Ayla (Pajkovski x Ismar) is een 7 jarige NRPS merrie, ik verzorg haar al sinds 25 oktober 2007.
Ik rijd haar jammer genoeg niet op vaste dagen omdat ik 5 dagen per week stage loop en daardoor geen tijd over hou.
En ze staat nu in Zeewolde en dat is toch wel een stukje rijden. En ik ga zo snel mogelijk beginnen met mijn rijbewijs.
En ik hoop dat ik dan eindelijk weer vaste dagen op haar kan rijden. Vandaag zijn dus deze foto's gemaakt.
Maar hou er wel rekening mee dat ik al een paar weken niet op haar heb gereden.
Ons niveau is B en we hopen zo snel mogelijk in deze klasse te gaan starten en dat zal van de winter gebeuren.
De punten waar we tegen aan lopen is dat Ayla vaak erg drammerig kan zijn. En vandaag had ze gewoon veel energie.
Ayla probeert vaak onder het werk uit te komen door onder me vandaan te lopen of te gaan galloperen.
Als ze is moeilijk vind gebeurt dat ook. Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen. Ook vind ze stelling geven erg moeilijk.
En valt ze vaak op de voorhand omdat ze van achteren vaak niet actief genoeg is en ik haar van voren tegen hou.
Wij zijn hier hard mee bezig maar het gaat wat moeizamer omdat ik haar nu niet regelmatig rijd.
De punten waar ik zowieso aan moet werken zijn heel duidelijk namelijk:
- Voor me uit blijven kijken
- Rechtop zitten en schouders naar achteren
- Mijn handen meer dragen
Ik hoop dat jullie positieve punten hebben waar ik echt wat mee kan. Zodat het rijden nog leuker en fijner word voor ons allebei.
Het setje waar me mee rijden is de ES Terra/Mouse Multistripe en het hoofdstel is een Döbert Geboleerd hoofdstel. Met dank aan Flevolander hier op bokt!
Op deze foto hou ik me rug iets te hol.

Zoals je kan zien moet ik mijn schouders naar achteren houden en
zorgen dat de teugels niet steeds langer worden.

Ik vind dat ze hier wel mooi bergopwaarts galloppeert!

Tussendoor even stappen en haar wat meer ruimte van voren geven.

Ook even een paar passen wegrijden.

Hier moet ik haar bij me houden want ze wilt dan weer onder me vandaan lopen.

Een vrolijk drafje.

En lekker uitdraven. En daarna ben ik gaan uitstappen.

Toen zijn we nog even van het erf afgegaan en wat foto's gemaakt.

Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk tot de volgende keer.
En er volgt zo snel mogelijk een ITP topic!
Groetjes Melissa & Ayla

en da setje ,, echt super!! owjaa over het rijden.. Ik vind het er erg ontspannen uitzien. Alleen de achterhand mag er nog ietsje onder heb ik het idee.. zeg me als ik het verkeerd heb hihi nou veel succes verder nog eh!!

en als je goed naar de foto van de schimmel kijkt zie je dat hij nog niet klaar is in z,n beweging,het is maar net wanneer de foto genomen is,persoonlijk zie ik dan liever de manier waarop de schimmel gereden word..Mooi met het neusje voor de loodlijn
) die graag onder me uit loopt als het haar te lastig wordt, snel op de voorhand loopt, snel afgeleid is en moeite heeft met buigen. Probeer inderdaad ontspannen in je eigen lichaam te blijven, ook (of vooral!) als ze onder je uit wil lopen. Terugrijden op je zit en niet teveel met je hand, en altijd been erbij houden om haar van achteren actief te houden. Af en toe ligt je onderbeen te ver naar voren, maar die beugels wat langer zal vast helpen. En wat betreft het ruggebruik; over het algemeen zou je dat moet kunnen voelen omdat je niet lekker kunt zitten als ze haar rug vastzet.