).Ik rijd mijn luie paard nu los door eerst 10/15 min los te stappen, figuren te rijden, paar keer halthouden. Vervolgens door 2/3 voltes in draf op beide handen waarna ik aangallopeer (met lange teugel) en weer voltes rijd. Daarna gaan we weer een stukje stappen, maak ik mijn teugels op maat en begin met overgangen (gecombineerd met figuren). Na ong. 10min begint ze beter te reageren en gaat het allemaal steeds lekkerder maar het mag allemaal nog actiever.
In het begin reageert ze als ik wil aandraven wel maar gaat dan met een langzaam tempo en totaal niet actief. Een sneller tempo zit er gewoon niet in, dan is ze dus simpelweg niet goed aan mijn been. Is het dan handiger om eerst een hele tijd (totdat ze actiever draaft) overgangen te rijden en dan pas met galop beginnen? Of doe ik er beter aan om eerst 'los' te galopperen (aangezien veel paarden na de galop losser etc zijn)? Of is geduld houden gewoon de beste manier?
Ik ben de laatste tijd met dit soort dingen aan het experimenteren dus benieuwd hoe anderen het (zouden) doen & eventuele tips zijn natuurlijk erg welkom
.
ik heb zelf ook een paard wat niet goed op het been reageerde en ik heb het zo een heel eind op gelost: Je moet (tenminste bij mijn paard) zo weinig mogelijk proberen te drijven (echt je benen zo stil mogelijk houden) alleen wanneer het nodig is laat hem haar maar een x de fout maken door naar de stap te vallen, en dan 'schop' je em een x goed na voren (galop ofz) en dan neem je em zelf weer terug naar de draf, gaat hij zelf naar de draf doe je het over nieuw, met heel veel trainen en heel cosuquent zijn met dat kom je een heel eind dus echt elke x een keer drukken een x spoortje reageerd hij niet 'schop' je em weer na voren (bij mij werkt het echt super) ik hoop dat je me zo begrijpt en dat het lukt anders kun je altijd pben
.
Rij al veel overgangen, ook binnen een bepaalde gang, dat helpt zeker. Lekker veel figuren soms een keertje halthouden. Toch lees ik even mee om te kijken wat anderen voor oplossingen hebben!
Ik zal de tips eens gaan proberen! Hij vind dressuurrijden ook een beetje saai dus probeer ik veel af te wisselen en veel overgangen te rijden enz