Dat paard is op een manege ingereden, en hier hebben ze in totaal maar 4 weken over gedaan. Naar mijn mening veel te kort. Voor die 4 weken kon hij niks, en daarna opeens longeren en rijden. Ze reden hem daar 6 tot 7 keer in de week, en ook dit vond ik eigenlijk te veel.
Paardje pakte het super op, en was ook erg braaf!
Na 4 weken kwam hij thuis, en ben ik hem verder gaan rijden. Hij heeft eerst 2 weken vrij gehad, en daarna pakte ik hem weer op. Ik rijd hem maximaal 3 keer in de week. Meestal zijn het maar 2 keer.
Alleen nu beginnen de problemen. Op de manege deden ze zijn hoofdstel altijd in stal in. Ik wil dat hij gewoon leert te blijven staan, en ik probeer het nu buiten stal. Alleen hij wil zich losrukken en loopt keihard naar achteren. Gisteren liet ik het mijn zusje doen, en die hield hem niet, en hij rukte zich los! We hebben het opnieuw geprobeerd, en zodra hij ging lopen een hand op zijn neus en knijpen. Dit werkte opzich best goed.
Met opstijgen begint hij nu opeens te rennen, en probeerd zelfs ophoog te komen! Dit lossen we op aan de longeerlijn. Ik stap op aan de longeerlijn die mijn vriendin vastheeft. Ik sta dan meestal net in de beugel, en dan is hij al weg! Ik ben niet afgestapt, en stapte pas op doen mijn vriendin hem weer rustig had!
Nu vroeg ik me af; krijgt dit paard een terugval? Is het allemaal te vlug voor hem gegaan?
En wie heeft er goede tips om dit op te lossen? Paardje is pas 3 jaar en 3 maanden, en ik vind het belangrijk dat hij alles goed leert!
*graag geen reacties dat ik goede hulp moet zoeken, want deze heb ik
Ik ben alleen benieuwd hoe bokkers dit zien, en op zouden lossen!*