9 jarige zwarte FerroXFarmer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chareleke

9 jarige zwarte FerroXFarmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:45

eindelijk durf ik het aan om miij en mijn knappe paard op horses at work te zetten. ik zal eerst een foto zetten van hoe ik eerst zat om jullie het verschil te laten zien hier wat info over dit paard:
Naam: Travaux
leefdtijd: 9
ras: KWPN
niveau: Z (niet met mij)
stokmaat: 1.70
hier de foto van eerst:
Afbeelding
en nu van vandaag:
1. te strenge binnen hand
Afbeelding
2. netjes
Afbeelding
3. weer iets te strenge binnenhand
Afbeelding
4. netjes
Afbeelding
5. op kont zitten en iets te lang
Afbeelding
6. rechter zitten maar verder netjes :D
Afbeelding
7. mijn favo ik vind hem heeel netjes :D
Afbeelding
8. sta moment
Afbeelding
9. mooi bergopwaarts en iets rechter zitten
Afbeelding

punten waar ik op moet letten:
1. binnen hand
2. iets rechter zitten
3. benen

houd het commetaar wel netjes aub

Lante

Re: 9 jarige zwarte FerroXFarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:52

Mooi paard, probeer het neusje er iets meer uit te rijden, het loopt nog wat te diep. Verder inderdaad wat je zelf aangeeft. Schouders naar achteren en wat meer meedraaien met je lichaam in de wendingen en inderdaad dan je binnenhand ontspannen, anders kan het binnenachterbeen niet goed tot dragen komen omdat je het paard dwingt de heup vast te zetten i.p.v. te kantelen.

Succes verder! :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:09

je moet hem echt meer op de achterhand worden rijden, al je fotos zijn echt puttengravers, je lijkt klaar om de grond in te gaan :-)

Dus meer schakelen en luchtiger maken vanvoor.
verder wel een leuk paardje en vormen jullie een leuke combinatie.

Dus komt helemaal goed

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 18:15

bedankt voor het commetaar maar hij heeft een hele lange hals dus hij kan moeilijk opgericht lopen. ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd want heb hem pas 2 maanden. maar in de b mag hij toch zo lopen?

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:17

ziet er goed uit hoor!
veel beter als eerst vind ik, hij loopt naar mijn idee alleen érg diep ( ver naar de grond meer )
rijd je nou met 2 teugels?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:18

Leuk paard! Hij heeft duidelijk meer van Ferro meegekregen dan van Farmer :D

Je openingspost voldoet trouwens niet helemaal aan de regels, dus als ik jou was zou ik nog even neerzetten waar je op dit moment op aan het trainen bent.
Mag ik vragen waarom je met twee teugels rijdt? :)

Probeer wat meer op je achterste te gaan zitten. Hij heeft zo te zien voldoende kracht van achter maar het rijzen van voor vind hij nog erg moeilijk? Probeer eens wat schoudervoor in galop te rijden en evt een volte 10 meter :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:18

chareleke schreef:
bedankt voor het commetaar maar hij heeft een hele lange hals dus hij kan moeilijk opgericht lopen. ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd want heb hem pas 2 maanden. maar in de b mag hij toch zo lopen?

Dat is echt onzin een lange nek heeft niets te maken met opgericht kunnen lopen e.
Dan zouden mijn twee paarden dat ook niet kunnen. ;-)

Voor b is het ansich redelijk ok, maar dan wel meer dat neusje eruit rijden. anders ga je commentaar krijgen als achter de teugel en bij gevolg daarbij wss te diep of op voorhand.

zelf ook ontspannener zitten je lijkt hem helemaal te moeten dragen.

Maar b moet wel lukken, dus veel succes

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:38

Denk aan je handen en je tenen.
Verder leuk paardje en succes met hem ;)

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:11

Leuk paard heb je zeg!
Inderdaad is nummer 7 heel mooi.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:55

Cayenne schreef:
Mag ik vragen waarom je met twee teugels rijdt? :)

Dat vraag ik me ook af.Kom wel eens vaker foto's tegen waarbij met 2 teugels met gewone trens gereden word.Wat is hier de bedoeling/nut van??

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 08:13

bedankt allemaal ga er aan werken! ik rijden met 2 teugels zodat ik ze beter vast houd. want dan heb ik meer in mijn hand. ik moest ermee gaan rijden van mijn lesgever en het helpt dus ben er wel blij mee ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:10

op zich n leuk paard!
Lijkt alleen of hij elk moment ter aarde kan storten!

Niet vast houden van voor, en flink van achter naar voor rijden!
Heel vaak kort schakelen!
Nek moet gewoon het hoogste punt zijn, lang hals of korte hals heeft daar niks mee te maken!

Verder n heel fijn leerpaard denk ik!
Veel succes met em!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:21

Ik sluit mij aan bij bovenstaande, maar vind verder dat je ook wat meer aandacht aan je beenligging mag schenken.
BV foto 8: sta moment:
Je hielen zijn daar heel opgetrokken. Je mag voor het mooie je been wat langer maken en je hielen iets mooier uitdrukken.
Het lijkt verder dat je je tenen erg naar buiten draait, maar is zo moeilijk te beoordelen. Verder leuk paardje, waar je vast veel van kan leren! succes in de B

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:25

Volgens mij rij jij voornamelijk maar op een teugel, namelijk op rechts. Dat je je paard af en toe doorpakt is prima, maar dan moet je wel weer ontspannen en dat zie ik niet terug in de foto's. Ook moet je paard nageven op je buitenteugel, dan gaat je paard namelijk ook aan beiden kanten nageven. Daarnaast mogen je beugels denk ik ook wel een gaatje langer? Ik denk dat je dan ook minder snel je hielen gaat optrekken.

