!Vandaag hebben we ons L1 dressuur en B springen debuut gehad in Klarenbeek, en.. Ik ben nog steeds in de wolken!
Dat wilde ik graag even met jullie delen, haha. Zapallo B, ook wel Appie (Nassau x Lavendel x Ahoy) is een ruin van 5 jaar. Ik rijd hem nu sinds augustus 2007 ongeveer en ik denk dat we wedstrijden rijden vanaf begin 2008. Dit allemaal heel rustig aan, gemiddeld zo'n 1 keer in de twee maanden. Hij pakt alles heel fijn op en vindt vooral springen geweldig (en ik moet eerlijk bekennen dat hij dat ook beter kan dan ik, hihi
), we hebben er heel veel plezier in samen zo! De laatste tijd lijkt hij ook erg goed in zijn vel te zitten en gaat het met rijden best fijn dus daarom heb ik besloten na 12 winstpunten eindelijk, voor het eerst in mijn en zijn leven, over te gaan naar de L1. Met succes
. 's Ochtends moesten we eerst springen. Met springen wil ik zelf nog wel eens moeite hebben mijn zenuwen onder controle te houden, maar dat ging vandaag redelijk. Met BB springen zijn we foutloos rondgekomen en in het B parcoursje twijfelde ik zelf teveel, waardoor we op hindernis 2 midden in de hindernis belandden. Fout van mij, want ik dacht dat dat als weigering telde, maar in principe sprong hij dus werden alleen de strafpunten voor de balken berekend. Omdat ik dacht dat het een weigering was bleef ik dus rondstappen tot de hindernis opnieuw opgebouwd werd, niet wetende dat ik verder moest gaan
.. Door die sprong was het vertrouwen even weg en hadden we een weigering op 3, maar toen we daar eenmaal overheen waren ging de rest van het parcours super en helemaal foutloos! Eind van de ochtend hebben we toen L1 gestart, kwartiertje losgereden en toen de ring in. De ring was echt HEEL erg slecht, er lag een hele mulle, zware hoefslag in, die ook een beetje modderig was etc. en hij heeft dan nog wel eens erg moeite om zijn balans te vinden en dat kon ik nu ook merken. Toch nog een best fijne proef gereden met 180 punten, dus onze eerste winstpunt binnen! Gelijk uit de ring moesten we door naar de tweede ring, die een stuk beter was. Ook best een fijne proef gereden en die werd uiteindelijk beloond met 196 punten en een derde prijs!! Drie winstpunten dus op 1 dag
, ik was (en ben!) echt zo blij! Was al blij geweest als we dicht bij een winstpuntje gereden hadden, dit had ik echt nooit verwacht..Maar genoeg alweer, hier de foto's.
Mijn eigen aandachtspuntjes zijn voor het springen dat ik mijn tenen meer naar binnen moet draaien en dichter bij mijn paard moet blijven op de sprong aangezien ik nu ongeveer sta.. en voor de dressuur, rechtop blijven zitten en ook tenen meer naar binnen. Ook mag het paard net iets lager in de hals op sommige stukken omdat hij er nog wel eens achter wil kruipen. Commentaar is altijd welkom!
Springen
1

2

3

4

5

6

7

8

9 (houding wordt hier al iets beter)

Dressuur
10 middenstap

11 wijken voor rechterbeen

12 galop

13

Berichtje zou leuk zijn

na de behandeling zal het vast een stuk beter gaan.