Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik het hier zou plaatsen, of op RIJ-ITP. Is toch HAW geworden, zodat ik hopelijk wat meer (positief) commentaar en tips kan krijgen.
Ik rijd sinds +/- 25 juli Sherif. Hij is een volbloed arabier uit mei 1997. Zijn eigenaresse is Radja @ Bokt.
Sherif werd eerst bitloos gereden, maar aangezien hij echt opzoek was naar aanleuning hebben we er toch 'ns een bitje ingehangen. Een dubbelgebroken watertrens. Hij loopt hier écht veel beter op, is direct ontspannen en gewoon een stuk meer geconsentreerd. Verder rijden we lekker met 'm buiten en heeft ie 4 oktober zijn eerste endurance met z'n baasje!
Ik heb sinds dat ik 'm rijd enkele centred riding lessen gehad die vooral mij hebben geholpen kwa houding e.d.
Afgelopen woensdag heb ik m'n eerste les gehad op manege Katsbek, hier ga ik nu ook ongeveer wekelijks lessen, want ik zou toch graag 'ns een wedstrijdje met 'm willen rijden!
Puntjes waar we nog moeite mee hebben is aanspringen in de rechtergalop en het nageeflijk houden. Ik laat namelijk veel te snel los in plaats van toestaan gooi ik 'm los, vind het erg moeilijk de grens te vinden van geven en losgooien. Ook liggen m'n benen te ver na achter probeer er zoveel mogelijk op te letten.
foto's staan niet op volgorde.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. grooot paard haha

11.