Ik ben sinds December in het bezit van deze pony,toen we haar kochten was ze 3 jaar,ze was pas zadelmak en nog niet
echt doorgereden. Nu,morgen hebben we onze eerste dressuurwedstrijd. Ik heb deze middag het proefje even geoefend,ik merkte dat ik na het halsstrekken compleet fout zat en heb wat geimproviseerd,dus dat klopt niet helemaal
. Gelukkig weet ik nu wel hoe het in elkaar zit,dus morgen kunnen we een écht proefje rijden. Even wat over mijn pony en haar niveau ;
naam; behappy
leeftijd; 4 jaar (juni 2006)
geslacht; merrie
stokmaat;146 cm
afstamming; FS Harry Potter(v.FS don't worry) x Blyton x casper
Niveau ; We rijden ongeveer L niveau schat ik,op wedstrijd B niveau. Thuis doen we al eens schouderbinnenwaarts,achterwaarts,stap-galop,wijken,het begin van een keertwending in stap (vooral om los te worden),...
Mijn commentaar :
Hielen niet optrekken als ik been geef (wat moeilijk is als je groot bent)
minder naar achter zitten
en,als ik die diagonaal in stap die,zorgen dat ze met haar achterhand recht blijft.
Hielen naar beneden!
Ik rijd normaal niet op de wei,maar om haar te laten wennen aan het gras reed ik nu op de wei. Haar middendraf heb ik expres
slecht en flauw gereden,omdat het toch wat glad is.
We rijden vooral veel overgangen,in haar galop moet ze nog wat meer kracht krijgen,dat ze meer draagt vanuit achter. Ik denk dat dit met de jaren komt

Geen commentaar over het te groot zijn,ik weet het,maar volgend jaar ga ik over naar de paarden .
het filmpje ;
Commentaar mag uiteraard,maar wees vriendelijk
Probeer d'r nog iets ronder te rijden, want op veel punten zit ze met d'r hoofd net op de lood lijn, of d'r neusje eruit. Voor die B (En L1) zie ik dan liever wat ronder.
Je zit is netjes, probeer er wel op te letten dat je niet achterover gaat hangen.