Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Olijkje schreef:maar het probleem is, dat ook als ik niks doe (dus als ik bijvoorbeeld minder ga drijven) ze het gewoon uit zichzelf doet. Ze vindt lekker lopen ofzo denk ik. Heel raar.
emma169 schreef:Probeer inderdaad met je linkerbeen in te komen.
Regallie schreef:Misschien is het een tip om 1 pas voor je begint met wijken je paard al beetje schoudervoor in te stellen. Zo staat de voorhand van je pony al voor. Denk eraan dat als je je pony weg druk, je been niet te ver naar achter legt, een handbreedte achter de singel. Leg je je been te ver naar achter dan zou de je paard kunnen denken dat jij wil dat zijn achterhand eerst gaat.
Verder is het erg belangrijk met wijken dat je zorgt dat je pony recht is in zijn lichaam. Immers als jij een niet touwje op zij duwt gebeurt er weinig, maar vergelijk dit eens met een tak die kun je zo opzij drukken. Let dus erg op wat je met je handen doet. Vaak zijn paarden die hun achterhand voor zetten in het wijken teveel naar binnen gesteld. ALtijd goed je buitenteugel erbij houden en met je binnenteugel wel iets stelling vragen maar heel ligt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
aeolusnr1 schreef:Wijken doe je met één been, dus als je wijkt voor het rechterbeen dan niet met het linker inkomen want dan hou je je paard eigenlijk tegen, naar waar moet hij dan ???? Dus linkerbeen weg, de voorhand blijft dus een beetje steken en moet meer meekomen dat doe je met je handen , beide handen in de rijrichting te verplaatsen, dus linker teugel van de hals weg en rechter teugel tegen de hals. Als de achterhand dan nog steeds iets te ver voor gaat dan de linkerteugel nog iets meer openen, dan hou je zo ook die achterhand tegen.
Maar dus niet met je linkerbeen, dat moet weg.