Na 5 jaar eindelijk ons droom debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Na 5 jaar eindelijk ons droom debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 10:29

Hallo,
Na 5 jaar lang pech met me bijrijdpaarden gehad te hebben kon ik eindelijk me droom waarmaken. Op 30 augustus hadden mijn vriendje Tristan en ik eindelijk ons debuut.
We hadden geen stress, totdat meneer niet wou trailer laden. Hierdoor hebben we veel tijd verloren en zo ook met het losrijden. Ik heb niet te tijd kunnen nemen die ik eigenlijk nodig had om los te rijden. Verder heb ik met heel erg veel plezier gereden.
Ik was net een week terug van vakantie en het rijden ging ook niet heel erg fantastisch, op de dag van de wedstrijd ging het gelukkig stukken beter.

Wel was Tristan erg kijkerig, het jury hokje was de 1e helft van me proef erg eng. En de veulentjes die heen en weer op het land naast de bak liepen te rennen waren ook erg interessant. We hebben tijdens me proef heel wat gehinnik gehoord.
Omdat er zoveel te zien was tijdens me proef viel hij erg terug op me been, wat erg zonde was want in de losrij baan reageerde die juist onwijs goed. Hierdoor werd de aanleuning ook slechter. Hier ben ik dan ook voornamelijk alleen maar op af gerekend. Verder moesten alleen me voltes wat eerder ingezet worden en 1 galop ging niet helemaal fantastisch. Verder was het voornamelijk me aanleuning. Ik ben toch benieuwd wat jullie van ons debuut vinden!

Commentaar is welkom, maar houd het asjeblieft wel netjes. We hebben gewoon voor ons plezier gereden en ik heb een geweldige dag gehad! Voelde me het gelukigste meisje voor het eerst.

Kijk en geniet:

Afbeelding
Mijn grootste vriendje :+: .

Afbeelding
Het losrijden

Afbeelding
Handen rechtop

Afbeelding
Spiegels hebben we thuis niet ;)!

Afbeelding
Tijdens de proef

Afbeelding

Afbeelding
Galop, het blijft een moeilijk punt omdat die hier erg sterk in wordt en vaak zijn neus eruit gaat drukken.

Afbeelding
Halstrekken :D

Afbeelding
Stukje rechtuit, misschien dat ik mijn schouders meer naar achteren moet plaatsen.

Afbeelding
Hier wordt die al wat sterker, hij weet dat de galop er hier aan gaat komen.

Afbeelding
Middenstap

Afbeelding
Gebrokenlijn :+:

Afbeelding
De mooiste voor het laatst, ik vind dit zo'n fijn beeld geven!

Afbeelding
Met plezier sluiten wij onze proef af *D! Het was een geweldige dag! :+: . Dromen komen uit!

Ik wil voornamelijk Madelon en Diana bedanken. Diana is de eigenaresse van Trist, ik verzorg/bijrijd hem dus!
En Madelon is mijn steun en toeverlaat tijdens de wedstrijden :D! Want zij rijd me met de trailer en leest me met alle liefde voor! Super bedankt :D!

En Diell voor de foto's samen met lieve Chantal die mij zijn komen suporten! *\o/*

Mijn punten waren 178 in de 1e proef en 166 in de 2de proef. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden!

We are going to sparkle like diamonds in the sun, and diamonds are forever.
So, let's shine together,because it's only you and me!

Groetjes

itsmi

Re: Na 5 jaar eindelijk ons droom debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:38

Wat een ontzettend mooi paard! VOoral die 1e foto is geweldig! Zou ik inlijsten ;)

Vind het altijd moeilijk om rijtechnisch commentaar te geven, omdat alles natuurlijk momentopnames zijn. Wat me wel opvalt, is dat je op bijna alle foto's keurig rechtop zit, alleen bij de galop lijkt he tof je iets voorover valt, misschien om hem te helpen, maar ook daar moet je mooi rechtop blijven zitten! :D

Succes verder!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:45

Ziet er netjes uit :j
Misschien af en toe wat spanning maar dat verdwijnt wel vanzelf als jullie samen meer wedstrijdervaring opdoen! In elk geval super dat jullie beiden een heel fijn debuut hebben gehad!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:21

Oehoe, je tenen! Ik vind ook wel dat je wat meer ontspannen op je paardje mag zitten. :j Dus, je schouders vooral. :)) Maar, leuk paard! :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:49

vind het er erg netjes utizien voor jullie debuut zeg! mag af entoe iets ronder ( niet opgekropter niet dieper!) in de hals. verder vind ik het er al keurig uitzien! k heb 4 oktober mn droom debuut..ben benieuwd :=

succes verder nog in de wedstrijden!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:25

Je bent wel erg streng voor jezelf hoor, als ik zo je openingspost lees :P Ziet er goed uit voor de eerste wedstrijd.
Ik ben wel verliefd op je bijrijdpaardje, mooi beestje zeg! Hoe groot is hij?
Op die foto waar je in de spiegel kijkt, lijkt het net of hij een huge buik heeft door die schaduw haha !

