Winston @ les Nico Verwer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Winston @ les Nico Verwer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:36

Vorige week gaf Nico Verwer lessen in Veendam.
Wat een mooie lokatie is dat, de manege ligt bij een park, ik kreeg bijna de neiging om lekker buiten te gaan rijden, maar daar kwamen we niet voor. :D

Met Winston start ik M1, we hebben inmiddels 28 wintspunten verzameld en we moeten dus bijna naar het M2.
Ik las nu eerst even een wedstrijdstop in om alles beter voor elkaar te krijgen. Wij zijn bezig met de keertwendingen en vooral ook met het sneller maken van Winston. Winston beweegt groot en is wat traag. Op het moment dat hij traag is ga ik veel te veel zitten te werken. Ik ga veel te veel duwen met m'n zit en ik geef veel te veel beenhulpen. Iets waar Winston bepaald niet sneller van wordt. :D Ik ben nu erg met mijn eigen rijden bezig, los en rechtop zitten, niet meer klemmen met m'n bovenbenen en niet meer constant been geven. Een behoorlijk lastig probleem, maar het troost me dat ik van velen een geluid van herkenning hoor als ik het er met anderen over heb. :) Ik las laatst in Bit dat het 50.000 handelingen kost voordat je iets afgeleerd hebt, we zullen dus nog wel even bezig zijn. :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Overleg aan het begin van de les.

Afbeelding
Een heel aardige man die veel uitleg gaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier kan je het duwen van mij goed zien...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het was een leuke en leerzame les.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:38

wat een gaaf paard. ziet er goed uit het rijden.
soms lijk je idd wat te duwen en naar mijn idee soms iets voorover te zitten.
ziet er verder erg ontspannen uit.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:40

wauw wat een mooi paard heb je!
ik denk ook dat je grootste probleem dat duwen is, wat duidelijk te zien is op de foto
vind het verstandig van je om daar nu aan te werken, komt helemaal goed!
en wat een nek heeft hij haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:40

Toch oogt ie al een stuk minder traag en hangerig dan de vorige sessie foto's +:)+

Je ziet idd dat jij het jezelf nog wat te moeilijk maakt, maar ik zie nu een paard dat zelf meer over 4 benen loopt, en niet meer zo zwaar op de hand is.

ERg verstandig van je om even een wedstrijdstop in te lassen, als je nog niet helemaal zeker bent van je zaak, kun je hard onderuit gaan in het M2

Succes alvast met je M2 debuut !
Gaat tzt vast lukken met dit sprookjespaard!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:41

Ik vind je een héél leuk paard hebben!!
Maar als je je paard alleen ziet lopen denk je: dat ziet er lekker uit!
Maar als je dan alleen jou ziet rijden denk je: nou die moet moeite doen :D
Ik hoop dus maar dat je snel aan die 50 000 handelingen komt en het binnenkort iets gemakkelijk gaat om winston snel te houden ;) Veel succes !

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:43

Erg mooi paard!
Wat is de schofthoogte?
Je rijden ziet er erg netjes uit maar je ma iets je schouders naar achteren houden. Op sommige foto's val je wat naar voren

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:44

CM_ schreef:
Toch oogt ie al een stuk minder traag en hangerig dan de vorige sessie foto's +:)+

Dat komt natuurlijk ook omdat ik er op het moment dat de foto's gemaakt werden bewust mee bezig was. :)

Ik zag laatst mijn proef ven de kampioenschappen op video terug en toen had ik echt zoiets van, dit kan zo niet langer. :n Ik schaamde me voor mezelf! :=

Winston is ongeveer 1.70m.
Over het algemeen hang ik te veel achterover. De foto's waarop ik voorover zit zijn galopfoto's, gemaakt op het moment waarop je wat mee naar voren komt.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 03-09-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:46

Ik vind het toch ook vooruit gaan hoor zo voor het oog! Het is wel heel herkenbaar, je punten.
Toch vind ik het minder als de vorige keer!
En wat is het toch een plaatje van een paard! Echt prachtig!
Ik houd helemaal niet van schimmels maar die van jou moet ik toch elke keer even bekijken :D
Gaat vast helemaal goed komen +:)+ succes!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:47

Pff Ja ik blijf fan hoor,

Echt een geweldig chique dier, mooi voorgesteld en goed verzorgd. Enkel mss wat letten op je voeten want die steek je wat af naar buiten.

Btw hoe krijg je die staart zo mooi wit?

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:48

[quote=KarinvdM]
Over het algemeen hang ik te veel achterover. De foto's waarop ik voorover zit zijn galopfoto's, gemaakt op het moment waarop je wat mee naar voren komt.[/quote]

Dat bedoelde ik dus ook sorry :D komt omdat ik straksbezig was met mijn eigen foto's

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:52

bulck schreef:
Btw hoe krijg je die staart zo mooi wit?

