Karinka is het paard van mijn instructrice. Zij heeft haar op wedstrijden uitgebracht tot het Z maar toen kreeg ze het ineens moeilijk en begon ze te staken. Er was zo geen lol meer aan en daarom werd ze gewoon recreatief gereden. Sinds deze winter rij ik haar. Ook eerst gewoon recreatief want als je iets vroeg wilde ze niet meer. We wisten niet waarom want er zit echt geen kwaad in het beestje. Met veel geduld en opnieuw proberen ging het beetje bij beetje beter (wel met ups en downs). Totdat mijn instructrice haar had laten masseren! Toen ging een hele nieuwe wereld voor haar open. Ze ging zich veel lekkerder in haar vel voelen, haar gangen werden steeds beter en ze kon zich ontspannen waardoor ze weer voller is geworden. Doordat ze nu regelmatig wordt gemasseerd is het een happy paard dat graag werkt, je ziet dat ze er plezier in heeft want ze kan zich showen!
We doen nu dus weer de Z-oefeningetjes
Gisteren gaf mijn instructrice dan een onderlinge wedstrijd en we deden mee met de M1 proef en de pas de deux. Met het losrijden liep ze echt de sterren van de hemel maar toen mijn proef begon was ze een beetje op (was dus iets te fanatiek geweest met losrijden
) maar ze is echt heel braaf geweest en alles gedaan wat ik vroeg alleen een beetje in slowmotion
. Maar ondanks alles ben ik zo trots op ons meisje! We hebben zoveel bereikt op een half jaar tijd! Genoeg gepraat, geniet nu maar van het filmpje
Er zit trouwens een klein foutje in, bij aanspringen in de rechtergalop bij B dacht ik dat ik al de volte moest maken, maar moest pas bij de E, mijn fout dus
Volgens mij heeft ze echt goede gangen als ze lekker op tempo is.