Nashua @ training [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua @ training [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:35

Aangezien we de kampioenschappen al aardig dicht naderen ben ik de laatste tijd wat meer aan het filmen.
Vorige week heb ik mijn proef in de les geoefend en ook deze heb ik op de film gezet.
Na mijn wedstrijd in Stramproy vond ik dat er nog wel het een en ander verbeterd kon worden.

(wedstrijd stramproy: [RIJ-ITP] Nashua @ stramproy [filmpje])

De training ging erg aardig! Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Momenteel rijd ik met Nashua in het Z1. Waar we vooral aan werken is de ontspanning en de verzameling.
Persoonlijk vind ik de verzameling in deze proef beter dan op de wedstrijd.
Ook houd ik mijn benen stiller.

Eigen verbeterpunten:
recht wegrijden na het binnenkomen, ik heb hier een slinger.
de wissels ietsjes makkelijker inrijden.
rechterhand rechtop houden.
De eerste schouderbinnenwaarts rijd ik zelf iets te hard in met te weinig buitenteugel, waardoor ik de verzameling een beetje naar voren verlies.
minder been durven geven, nog losser durven laten!

Wat ik persoonlijk goed vind:
Ik vind de verzameling erg aardig in deze proef.
De tweede SB en appuyement vind ik erg goed.
achterwaarts
halthouden
uitgestrekte stap/galop
keertwendingen (eindelijk ;))

Bij deze het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SoUhj2nlsbI

tips zijn welkom! We trainen lekker door naar volgende week! Dus tips zijn altijd mooi mee genomen ;)

EllyC

Re: Nashua @ training [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:46

zag er goed uit. je zit er netjes op maar probeer in stap stiller te zitten
galop moet nog krachtiger (meer sprong)
het werd ook al in het filmpje gezegd maar je stapt te lang bij wissel

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:46

het ziet er echt zo leuk en fijn uit bij jullie !!!!!
en het is leuk dat je les heb dat je ook in de film hoor wat er moet gebeuren en wat er anders moet maar jullie zijn een mooie combie en lekker zo door blijven rijden ;)
het is dat ik moet commetaar geven
let idd op die slinger als je weg rijden vanuit het halt houden maar voor de rest vind ik het er netjes uitzien

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:49

jury schreef:
zag er goed uit. je zit er netjes op maar probeer in stap stiller te zitten
galop moet nog krachtiger (meer sprong)
het werd ook al in het filmpje gezegd maar je stapt te lang bij wissel

ja dat klopt, op de wedstrijd mag ik in de wissel niet zo lang stappen.
In de training moet ik van mijn instructrice altijd net zo lang stappen tot de stap correct is en dan pas weer aanspringen, zodat ik een mooie correcte stap tussen de wissels krijg!
Wat meer sprong zou hij idd zeker op het laatst na die contra mogen hebben, dan moet ik eigenlijk net even wat schakelen!
Bedankt voor het commentaar ;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:51

Pony_Arie schreef:
het ziet er echt zo leuk en fijn uit bij jullie !!!!!
en het is leuk dat je les heb dat je ook in de film hoor wat er moet gebeuren en wat er anders moet maar jullie zijn een mooie combie en lekker zo door blijven rijden ;)
het is dat ik moet commetaar geven
let idd op die slinger als je weg rijden vanuit het halt houden maar voor de rest vind ik het er netjes uitzien

ja die slinger die zit er de ene keer wel, de andere keer niet. Hij was echt totaal voor geen meter op aan het letten en dan ga ik me daaraan storen en dan let ik zelf niet meer op ;)
dus ik moet me dan niet storen en gewoon doorrijden, dan gaat dat wel beter haha.
bedankt voor het commentaar :)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:36

ha, ik heb nog nooit een filmpje helemaal uit gekeken. Vind het erg leuk om naar jullie als combinatie te kijken. Ziet er heel netjes uit. Ga mee met het andere commentaar. Voor de rest valt er voor mijn niet veel aan te commentaren.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:41

Drijf je nou zo vaak aan , of houdt je je voeten niet stil ?
Verder vind ik het vooral in het begin lijken dat je af en toe een beetje zaagt om hem naar beneden te rijden ..
Vooral eventjes bij het groeten .

