Sammie schreef:Het rijden met dubbele teugels is op wedstrijden niet meer toegestaan, althans dat was een paar jaar geleden. Ik zou er maar aan wennen/oefenen om zonder dubbele teugels te rijden.
Ze worden soms ook dubbel gebruikt omdat het paard sterk is, maar volgens mij houd je alleen je zelf zo voor de gek.
Je paard mag idd meer vanuit de achterhand bewegen (op zich oke voor de B). Ik heb het idee dat de schuine foto's (erg gekanteld als je naar de omheining kijkt, tenzij de bak op een helling lig) de boel een beetje vertekenen.
De oprichting mag voor de B wel beter. Te diep zien ze liever niet, de meeste zien liever een correct gesteld paard maar als ze moesten kiezen eerder het neusje eruit dan te diep. Toch vind ik zelf deze houding voor training niet verkeerd, maar dan moet je nog steeds vanuit de achterhand werken. Daar zit de motor, die is belangrijker dan waar het hoofd zit. Immers als de achterhand erbij zit komt ie vanzelf meer in je hand.
bedankt ik weet dat dit nie mag
we zijn er al flink mee aan de gang. maar dit is niet omdat hij sterk is die is echt voor mij zelf