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:34

Goed dat je ondanks het probleem met de trailer en het korte losrijden toch fijn hebt gereden!

Ga je vaker weg met de trailer? Zo nee, dan is het verstandig dit vaak te oefenen en het paard te voeren in de trailer zodat het een gewoonte wordt.

Het punt van je tenen is al vermeld, een handige oefening hiervoor is: Als je gaat staan en je tenen naar elkaar toe draait. (dus naar binnen ;)) Totdat je je buitenste beenspieren voelt. Dit een aantal keren doen, en elke dag. Zo train je je buitenste spieren die ervoor zorgen dat jij meer in balans kunt gaan zitten.

Probeer tijdens de proef de hoeken door de rijden zodat je een wending of oefening goed in kunt zetten. Probeer wat meer eraan te rijden tijdens de proef. Met voldoende impuls.

Ik zou hem tijdens de proef niet meer dan een fractie ronder gaan rijden omdat het paard dan sneller achter de loodlijn komt.
(de jury let daar erg op) Op foto vijf kan je dat goed zien.

Heel veel succes! Leuke combinatie! :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:39

Ik vind je paard nog steeds prachtig. Weest niet zo streng voor jezelf, oefen het trailerladen en rij thuis lekker door. Het lukt je wel. Voor mijn idee mag hij zijn hals wat lager laten met halsstrekken.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:49

Mooi paard!
Het ziet er netjes uit hoor voor je debuut.
Ik ga mee met de mensen hierboven.
Verder wil ik er nog aan toe voegen dat je hem tijdens de gebrokelijn langer recht moet houden. Je stelt hem nu 5 meter voor x al om.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 18:56

Echt hele leuke reacties *D! Hier heb ik ook echt wat aan en ga ik hard mee oefenen :D!
Met de trailer ik weet dat ik moet oefenen, maar de mogelijkheid hebben we er niet echt voor. Zelf hebben we geen trekhaak en geen trailer :P. Dus dit is een lastig punt maar we proberen het och voor elkaar te krijgen als we de kans er voor hebben.

Ccindy hij heeft momenteel ook een wat dikkere buik haha :P. Maarja het is niet heel ernstig en hij staat heerlijk op het land wat hier inde omgeving een wonder is dus zo heel ernstig is het niet ;)!

En ik ben ook trots op Tris :D! En dankjewel ook voor het compliment op de combinatie :o heel leuk om te horen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:01

Ik zie veel mooie foto's! Waar je paard lekker aan het lopen is. Op een enkele foto mag hij iets meer lengte.
Maar belangrijkste vind ik dat jullie plezier hadden! Jullie komen er wel.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:18

Heel leuk paard en hele leuke combinatie!

Je schrijft bij een foto dat Tristan sterk wordt omdat hij weet dat de galop eraan komt. Weet je hoe het komt dat hij weet dat het eraan komt? ;) Omdat jou houding veranderd! Vanaf foto's kan ik het zo niet zien, maar waarschijnlijk ga jij al iets voorover zitten, span jij je spieren meer aan en zit je dus minder ontspannen. ;) Dat voelt Tristan ook, en ik denk dat hij daardoor meer gespannen gaat lopen. Kan dat kloppen? :)

Verder erg ontspannen foto's, probeer wel een beetje op je hand te letten, ik heb het idee dat Tristan een beetje op je hand hangt? Aangezien ik vind dat je handen een beetje "strak" (ik weet zo even geen beter woord haha) staan!

Je schreef dat Tristan tijdens de proef minder goed op je been reageerde. Misschien dat je tijdens je stukken in de proef waarbij je even niks hoeft te doen, hem eventjes wakker kunt maken door een tempowisseling te rijden. Je word er toch niet op afgerekend, want het is ten slotte geen onderdeel!

Ga zo door met oefenen en die punten komen vast vanzelf wel!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:47

Dat ziet er leuk uit! Ik vind juist dat hij keurig loopt voor z'n debuut. :j

Ik ben het niet helemaal eens met het ''ronder'' wat ik net een keer langs zag gaan. In de training mag dat wel is een keer, maar op wedstrijd denk ik juist dat ze hem liever zo zien!