Het is wel een ongelovelijk mooi machtig paard om te zien.

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:53

bedankt allemaal ik zal het proberen met mijn beugels langer te maken mijn benen zitten vast aan de singel (niet te zien op fotos) omdat ik heel mijn evenwicht kwijt was omdat ik mezelf los moest laten. ik ontspan wel en laat mijn paard wel los ;) daar zijn we heel erg mee aan de gang en ze zeggen steeds dat het goed is ik ben het met jullie eens dat die op de fotos niet te zien is ;) maar ik weet zeker dat ik hem wel stukken echt los heb gelaten
en mijn tenen staan idd naar buiten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:33

chareleke schreef:

Zo willen juryleden in de B echt geen paard zien lopen. Jouw paard loopt echt veel te ver achter de loodlijn en teveel op de voorhand. Als het paard Z heeft gelopen, kan het zich van voren best iets oprichten. Probeer daar met je instructie aan te werken.

die_ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:44

Heel mooi paard! En je hebt nu beter houding dan op de eerste foto :) (En je paard zien nu meer muscelous uit denk ik).

Ik vind ook foto 7 een leuke foto. Veel success!

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:50

Foto 4 en 7 zien er echt goed uit!
Prachtig paard heb je :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:52

Het rijden met dubbele teugels is op wedstrijden niet meer toegestaan, althans dat was een paar jaar geleden. Ik zou er maar aan wennen/oefenen om zonder dubbele teugels te rijden.

Ze worden soms ook dubbel gebruikt omdat het paard sterk is, maar volgens mij houd je alleen je zelf zo voor de gek.

Je paard mag idd meer vanuit de achterhand bewegen (op zich oke voor de B). Ik heb het idee dat de schuine foto's (erg gekanteld als je naar de omheining kijkt, tenzij de bak op een helling lig) de boel een beetje vertekenen.
De oprichting mag voor de B wel beter. Te diep zien ze liever niet, de meeste zien liever een correct gesteld paard maar als ze moesten kiezen eerder het neusje eruit dan te diep. Toch vind ik zelf deze houding voor training niet verkeerd, maar dan moet je nog steeds vanuit de achterhand werken. Daar zit de motor, die is belangrijker dan waar het hoofd zit. Immers als de achterhand erbij zit komt ie vanzelf meer in je hand.

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 09:27

Sammie schreef:
Het rijden met dubbele teugels is op wedstrijden niet meer toegestaan, althans dat was een paar jaar geleden. Ik zou er maar aan wennen/oefenen om zonder dubbele teugels te rijden.

Ze worden soms ook dubbel gebruikt omdat het paard sterk is, maar volgens mij houd je alleen je zelf zo voor de gek.

Je paard mag idd meer vanuit de achterhand bewegen (op zich oke voor de B). Ik heb het idee dat de schuine foto's (erg gekanteld als je naar de omheining kijkt, tenzij de bak op een helling lig) de boel een beetje vertekenen.
De oprichting mag voor de B wel beter. Te diep zien ze liever niet, de meeste zien liever een correct gesteld paard maar als ze moesten kiezen eerder het neusje eruit dan te diep. Toch vind ik zelf deze houding voor training niet verkeerd, maar dan moet je nog steeds vanuit de achterhand werken. Daar zit de motor, die is belangrijker dan waar het hoofd zit. Immers als de achterhand erbij zit komt ie vanzelf meer in je hand.

bedankt ik weet dat dit nie mag ;) we zijn er al flink mee aan de gang. maar dit is niet omdat hij sterk is die is echt voor mij zelf ;)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:42

Hoi,

heeft jou paardje op de utrechtse manege gestaan?

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:45

Danielledm schreef:
Hoi,

we hebben hem in boekel gekocht dus denk het niet ;)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:23

chareleke schreef:
Danielledm schreef:
Hoi,

Er stond toen namelijk wel een paardje bij de utrechtse manege die sprekend op hem lijk vandaar ;) en ook afstamd van Ferro... Hij stond bij ons omdat hij niet meer wilde springen ofzo?! Hij is in december weer weg gegaan. Weet niet hoe lang je hem heb?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 02:51

Hoe lang is het geleden dat dit dier Z liep? Halshouding vind ik voor training niet mis maar inderdaad, zoals Sammie al aanhaalt: dan wel vanuit de achterhand. Dus achterhand activeren! Snel voor je been maken, veel overgangen, veel tempowisselingen :) Verder vind ik het er eigenlijk vriendelijk uit zien. Binnenhandje is wat streng maar je teugels zijn vrij lang waardoor dat erger lijkt dan dat het is. :)

Wil ook nog even kwijt dat ik het een erg aansprekend dier vind :D Knap paard!

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:04

Danielledm schreef:
chareleke schreef:

Er stond toen namelijk wel een paardje bij de utrechtse manege die sprekend op hem lijk vandaar ;) en ook afstamd van Ferro... Hij stond bij ons omdat hij niet meer wilde springen ofzo?! Hij is in december weer weg gegaan. Weet niet hoe lang je hem heb?

hij heeft nog nooit gesprongen dus het is hem niet haha

@ pharagirlke: uuhhmm het is denk ik 3 maanden gelede want ik heb hem 3 maanden ;) maar hij was echt heel sterk toen heeftr mijn lesgever er een paar keer op gezeten en die heeft hem los gemaakt omdat ik dat nooit voor me kaar kreeg ;)