Verder netjes ..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:48

Het ziet er heel leuk uit, ook een prachtig paardje,
maar ik vind je handen & voeten wat te beweeglijk...Veel succes op de Brabantse!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:52

Wat een prachtpaard! Ik kijk bijna nooit filmpjes, maar deze heb ik helemaal gekeken! Ik denk dat je een goede kans maakt op de Brabantse Kampioenschappen! Ik vind alleen af en toe het beeld een beetje onrustig, hij zou iets (echt maar een miniscuul beetje) rustiger mogen. Heel veel succes alvast op de BK!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:00

Sorry, maar wat vind ik je benen irritant zeg.. :n Je moet je benen echt wat stiller houden, in ieder geval je voeten zegmaar..
Voor de rest erg mooi, ontspannen ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:03

wow ik kan zo uren kijken na jullie,
hier droom ik nu van als ik eens op wedstrijd mag gaan en dan op dit niveau komen,
je benen heb je inderdaad wat onrustig,die mag je wat stiller gaan houden
ik moet commentaar geven helaas dus dat was het,
echt prachtig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:16

Ik vind je heeeel onrustig on je onderlichaam. Je benen gaan alle kanten op (voornamenlijk je voeten). Verder, probeer echt je kont te ontspannen zodat je nog beter door kan zitten. Je komt nu zo'n eind uit het zadel.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 06:14

Bedankt voor het commentaar!
Mijn benen, tja, daar kan ik lang en kort over zijn maar daar heb ik inderdaad heel erg veel moeite mee. Het is in ieder geval niet zo dat ik elke pas drijf, het is gewoon dat ik ze niet stil kan houden. Hij gooit ook zo gruwelijk hoog op haha. Op een ander paard vind ik het ook wel iets gemakkelijker. Ik heb al wat dingen geprobeert zoals beugels korter en dergelijk maar dan ging ik boven scheef zitten. Ik span wat teveel in mijn bovenbenen.

Af en toe mag hij inderdaad net een heel klein beetje rustiger worden, iets constanter, maar als ik voel dat hij niet scherp is gooi ik er meteen een schakeling overheen ;)

Van dat zagen daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, dat lijkt inderdaad net even bij het halthouden, als hij zijn hoofd heel sterk omhoog doet. Ik zet dan echt druk met twee handen, als je paard dan iets of wat beweegt met zijn hoofd (hij kijkt hier naar rechts) lijkt het net of je zaagt, ik maak dan wat ophoudingen met links. Het viel mij in ieder geval ook al op :)
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik zaag!

Iemand tips om je benen stiller te houden behalve ontspannen?
edit: ik heb net nog een keer gekeken en ik vind persoonlijk dat het in galop wel meevalt, het is echt vooral erg in draf.

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 07:06

Heb het filmpje 2 keer bekeken zoo mooi !
pffff, Iets om trots op te zijn !!!
groetjes

Zephz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 07:36

Geen commentaar, eerst maar eens proberen om ook zo te kunnen rijden :o
Wel een vraagje: wat voor sporen gebruik je?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 07:39

Hey

Leuke combinatie zijn jullie.

Wel idd letten op je benen, nu lijkt je heel de tijd te duwen en daardoor lijkt het rommelig. (zitlessen mss)
Verder mss iets meer controlepunten inlassen, om hem mooier doorheen de proef te loodsen? Zeker de overgangen naar verruimingen zou je beter in de verf kunnen zetten.

Maar verder echt een leuk dier, met zeker nog plaats voor progressie. Veel success

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:03

Een genot om naar te kijken.Maar weinig Z- ruiters die zo ontspannen een proef lopen,complimenten.

Die benen.....ja.....ik moet eerlijk zeggen dat me dat opvalt bij een heleboel ruiters.Zodra ze gaan doorzitten gaan die benen alle kanten op.Ik ben nog maar een B-ruiter maar probeer daar ook al op te letten.Het is schijnbaar gewoon moeilijk.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:40

Zooo wat kan jij rijden zeg en wat een prachtig paard heb je!
Ik kom zelf net kijken dus kan je eigenlijk weinig commentaar geven..

Tsja... je benen he? Maar je paard lijkt me inderdaad ook niet heel fijn zitten, dus vind ik het al heel knap dat je je bovenlijf en armen zo goed stil kunt houden!

