Dressuurcrack Arlon @ work tijdens fotoshoot door Renee !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Dressuurcrack Arlon @ work tijdens fotoshoot door Renee !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:12

Woensdag heeft Renee , van ReneeFotografie foto's gemaakt van Arlon en mij !
Hier het Itp Topic : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1151604
Met hele mooie standfoto's en ontzettend veel actie !!

Even wat info over Arlie en mij :)
:list: Arlon is 14 jaar, Nrps, van AcrobaatXZebulon
:list: Ik ben (bijna) 17, vrouwelijk XD, van mijn vader en moeder XD :+

Mijn doel met Arlon is om met hem te gaan starten en zover mogelijk met hem te komen , ook ga ik met hem volgend jaar (2010) een opleiding doen in Deurne ;)

Ik heb Arlon nu een jaartje en zoals aardig wat mensen weten hebben we heel wat problemen gehad !
Veel topic gehad en ontzettend veel tips, waar ik heel veel aan heb gehad.

Nu sinds een paar weken, 2 maanden, loopt Arlon echt geweldig.
Hij is ontspannen, loopt mooi nageefelijk door zijn hals heen en hij luistert ook nog is ;) :P
We rijden nu B , en ik ben jewel al wel een keer gestart :P XD
In de training oefen ik soms ook het wijken en schouderbinnewaarts erbij, zodat hij wat meer moet nadenken, en zijn aandacht erbij houd.
Helaas lopen we nu weer tegen een probleem aan ...., Arlon zit ontzettend vast in de linkerbovenkant van zijn nek.
Eerst dachten we dat hij even er weer door heen moest komen , maar tis het tegendeel, hij moet waarschijnlijk weer worden behandeld door de osteophaat want ik heb het idee dat hij er last van heeft ;)
Ik probeer hem steeds een klein beetje in te buigen op links maar dit is voor mij erg zwaar doordat hij al zijn gewicht in de strijd gooit , maar af en toe buigt hij wel even lekker mee.

Verder moet ik ook veel moeite doen aan mijn houding, tis erg moeilijk mijn schouders naar achteren te houden , en oefenen zit heel veel , ook buiten het paardrijden om ;)

Voor de gelegenheid heb ik mezelf en Arlon in een nieuw setje gehezen, met blauw en baby blauw :D
Op de foto's lijkt het vaak dat ik hem erg met de sporen aanrijdt, maar dit is over het algemeen een moment opname, en gedeeltelijk door het wat langzamere lopen van hem , wat alleen maar in ons voordeel is maar ik moet er nog erg aan wennen, en dan ben ik geneigd erg onrustig te worden met mijn beenhouding ;)
Liver geen commentaar op mijn linkerhand ,dit weet ik !, ik heb expres kijn polsbrace afgelaten voor de foto's ;)
Sporen heb ik om omdat hij nogal sloom en slecht aan het been wordt na een half uurtje, over het algemeen zijn ze vaak niet nodig, omdat hij erg goed op mijn stem reageert ;) meeste foto's zijn van de rechterhand , zijn ook van linkerhand maar Renee heeft ze nog niet helemaal klaar en ze zijn zo mooi dat ik ze nu al heel graag laten zien :D

Zie hier :D

Mighty Arlon :

Afbeelding

Afbeelding

Hier is hij minder nagefelijk:
http://i30.tinypic.com/25ywqbq.jpg
Afbeelding

FF gassen :D

http://i31.tinypic.com/dvrh8h.jpg

Nog wat harder :)
Afbeelding

Mooi beengebruik , helaas Arlon niet mooi door zijn hals, en mijn houding ;)
http://i28.tinypic.com/2cbtz5.jpg

Afbeelding

Big Smile :D (gebeurt niet vaak), helaas te veel spoorgebruik.
Afbeelding

Even loslaten om te bevestigen of hij goed nageefelijk blijft ;)
Afbeelding

Stalgenoot fietste langs :)
Afbeelding

Zwaar geconcentreerd :D

Afbeelding

Galopje :), en ja je ziet het goed, hij heeft zijn mond open ;), , bij aangaloperen wil hij nogal hard vooruit gaan en moet ik hem bij me houden , hij reageert zelf heel heftig hierop ;)

Afbeelding

even wat langer laten worden :
Afbeelding

Houding, en sporen...

