Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoeska schreef:Als je gewoon in een bak los kan rijden heb ik geen problemen, dan rij ik gewoon los op dezelfde manier als thuis. Meer dan 20 - 25 minuten heb ik niet nodig.
Wat ik heel moeilijk vind ik als je gewoon op het terrein ergens of in een bak van bv 60 x 80 m moet losrijden. Door die enorme ruimte ben ik het een beetje kwijt. Ik kan niet lekker mijn figuren maken. Ik merk dan ook vak dat ik de eerste helft van de eerste proef nog nodig heb om echt een los paard te hebben. Iemand tips?
Anoeska schreef:Ik weet ook dat het een beetje aan mij ligt hoor. Maar door de enorme ruimte, en iedereen die maar kriskras door elkaar rijdt, raak ik een beetje mijn concentratie kwijt. Ik doe het dan gewoon niet goed meer. In een 20 x 60 bak, geen probleem, maar als het gewoon zo'n enorme lap met zand in de hoek van het terrein is....
werkt ook goed Iorrr schreef:Ik vind juist die enorme ruimte heerlijk! Als mijn paard gek doet heb ik de ruimte om hem ook vooruit te schoppen en meestal rijd ik voor het springen ook even los in de dresuurlosrijbaan (als die groot is tenminste). Dan kan ik even goed de wissels ed oefenen en je kunt gewoon links en rechts wanneer jou dat uitkomt.
Anoeska schreef:Ik weet ook dat het een beetje aan mij ligt hoor. Maar door de enorme ruimte, en iedereen die maar kriskras door elkaar rijdt, raak ik een beetje mijn concentratie kwijt. Ik doe het dan gewoon niet goed meer. In een 20 x 60 bak, geen probleem, maar als het gewoon zo'n enorme lap met zand in de hoek van het terrein is....
Anoeska schreef:Wat ik heel moeilijk vind ik als je gewoon op het terrein ergens of in een bak van bv 60 x 80 m moet losrijden. Door die enorme ruimte ben ik het een beetje kwijt. Ik kan niet lekker mijn figuren maken. Ik merk dan ook vak dat ik de eerste helft van de eerste proef nog nodig heb om echt een los paard te hebben. Iemand tips?