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:46

die benen......probeer die maar eens stil te houden met zo'n bewegingsmonster !! Haha!
Lekker zo mee blijven bewegen in de stap! Zie ik veel liever dan een ruiter die star gaat zitten.

Ik heb het idee dat je wat naar achterover neigt met het rijden, probeer iets rechter op te gaan zitten..

Ziet er goed uit hoor!! Mooie combinatie ook.
Je hebt um er erg ontspannen bij lopen !

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:34

Prachtig paard
Maar je moet echt beter op j ehouding gaan letten!
Je zit veeeels te veel achterover, je benen wapperen er een beetje bij, en je handen kunnen blijkbaar ook geen rust vinden...

Als ik jou was zou ik aan mn instructeur vragen of ie een keertje een lesje aan mn houding zou gaan werken als ik jou was ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:50

Frannik schreef:
Bedankt voor het commentaar!
Mijn benen, tja, daar kan ik lang en kort over zijn maar daar heb ik inderdaad heel erg veel moeite mee. Het is in ieder geval niet zo dat ik elke pas drijf, het is gewoon dat ik ze niet stil kan houden. Hij gooit ook zo gruwelijk hoog op haha. Op een ander paard vind ik het ook wel iets gemakkelijker. Ik heb al wat dingen geprobeert zoals beugels korter en dergelijk maar dan ging ik boven scheef zitten. Ik span wat teveel in mijn bovenbenen.

Af en toe mag hij inderdaad net een heel klein beetje rustiger worden, iets constanter, maar als ik voel dat hij niet scherp is gooi ik er meteen een schakeling overheen ;)

Van dat zagen daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, dat lijkt inderdaad net even bij het halthouden, als hij zijn hoofd heel sterk omhoog doet. Ik zet dan echt druk met twee handen, als je paard dan iets of wat beweegt met zijn hoofd (hij kijkt hier naar rechts) lijkt het net of je zaagt, ik maak dan wat ophoudingen met links. Het viel mij in ieder geval ook al op :)
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik zaag!

Iemand tips om je benen stiller te houden behalve ontspannen?
edit: ik heb net nog een keer gekeken en ik vind persoonlijk dat het in galop wel meevalt, het is echt vooral erg in draf.

Ik bedoelde ook niet zagen-zagen, maar wist het even niet anders te omschrijven :) . Succes met je wedstrijd!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:50

Ook dit ziet er erg fijn uit, prachtig ook hoe dit eerder nog wel stakende paard, zo vanuit de aanspanning de ontspanning in gaat :)

Ik heb wel het idee dat je uitgestrekte stap nog meer zou kunnen :) Maar dat zeg ik alleen omdat je commentaar moet geven. :) Heel veel succes, en ik lees graag hoe het gegaan is :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:57

Het paard dat het hoofd naar links en naar rechts buigt geeft weer dat je echt niet evenveel druk op beide handen zet. Ik vind je in het algemeen erg grof met je handen en je blijft sterk. Je laat op geen enkel moment echt fijn los. Dat vind ik erg jammer. Lijkt me dat dit paard dat niet echt nodig heeft... Nee, de foto's vind ik altijd okee maar dit filmpje vind ik je als ruiter niet zó vriendelijk en zacht rijden eerlijk gezegd... Verder mag je ook iets rechter zitten, je hebt nu de neiging om achteruit te gaan hangen (zit hij moeilijk uit?) en je ellebogen tegen je lichaam, handen bij elkaar.

Verder blijft het een mooi dier om te zien.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:03

Ik vind dat je hem stukke beter aan het lopen hebt dan in Stramproy. Er zit meer power in.
Je houding weet je zelf ook en daar werk je al flink aan dus daar zeg ik niks over.
Ik vind het erg netjes gereden! Ik doe het je (nog) niet na ;)
Zet hem op op de brabantse!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 16:48

Zephz schreef:
Geen commentaar, eerst maar eens proberen om ook zo te kunnen rijden :o
Wel een vraagje: wat voor sporen gebruik je?

Ik gebruik wielen, deze zijn niet scherp. Heb eerder met knoppen gereden, maar hij reageert veeeeel fijner op de wielen, hoef veel minder been te geven nu :)