Afbeelding

en weer verruimen :), spoortjes !!! :(

Afbeelding

En nog een foto's van de linkerhand waar je goed kan zien dat hij zich erg vast zet in zijn nek, helaas mijn tenen. :P

Afbeelding

Commetaar graag maar hou het lief en netjes :D

Morrie05

Re: Dressuurcrack Arlon @ work tijdens fotoshoot door Renee !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:14

Wauw wat een mooie hals heeft hij zeg!
Wat me opvalt is dat je beugels wel iets korter mogen lijken mij erg lang. En ja handen wat hoger houden, maar vind jullie een leuke combi!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:15

Zo snel zeg!! :) , heb gister met kortere beugels gereden en dat zit inderdaad wel wat beter XD

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:16

de foto waarbij je zegt hem wat langer te laten worden; dáár moet je heen qua rug en spiergebruik.
T is een ontzettend mooi dier maar hij drukt zich ook behoorlijk weg op de meeste foto's.
Ik zou als ik jou was iets minder hard willen; zorgen dat je hem in die houding lekker aan het lopen hebt in alle gangen en tijdens oefeningen en hem dan steeds meer aan elkaar gaan rijden.
succes

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:19

bedankt voor je reactie , het liefste wil ik hem hier ook hebben lopen , alleen dan moet ik wel wat meer meewerken in mijn houding, hopleijk komt dit nog ;) helaas vond de jury laatst op concours dat hij hoger moest lopen en niet zo laag maar jah, dat zal wel veel verschillen bij elke jury ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:20

Wat een mooi paard!
Het blauwe staat hem heel goed :+

Beugels mogen idd wel een gaatje korter.
De handen kloppen. Geen getrek in de mond.

Op sommige plaatjes heb je ook de neiging om met bovenlichaam naar voor te gaan hangen.

Je moet ook verder letten op je voeten, zoals je zelf al aangeeft zit je steeds te prikken met je sporen.

Verder ziet het er allemaal echt super uit :D.
Geen getrek in zijn mond. :)

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:22

Een erg mooi paardjeee!!!!!
Echt leuk :D
Let op je houding maar dat had je zelf volgens mij ook al in de gaten. En hou je handen recht op.
Wat rij je met hem/haar??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:22

Ziet er goed uit.
Persoonlijk vind ik het juist geen goed tegen als je paard zo blijft lopen als je loslaat (die foto waar je dus even loslaat om te kijken of hij na blijft geven). Ik heb dan liever dat ze je hand volgen en dus wat meer met hun neus eruit gaan ipv dat hij zo blijft lopen.
Op de laatste foto mag hij wel een stuk meer achterbeengebruik hebben. Hij 'showt' wel met zijn voorbenen maar uiteindelijk moet het toch allemaal langs achter komen :)

Wat je houding betreft: je hakken uitdrukken is echt belangrijk, en al helemaal met sporen aan. Zo doorgaan en je paard gaat steeds minder goed reageren op je been :) Let ook op dat je geen knik in je pols krijgt (laatste foto).

Wat zijn nek betreft.
Helpt het misschien om veel van hoofd- en halshouding te wisselen op de linkerhand? Dus hoger en lager instellen, wat dieper of juist het neusje er wat meer uit...

Veel succes!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:25

XxFristixX schreef:
Wat een mooi paard!
Het blauwe staat hem heel goed :+

Beugels mogen idd wel een gaatje korter.
De handen kloppen. Geen getrek in de mond.

Op sommige plaatjes heb je ook de neiging om met bovenlichaam naar voor te gaan hangen.

Je moet ook verder letten op je voeten, zoals je zelf al aangeeft zit je steeds te prikken met je sporen.

Verder ziet het er allemaal echt super uit :D.
Geen getrek in zijn mond. :)

Bedankt ! en op de foto's ziet het erg erg vriendlijk met mijn handen uit jah , maar afentoe :P Maar ja klopt geen getrek en gepluk , helaas als ik hem wat meer erbij wil pakken , heeft Arlon er geen zin in en trekt hij zijn mond los ....

