Ik en Nola@work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Nola_xx

Ik en Nola@work !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 09:57

Hoi allemaal!

Laatst heeft er iemand bij mij op stal foto's gemaakt die hier ook op bokt zit. Rohotje :D
Ik heb Nola nu sinds 05-04-2008. In die tijd heb ik super veel geleerd. Ik ben al wel naar 4 verschillende plekken geweest. Naar twee weilanden en toen twee pensionstallen. Ik ben van plan om echt bij de laaste te blijven, want heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook en daar draait het om. Het rijden is nu erg verbeterd en ben daar super blij mee!
Nola is een merrie van bijna 13 jaar ( 1996 ) Ze is 1,70m en ze is in die tijd erg veranderd.
Het probleem met het rijden is dat ze erg vlug gaat en ik haar amper kan houden zonder haar eens flink terug te nemen. De galop wisseld soms een beetje, dan gaat het goed dan raced ze heel de bak door, bokkend en al. Er word aan gewerkt, maar tips zijn welkom! :j

Hier loopt ze te veel op de voorhand
Afbeelding

Dit was een eng moment, verderop was zo'n elektrisch grasmaaiertje bezig. Maar vond het wel een leuke foto
Afbeelding

Hier wilde ik denk net een volte nemen?
Afbeelding

Mag actiever, maar vond het wel een mooi plaatje
Afbeelding

Contact houden met de teugels
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het neusje mag er meer uit
Afbeelding

Scheef, maar het heeft wel iets
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor de foto's Mel, ben er echt blij mee :D
Zou het leuk vinden om wat berichtjes te krijgen :o
Laatst bijgewerkt door Love_Nola_xx op 11-08-09 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonja15

Re: Ik en Nola@work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:23

wouw, wat een knapperd! :D
ziet er al goed uit, het enige wat ik kan zeggen is, denk om je handen,, je kanteld je duimen namelijk richting het hoofd van je paard, probeer ze omhoog te richten :)
en ik heb het idee dat je iets gespannen bent in je schouders,, probeer ze te ontspannen ;)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:26

Ik vind het er netjes uit zien, niets lijkt gedwongen te gaan +:)+
Ze heeft een heel erg leuk koppiej trouwens!

Probeer alleen op je teugellengte te letten, ze loopt wat lang aan de voorkant, waardoor ze niet helemaal over de rug kan lopen en de achterkant er nog niet onder kan zetten (en jij haar niet de juiste tegendruk kunt geven als ze wat loperig is). Als je haar 'loperige' buien kunt gaan gebruiken om haar wat meer bij elkaar te gaan rijden en de 'drive' van achteren naar voren kunt blijft houden, gaat het een heel gaaf paard worden!

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:32

Ziet er mooi uit hoor! :D Let inderdaad wel op je handen en de lengte van je teugels. Op sommige foto's gaan je handen wat plat en ik vind ze ook af en toe wat streng. ;) Op de foto met het rode busje op de achtergrond ziet het er heel erg ontspannen uit! Leuk hoor! Je bent goed op weg! +:)+

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 11:19

Leuke reacties! En heb zeker wat aan de tips. Ik zal er op letten :=

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:22

elady schreef:
Probeer alleen op je teugellengte te letten, ze loopt wat lang aan de voorkant, waardoor ze niet helemaal over de rug kan lopen en de achterkant er nog niet onder kan zetten (en jij haar niet de juiste tegendruk kunt geven als ze wat loperig is). Als je haar 'loperige' buien kunt gaan gebruiken om haar wat meer bij elkaar te gaan rijden en de 'drive' van achteren naar voren kunt blijft houden, gaat het een heel gaaf paard worden!

hier kan ik alleen maar AMEN op zeggen.

verder vond ik die foto waar je weinig druk op je binnenteugel hebt erg goed!
laat af en toe je binnenhand los, hiermee kun je zien of je je paard aan je buitenteugel hebt lopen ;)

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:10

soms mag het allemaal wat actiever (als ik op de foto's kijk) ik vind wel dat je echt heel ontspannen heb, je zit niet te trekken in de mond, het geeft een rustig beeld. ik vind het hele leuke foto's!