Soms mag je wel wat rechter op zitten inderdaad. :)

Verder ziet het er keurig uit hoor!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:01

Heerlijk stel om naar te kijken. en vindt het een geweldig mooi paard

probeer meer van achteren te rijden. dan kun jij rechterop zitten en gaat hij automatisch beter aan de teugel lopen. hij hoeft niet harder, maar wel meer impuls

succes lys!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:05

mooi paardje, ziet er leuk uit! Gewoon lekker dooroefenen, en dan komt het vast wel goed met jullie ;) als jij lekker ontspannen blijft gaat dat met je paard ook een stuk lekkerder..\

succes!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:33

toen ik je tekst las dacht ik mijn god we krijgen weer fotos te zien!
maar ik vind het er juist leuk uitzien en vind je punten eigenlijk wel laag( aan de hand wat ik dan op de fotos zie he)

op de meeste fotos lijkt je linkerhand wat hoger dan je rechter hand probeer daar op te letten! (paardje is waarschijnlijk wat sterker op links?)

verder tenen wat meer naar binnen draaien krijg al pijn in me enkels als ik er naar kijk,ik kom niet zo ver :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:35

Ik vind het prettige foto's om naar te kijken :j
Jij zit er steeds netjes en ontspannen op, ook op de foto's waarop je aangeeft dat hij wat sterk wordt oid.
Alleen proberen om niet in te zakken, blijf netjes rechtop dat ziet er veel netter en actiever uit!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:11

Echt hele leuke reacties. En alles klopt ook wat jullie zeggen.
Me houding moet inderdaad eigenlijk nog wta beter :j ! Het is al heel veel verbeterd maar inderdaad ik mag me schouders nog wel wat netter rechter op zetten.

En ook over me linkerhand, als je oude foto's ziet schrik je echt heel erg := . Daar zat links heel hoog het is nu gelukkig als teeds minder, maar het komt inderdaad omdat die links sterker is ;)!

Me tenen is ook schandalig :o ik ga daar maar gauw is wat aan proberen te doen!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:46

Hez Lys, wat gaaf dat je je debuut hebt gereden zeg!

Helaas geen winst, maar het ziet er IMO goed uit (ik kan natuurlijk niet de hele proef zien).

Heb je wat gehad aan het commentaar van de jury's?

Volgens mij zit je al wat langer met je beugels he? Of het lijkt zo, maar het ziet er iig beter uit nu. Let erop dat je je benen recht omlaag houdt en niet naar achter legt. Hou ook je tenen meer naar binnen.

Verder vind ik het er netjes uit zien, dus de volgende keer wel winst rijden!!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:07

x_Lys schreef:
Commentaar is welkom, maar houd het asjeblieft wel netjes. We hebben gewoon voor ons plezier gereden en ik heb een geweldige dag gehad! Voelde me het gelukigste meisje voor het eerst.

Kijk, daar gaat het toch allemaal om?
Ik denk dat je er vooral om moet denken de achterhand actief eronder te rijden.
ik vind het er verder netjes uitzien. vooral de foto na die van het halsstrekken vind ik een mooi beeld.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:10

Wat een prachtig paard! Mooie aftekeningen :D
Ik vind je een beetje stijf zitten op sommige foto's, maar dit kan een momentopname zijn geweest of gewoon een beetje van de zenuwen natuurlijk. Maar je hebt een nette houding hoor!

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:20

Zoals die halsstrekfoto moet je hem m.i. de hele proef meer laten lopen. Daar zie je dat hij zijn rug goed gebruikt. Op de overige foto's lijkt het te gespannen. Met halsstrekken moet hij juist verder strekken.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 11:13

Dankjullie wel weer voor de onwijs leuke reacties!
Dit weekend zijn wij wel beloond met 2 winst! Nu officieel B dus en gaat het echt beginnen *D ! Ik rijd voornamelijk gewoon voor de plezier en om te laten zien wat we kunnen!
Ik ben ten alle tijde trots op me bijrijdpaardje, en ik zal hem nooit in zijn bek gaan trekken of hem onnodig afstraffen. Dan doen we er inderdaad maar wat langer over ;)!

En we zijn tot 6e en 7e gewoon van de 15! Voelde ons erg trots want er liepen echte kracks tussen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:18

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

lisaleila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:47

je mag je handen wat dichter bij elkaar doen en in de galop wat meer naar achteren zitten