Leuk dat je even de tijd neemt om onze springpogingen te bewonderen!
Dit is ons 1e springtopic op bokt, dus wees een beetje lief voor ons
Jessika (Jess) is een 9 jarige Haflinger merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ik rij haar sinds september 2008 en we springen pas sinds juni 2009
Ik heb in het verleden alleen op maneges gesprongen en met m'n vorige verzorgpony, maar zo'n kanjer ben ik dus niet
Jess heeft nauwelijks spring ervaring, af en toe een laag kruisje voor de afwisseling maar meer ook niet.We springen zo'n 1 keer per week, soms meer, soms minder, afhankelijk van het weer en de geplande dressuurwedstrijden.
Ons dressuurtopic van 1,5 week geleden: [RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ dressuur training

Mijn houding valt me nog redelijk mee zo van de foto's. Mijn bovenlichaam gaat soms te veel naar voren en ik kom af en toe te ver uit het zadel. Ook m'n onderbenen en tenen leiden af en toe een eigen leventje
Verder moet ik niet losgooien voor de hindernis (contact houden dus!) en m'n rug holler maken, ik heb de neiging mezelf klein te maken en naar beneden te kijken (dit heeft in het verleden geleid tot vele malen zandhappen
) dus ik moet er écht op gaan letten
Jess pakt het gelukkig wel allemaal super op!
Meer kan ik er niet over zeggen. De grootste uitdaging is zorgen dat ze actief blijft en in een vlotte galop de hindernissen nadert. Als ze lekker voorwaarts is springt ze ook veel beter, anders laat ze gauw haar voorbenen hangen
We zijn geeindigd met een oxer en stijl op 80cm en een lagere dubbel (50cm-70cm), en dat in parcours-vorm

We hebben eerst lekker losgereden in de dressuurbak en zijn toen verhuisd naar de springbak
Met losrijden liep ze echt heerlijk! Ik had m'n beugels een gaatje langer dan in bovenstaand topic en dat is ook goed te zien
1)

2)

3) iets te diep, ze wordt 'gelukkig' steeds soepeler in haar hals en kaak dus ik vind het hier niet zo erg..

4)
onze middendraf word echt steeds beter! 5)

6) mijn houding

Toen naar de springbak voor het echte werk:
7)

8)

9) noodsprong

10)

11)

12)

13)

14)

15)

19 september hebben we ons eerste springwedstrijdje op de Apeldoornse Ruiter Kampioenschappen. We springen dan 'groen' tussen de paarden, dat houdt in dat de hindernissen op 80cm staan
We hebben nog even de tijd om te oefenen en dat is ook nog wel hard nodig vind ik zelf, alhoewel ik er van uit ga dat Jess voorwaartser zal zijn op gras (deze bak is vrij zwaar) en op een wedstrijdterrein 
Ik hoop dat jullie leuke en nuttige tips voor ons hebben
Zelf ben ik van plan wat meer technische sprongen te gaan maken de komende weken: lijntjes, in uitjes etc om haar (en mijn
) inschattingsvermogen te verbeteren, ze komt nog vaak niet helemaal lekker uit (grotendeels mijn schuld natuurlijk
) dus dat zal ons moeten helpen.groetjes!
ik volg jou topics geloof ik zon beetje allemaal wel 
of zie ik dat nou verkeerd ? en denk erom dat je je benen/voeten meer aangesloten houd bij je paard (pony) en je tenen naar binnen
Dressuur ook, heb je begin vorige maand in Kootwijk zien rijden en zie echt al wel weer verbetering!