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:38

rij je al veel overgangen en tempowisselingen op de momenten dat ze moeilijk te houden is? dat zou nl wel eens kunnen helpen.. 'wacht-oefeningen' doen...
succes, het ziet er verder leuk en ontspannen uit!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:39

hihi je hakken;)
die moogen wat verder naar ebneden!
leukee combi;0

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:49

Wat een onwijs leuk paard!
Vind het er ook fijn en ontspannen uitzien. Idd lekker veel overgangen blijven rijden zodat ze op jou wacht en ook nog meer van achter kan komen.
Probeer idd te letten op die knik in je polsen, maar ik weet hoe moeilijk dat is :+
Succes nog met je leuke paardje! Jullie zijn een leuke combi :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:54

Vicky_88 schreef:
elady schreef:

hier kan ik alleen maar AMEN op zeggen.

verder vond ik die foto waar je weinig druk op je binnenteugel hebt erg goed!
laat af en toe je binnenhand los, hiermee kun je zien of je je paard aan je buitenteugel hebt lopen ;)

Ik vind dat het op de meeste foto's juist lijkt alsof er wel erg veel contact is en het paard zwaar oogt aan de voorkant (of dat er veel geremd wordt :+). Als dit zo is (blijft moeilijk oordelen, maar past wel bij het verhaal van die loperigheid) dan is nog korter (strakker) pakken niet de oplossing om de achterhand eronder te krijgen. Dan zou ik eerder veel tempowisselingen (zoveel mogelijk op zit) voorstellen zodat het paard zelf naar achteren zoekt ipv voor ingekort wordt om die reden. Als het paard dan zelf toegeeft, komt die teugellengte vanzelf. Maar nu zou ik gokken dat de TS soms zere bovenarmen/schouders heeft...

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:43

Indd,, net weer gereden en handen rechtophouden? Echt moeilijk ja! Heb er wel wat opgelet, maar zal nodig eens moeten oefenen. Bedankt voor deze tip. En bonechi_ ,, ik ga ook om zomaar te zeggen op de rem indd om haar zo terug te nemen. Ik vind het erg moeilijk om via de zit te doen, maar ik ben er wel mee bezig. Ik maak me zo zwaar als ik kan maar soms werkt het echt totaal niet. Er word aan gewerkt! Met halthouden gaat het nu super op mijn zit in ieder geval

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:14

Bonechi_ schreef:
Ik vind dat het op de meeste foto's juist lijkt alsof er wel erg veel contact is en het paard zwaar oogt aan de voorkant (of dat er veel geremd wordt :+). Als dit zo is (blijft moeilijk oordelen, maar past wel bij het verhaal van die loperigheid) dan is nog korter (strakker) pakken niet de oplossing om de achterhand eronder te krijgen. Dan zou ik eerder veel tempowisselingen (zoveel mogelijk op zit) voorstellen zodat het paard zelf naar achteren zoekt ipv voor ingekort wordt om die reden. Als het paard dan zelf toegeeft, komt die teugellengte vanzelf. Maar nu zou ik gokken dat de TS soms zere bovenarmen/schouders heeft...

Ik bedoelde met het korter maken van de teugels niet direct korter/strakker pakken. Je kunt heel lastig een paard begeleiden met te weinig tegendruk, je constante verbinding valt sneller weg bij (te) lange teugels) waardoor het lastig is om ophoudingen te kunnen geven. Het is zeker niet de bedoeling de teugels korter te nemen als rem, eerder om haar wat compacter te kunnen gaan rijden, waardoor de controle over het tempo gemakkelijker gaat en ze wat meer over de rug kan gaan lopen.

