Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Bitje_ schreef:tja..
loopt ze echt onregelmatig of zijn het soms gewoon wat kortere
pasjes ?
anders zou ik de da erbij halen
Rianne_ schreef:De dierenarts is er 2 weken geleden ook bij geweest en hij kon helemaal niks vinden. Volgens hem faked een paard niet, maar imo kan mijn merrie daar toch echt wel wat van. Ze moest van de da iig 2 weken op rust, en vanaf vandaag mag ik haar dus weer rustig aan oppakken.
Focussed schreef:Voorlopen, aan de hand begeleiden.
Dat ze korter loopt kan wijzen op pijn of stijfheid. Misschien kun je beter een fysio/ostheo of iemand van Happy Athlete laten komen, een DA weet meestal minder af van spierproblemen.
Rianne_ schreef:Nee, paarden zullen het misschien niet echt denken. Maar toch zijn er genoeg paarden die precies weten hoe ze onder het werk uit moeten komen. Zo heeft ze een tijd gehad dat ze alleen nog maar achterwaarts wou, een tijd dat ze alleen maar verkeerd aansprong in de galop, huppeltjes maakte in draf om aan te galopperen etc. Dit is allemaal klaar, en nu komt het volgende dus. Vandaar dat ik het gevoel heb dat dit wel weer iets van uitproberen kan zijn.

Focussed schreef:Rianne_ schreef:Nee, paarden zullen het misschien niet echt denken. Maar toch zijn er genoeg paarden die precies weten hoe ze onder het werk uit moeten komen. Zo heeft ze een tijd gehad dat ze alleen nog maar achterwaarts wou, een tijd dat ze alleen maar verkeerd aansprong in de galop, huppeltjes maakte in draf om aan te galopperen etc. Dit is allemaal klaar, en nu komt het volgende dus. Vandaar dat ik het gevoel heb dat dit wel weer iets van uitproberen kan zijn.
Dat soort dingen zijn niet om onder het werk uit te komen maar zijn rijtechnische fouten. Verkeerd aanspringen in galop komt uit disbalans of ongelijke bespiering (of wat te denken aan een scheef zittende ruiter) bijvoorbeeld.
En hoe weet je zeker dat ze geen pijn heeft? Mijn paard is bijvoorbeeld zo'n bikkel die overal doorheen bijt en niks zal laten merken op hoogstens wat onregelmatigheid.
Ik zou niet doorrijden onder het motto van: "Dit is uitproberen. Ik moet het eruit rijden."
Ik zou liever je paard even laten onderzoeken, hetzij een DA hetzij een fysio/ostheo/HA. Ik zou voor die laatste gaan, mijn DA kon de kreupelheid van mijn paard ook niet verklaren, terwijl de HA masseuse het binnen een kwartier gevonden had en na 1,5 uur masseren 'eruit' had gekneed.
Rianne_ schreef:Pijn heeft ze in ieder geval niet. Stijf is het ook niet echt, het is gewoon heel apart.. En aan de hand doet ze het niet inderdaad, ook niet aan de longe. Het is dus echt alleen ohz.
Rianne_ schreef:Nee, paarden zullen het misschien niet echt denken. Maar toch zijn er genoeg paarden die precies weten hoe ze onder het werk uit moeten komen. Zo heeft ze een tijd gehad dat ze alleen nog maar achterwaarts wou, een tijd dat ze alleen maar verkeerd aansprong in de galop, huppeltjes maakte in draf om aan te galopperen etc. Dit is allemaal klaar, en nu komt het volgende dus. Vandaar dat ik het gevoel heb dat dit wel weer iets van uitproberen kan zijn.
Rianne_ schreef:De DA wist niet wat het was, als het iets is dacht ie aan een verdraaiing.
Nee, paarden zullen het misschien niet echt denken. Maar toch zijn er genoeg paarden die precies weten hoe ze onder het werk uit moeten komen. Zo heeft ze een tijd gehad dat ze alleen nog maar achterwaarts wou, een tijd dat ze alleen maar verkeerd aansprong in de galop, huppeltjes maakte in draf om aan te galopperen etc. Dit is allemaal klaar, en nu komt het volgende dus. Vandaar dat ik het gevoel heb dat dit wel weer iets van uitproberen kan zijn.
Rianne_ schreef:De DA wist niet wat het was, als het iets is dacht ie aan een verdraaiing.
Nee, paarden zullen het misschien niet echt denken. Maar toch zijn er genoeg paarden die precies weten hoe ze onder het werk uit moeten komen. Zo heeft ze een tijd gehad dat ze alleen nog maar achterwaarts wou, een tijd dat ze alleen maar verkeerd aansprong in de galop, huppeltjes maakte in draf om aan te galopperen etc. Dit is allemaal klaar, en nu komt het volgende dus. Vandaar dat ik het gevoel heb dat dit wel weer iets van uitproberen kan zijn.
Rianne_ schreef:Nog iets vergeten toe te voegen: de da zei trouwens dat ze niet scheef is..
Edit: voor degenen die dit letterlijk bedoelen, ik neem aan dat iedereen wel weet dat een paard altijd scheef is van zichzelf. Maar ik bedoel er dus mee dat het niet extreem is oid.