Gisteren was ik echt super blij met hem! Het inrijden geen heeeell goed en dat is al een enorme stap vooruit! Enkel in de ring verpruts ik het een beetje door mijn stress begin ik dan vaak minder geconcentreerd te rijden.
Ik en Charlie zijn heel moeizaam begonnen dit seizoen, op het eerste tornooi kreeg ik hem niet eens in de ring, constant omdraaien en hem van onder het werk proberen muizen... Dat tornooi stapte ik af hem omdat ik toen te bang was om hem te rijden. De volgende tornooien begon ik hem eerst te longeren dat hielp ik en Charlie gingen zelf meer ontspannen... Na 3 tornooien besloot ik hem eens niet eerst te longeren... Natuurlijk was ik iets gestreseerden bij het opstappen, maar aangezien hij al 8-tal had gereden zou het meeste uitspattingsgevaar uit de weg zijn. En dat was ook zo!
De laatste 2 tornooien is mijn lesgeefster achter mijn vel komen zitten
En dat helpt zo enorm! De problemen van mij en Charlie:
* De gallop moet meer tempo krijgen zonder verlies van controle en zonder veel te lang te worden
* Hij moet meer bijeen blijven
* Hij durft vaak gaan hangen aan het bit zoals bij middendraf en bij de overgangen draf- stap en gallop-draf
* Hij weet dat hij sterk is en gebruikt dit soms om van onder het werk te geraken
Ik les 2tot 4x per week samen met mijn lesgeefster streven we voor een los paard en een goede basis.
Ons Nivaeu is B2 (LRV België)
Meer info over Charlie:
*7jaar
*1.72m
*Flamenco desemilly x Boy De La Barre ( Hij heeft duidelijk meer Boy de la Barre bloed in hem zitten)
Hier zijn de foto's:

gelieve niet te hard te letten op mijn gezichtsexpressie
Opbouwende commentaar en tips altijd welkom

hij liep idd al veel beter bijeen, af en toe (en dan idd in de galop) wel iest onder het tempo, maar dat komt wel in orde!
Die je meer dressuur of springen?