prachtig paardje :D , daar zal je vast een hoop plezier aan beleven.

Wat betreft rijtechnisch zou ik wat meer ontspanning willen zien. Ze loopt inderdaad vrij diep, dus probeer het neusje er wat meer uit te rijden. Daarbij denk ik dat als je de beugels iets langer maakt je houding vanzelf wat ontspannender wordt. Verder een lekker trainen en vooral veel plezier aan elkaar beleven.

Nog klein vraagje vanwaar het spoortje ? Of is dat al gevraagd / beantwoord ?

Succes !

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 19:41

Bedankt voor de tips allemaal! Waarom ik haar gekocht heb? Omdat ik denk dat het een dominantie probleem is en ik zeker weet dat dit op te lossen valt. Ik heb vandaag gereden en ze heeft niet 1x gestijgert of wat dan ook! Dus ze kan het best! En inderdaad, ik heb zèker mn handen vol aan haar maar elke gek heeft een gebrek he.. O:)

het spoortje is vanwege het gestijger en gedraai zodat ik nèt wat meer te zeggen heb, zodra ze braaf is gaat het spoortje er meteen vanaf!

het langer maken heb ik vandaag gedaan - met mn dressuurzadel gereden! - en ze was stukken meer voorwaarts en heel erg veel meer ontspannen! Zal van de week mijn moeder weer een charteren voor wat nieuwe fotos! :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:47

ShadowPizza schreef:
estell__ schreef:

Je bent er inderdaad nog láng niet nee :+ Dat klopt :) Goed dat je dat zelf ziet :)

Wat onzinnige opmerking weer! Meid je doet het super hoor..probeer zelf iets meer te ontspannen, al snap ik best dat dat moeilijk is als ze je vd kunstjes flikt! Probeer veel tempowisselingen te rijden!

Tietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:51

Wat een leuk paard!

Ziet er goed uit, misschien iets meer ontspannen zelf.