Zorgen dat hij wit blijft! :D Ik was hem heel regelmatig om te voorkomen dat hij geel wordt, want dan krijg je hem niet meer schoon.

ullaatje

Re: Winston @ les Nico Verwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:04

Karin, ik vind Winston echt onwijs voorruit gaan, het ziet zo lekker uit.

( ik krijg ook regelmatig les van hem, proefgericht )

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:14

Winston blijft zo`n indrukwekkend paard... prachtig :)

Citaat:
Op het moment dat hij traag is ga ik veel te veel zitten te werken. Ik ga veel te veel duwen met m'n zit en ik geef veel te veel beenhulpen. Iets waar Winston bepaald niet sneller van wordt.

:o *herkenningsmodus geactiveerd* En dat het niet helpt weet je zo goed, maar in de proef doe je het vervolgens toch weer zo. Tenminste, dat had ik aanvankelijk met onze grote jongen. Wat me trouwens opvalt is dat het veelvuldig drijven wel wordt afgestraft in proeven, maar dat opduwen veel minder.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:32

Toeavallig stond bij mij op een coupon van de laaste wedstrijd: "Amazone wat duwerig". Ik vond het wel een understatement, maar goed. :D
Bij mij wordt het afgestraft bij de impuls, doordat ik zo zit te duwen lijkt hij nog veel trager dan hij in werkelijkheid is.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:57

Wat heb jij een mooie schimmel zeg!!!
En jullie zijn ook nog eens een leuke combinatie!
Een erg vriendelijk beeld, dat komt wel goed in de M2!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:52

Wat heb je toch een ontzettend ruig en stoer paard zeg! Erg leuke combinatie zijn jullie!

Als tip; probeer je binnenhand iets te ontspannen. Heel veel succes in het M2

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:47

Arrrggg net een heel verhaal getypt, flikkert bokt er weer uit!

Afijn, wat leuk dat je van Nico Verwer een clinicles had. Daar zul je vast veel van opgestoken hebben. Winston ziet er weer goed uit, met zijn mooie witte staart en stoere hals. Het rijden gaat ook echt vooruit zo te zien. En het is een bekend 'probleem' hoor bij velen van ons. Het afleren van het geven van teveel beenhulp is nou eenmaal last bij een paard wat trager en groot beweegt (en ook misschien niet heel heet/vlot is voor je been). Je bent goed bezig als je hem daarom nu ook sneller wilt maken. Succes in de M2!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:55

ik denk dat als je zit nog onafhankelijker word
je paard dan nog beter gaat lopen en het voor jou ook makkelijker word om hem te rijden

wat wel een goeie tip is wat ik heb meegekregen om onafhankelijk te zitten zonder te knijpen, is tijdens het lichtrijden 2 passen in de verlichte zit en dan bij de 3de pas weer zitten dan weer 3 passen doorzitten en weer 3 passen lichtrijden 2 passen verlichte zit en bij de 3de pas weer zitten.

probeer dat maar eens en op dat moment is het even onbelangrijk hoe je paard loopt jij werkt aan je zit waar je paard veel beter door gaat lopen

en trouwens ik ben helemaal fan van jou schimmel altijd moet ik even je topic bekijken als ik hem zie :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 18:03

Ik heb dat vanmiddag even getest Onley, heel apart! :D
Met lichtrijden valt het nog wel mee, maar als ik ga doorzitten vind ik het los blijven zitten een stuk lastiger.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:28

KarinvdM schreef:
Ik heb dat vanmiddag even getest Onley, heel apart! :D
Met lichtrijden valt het nog wel mee, maar als ik ga doorzitten vind ik het los blijven zitten een stuk lastiger.

vandaar ook eerst die 3 passen en die steeds uitbreiden naar meer
of in een verlichte zit gaan galopperen en dan op beide kanten eerst links op je beugel steunen
en dan rechts op je beugel steunen wel in de galop dan en in de verlichte zit is heel appart allemaal :+ maar het helpt wel je bovenlichaam
appart en los te maken van je benen

zo merk je ook gelijk aan welke kant dat jij moeite hebt met je heupen (spieren)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 18:31

Ah, dat doorzitten moet je dan uitbouwen, nu snap ik hem! :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:38

Karin, wat een onwijs gave foto's!
Je geeft zelf al de knelpunten aan en wanneer je dat helemaal onder controle hebt ga je echt als een speer!
Winston blijft echt uber knap! Succes! :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:09

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:02

Ik ben niet rap fan van zulke paarden, maar jou paard ... ja die zie ik écht wel zitten :) prachtig dier met een mooie bouw en uitstraling :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:49

Karin, herkenbaar probleem. Ik vind zulke paarden altijd ontzettend moeilijk te rijden. Dan zit ik niet meer, blijf maar pompen, etc. Je weet dat dat juist tegenwerkt, maar toch.

Ik vind Winston zóoo gaaf. Jullie zijn ook een hele mooie combinatie. Succes in het M2 straks.