Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
_Bitje_ schreef:Aan de teugel is hetzelfde als in de krul
vorame schreef:Door een topic op wedstrijden hier maar eens de vraag.
Wat bedoel jij als je het hebt over nageeflijk?
Wat bedoel jij met aan de teugel
hestejente schreef:Als de begrippen zijn vastgelegd kun jij ze vast ook wel even geven Goofy44
Whoopi1 schreef:Ik versta onder nageeflijk dat een paard ontspannen vanuit zijn achterhand naar voren gereden word, daardoor ontspannen word en van daaruit na gaat geven.
oefeningen rijden in een omheinde zandbak losgekoppeld.Goofy44 schreef:Het strekken van de hals is belangrijk, maar op dat moment kan een paard niet aan de teugel zijn. Voor klassieke dressuur maar ook moderne dressuur kan een paard dan niet aan de teugel zijn.
Goofy44 schreef:Uit de definitie voor "aan de teugel" rijden blijkt dat dit bij het strekken van de hals onmogelijk is.
Goofy44 schreef:Een gezond rijpaard wat goed gereden wordt, kan alle dressuur proefjes tot in de Z, zonder noemenswaardige problemen uitvoeren. Daar heb je echt geen gefokt dressuur paard voor nodig. Dat is grote onzin. Helaas wil men ons, om begrijpelijke redenen, anders doen geloven.
hestejente schreef:Ik wil hem JUIST wel verzamelen, maar niet in draf. En mijn opmerking was een reactie op die van Goofy44, over dat ieder rijpaard Z-oefeningen moet kunnen uitvoeren. Vind ik namelijk onzin. Het gaat hier om paardrijden in het algemeen, en niet om wat door veel mensen tegenwoordig "dressuur" genoemd wordt.