Tempo-wisselingen kunnen goed helpen, schijnovergangen van galop naar draf of draf naar stap en weer wegrijden zullen haar meer op de achterhand zetten, maar dat kan alleen als je verbinding aan de voorkant ook stabiel is.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:11

Wat een leuk paard en wat een mooie houding heb je!! :D

Ik heb eigenlijk nog maar 1 ding toe te voegen, ik vind dat je wat arroganter mag gaan zitten wat trotser, van kijk mij eens! Dus borst meer vooruit schouders meer naar achteren toe en hoofd opgericht, laat die houding zien ;)

Vind het echt heel netjes eruit zien en Paard loopt echt heel mooi onder je ;)

veel plezier met deze wauwerd ;)

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:30

wat een super nette houding heb je,
probeer toch nog je handen net iets rechterop te houden, je kantelt ze iets naar voren, en probeer je ellebogen ietsje meer aan je lichaam te houden, verder ben ik echt jaloers op jou houding!!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:50

eindelijk weer een ruiter wat er lekker uitziet :))
mijn complimenten!
je draagt je handen mooi, paardje loopt netjes op de loodlijn, galopfoto erg mooi moment, achterhand lijkt er mooi onder te komen en je gaat de bocht door zonder als een plank te gaan (wat je meestal ziet)

ik vind dit er zeer fijn uitzien :j

enige tip die ik nog kan geven is minder je binnenhand naar je toehalen met 'sturen' maar juist ietsje van de hals af, dan blijven ze vaak mooier, losser in de kaak!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:58

Prettig plaatje! Mooi paardje!
Hier word ik wel blij van!
Wat kan ik nog verzinnen? Misschien nog iets meer de achterhand erbij, zodat het plaatje wat actiever wordt. En je lijkt (al is het lastig te zeggen vanaf een foto) wat gespannen in je rug.
Verder zou ik zeggen: ga zo door!

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:49

Super plaatje, Niet veel aan te merkn, teugels hangens soms wat slap,en je moet niet te veel naar beneden kijken

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:00

Ziet er supernetjes uit! Niet zoveel naar beneden kijken, en af en toe lijken de teugels wat slap.

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:05

Hele mooie combi !!
ziet er echt super uit :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:14

Ik vind het er al goed uitzien! Paard loopt wel wat op de voorhand en valt wat uit elkaar. Teugels ietsje korter, iets actiefer en hem zo proberen wat meer op de achterhand te laten lopen. Probeer als ze zo voorwaarts is daar juist gebruik van te maken ipv haar te remmen, actief doorrijden, goed bezig houden en veel op je been en zit rijden.. :)

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:49

Ik had zulke reacties nooit verwacht, maar ben er super blij mee. De tips zijn erg welkom geweest en probeer eraan te werken. Misschien dat jullie me nog met een ding kunnen helpen. Op begeven moment gaat ze snel en kan ik haar niet houden op mijn zit, dan gaat ze best gemeen ervandoor, zowel in draf als galop ,
wat is een goede tip?

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:03

Wow wat zijn jullie een Mooie Combinatie!
en wat heb jij een mooie nette houding
Het ziet er Super uit, Probeer wel minder naar beneden te kijken ,

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:24

Love_Nola_xx schreef:
Ik had zulke reacties nooit verwacht, maar ben er super blij mee. De tips zijn erg welkom geweest en probeer eraan te werken. Misschien dat jullie me nog met een ding kunnen helpen. Op begeven moment gaat ze snel en kan ik haar niet houden op mijn zit, dan gaat ze best gemeen ervandoor, zowel in draf als galop ,
wat is een goede tip?

hmm.. weet het niet zeker hoor.. maar t kan zijn dat ze zich verveelt..of dat ze het moeilijk vindt.
Latoya ( het paard waarop ik rijdt ) rent ook keihard weg als ze iets moeilijk vindt.
probeer er achter te komen of ze zich verveelt..of het moeilijk vindt. vindt ze het moeilijk..doe dan rustig aan met nieuwe dingen..bijvoorbeeld met SB, Vindt ze het moeilijk? rijdt dan kleine stukjes..dus bijvoorbeeld 3 pasjes en stel dan recht of zet een volte in.. verveelt ze zich? hou haar dan bezig met tempowisselingen,voltes kleiner en groter maken ect.. dingen waardoor ze haar aandacht helemaal bij jou moet houden...

ik weet niet of het werkt;) maar je kan het proberen;)

Liefs !

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:18

Wat een leuk paardje :)
Probeer haar achter goed actief te rijden, haar achterhand mag er soms iets meer bij.
Blijf zelf goed naar voren kijken. Je zit wel heel mooi rechtop.
Je hebt je tenen ook goed naar binnen! :) Je hakken mag je iets meer uitdrukken.