Bizzybijltje , helemaal gelijk van mijn voeten , ik heb mijn beugels nu korter en gaat al heel veel beter, en nee verschillende hoofd-hals houdingen help niet echt , wel een beetje , maar niet voldoende. Misschien dat ik nog moet afwachten ;)

Veerpeer, we rijden eigenlijk alleen dressuur en heel veel buiten ;)

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:29

Hi!

Als hij inderdaad vastzit in z'n nek, snap ik niet dat je hem zo rijdt.
Geef 'm eens wat meer lucht van voren!
Zelf echt op je kont gaan zitten, (je zit wat in spreidzit) schouders laag en naar achter.
Handen omhoog, (niet om z'n hoofd op te tillen) maar je kan door ze zo laag te houden makkelijker kracht ztten en dat moet niet, plus dat jij je onbalans zo wat compenseert en dat is niet de bedoeling.
Wanneer jij goed gaat zitten en meer onafhankelijk, kan je je paard wat meer op z'n eigen benen laten lopen, die achterkant zo fijn aan het werk houden zonder hem van voren zo bij je te moeten houden.
Goed het terugrijden op je zit oefenen, en als je zegt dat hij goed op je stem reageert, kan je die ook eens ondersteunend gebruiken.

Er zijn (uiteraard 8-) ) wel meer dingetjes, maar het belangrijkste is dat jij een veel onafhankelijkere zit moet krijgen mt ontspanning in je dijen en schouders, en ja van daaruit je paard moet gaan luchten van voren zonder activiteit vanachter te verliezen.

Succes met je leuke dier! ;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:33

Mulan: Bedankt voor je reactie , hij heeft wel wat ruimte van voren , maar jah dat voel ik en is op foto's moeilijker te zien en ik geef toe , hij mist soms wel die ruimte ! , bedankt voor je tips en ga heel hard aan de lsag met mijn houding , is erg moeilijk.. had vroeger een perfecte zit en houdign maar waar die is gebleven ...:(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:42

Als hij echt nageeflijk loopt loopt hij met zijn hoofd op de loodlijn, en niet daarachter. Laat hem eerst eens wat vrijer van voren, meer lengte, wel met contact op beide teugels. Want eerst begin je laag, maar naarmate de achterhand er beter onder komt zal hij zelf een wat hogere halshouding aannemen.

Verder vind ik het eerlijk gezegd ook niet gek als hij een blokkade heeft in zijn nek bovenaan: dat kan heel goed komen door het te diep lopen.

Verder heb je sporen aanom hem voorwaarts te houden: daravoor bestaan sporen niet. Sporen af, en consequent zijn wanneer hij voorwaartser moet, lichte beendruk: geen reactie: wat hardere beendruk: nog geen reactie: tikje met de zweep.
Enn dat heel consequent blijven doen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:43

Leuk dier hoor! Maar ga wel mee met de rest... De eerste rij foto's is een hoop spanning te zien, pas bij de foto waar je hem iets langer laat worden vind ik het er lekker uitzien! Dan wordt het een onwijs knap paardje, hoor. En ook het loslaten van de teugel 'om te kijken of hij nageeflijk is' vind ik niet echt kloppen... Als hij nageeflijk is, zou hij je hand moeten volgen als jij hem naar voren doet. Dat doet hij duidelijk niet. Hij loopt te veel in een eigen houding, das jammer, want er zit echt wel wat in je paardje :)

Kortom; erg leuk paardje, maar hij moet wat meer door zijn hele lijf gaan lopen, dan wordt ie nog veel leuker ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:48

Jammie lekker dier
Ziet er echt heel mooi uit :)
Commentaar ga ik niet geven
Dat doe je zelf al :)

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:55

Mooi paard, ik ga mee met de gegeven tips. Bovendien als je paard op links vast zit, dan moet je die hand wat extra loslaten in plaats van de rechter. Succes verder!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 17:04

Bedankt voor alle reacties , nu jullie me dit commetaar geven , zie ik het zelf ook allemaal ,ga hier vanaf vanavond hard aanwerken ! En x marr zou hem wel met zweep willen rijden maar hij is ontzettend bang voor de zweep... Dus dat werkt waarschijnlijk ook niet , heb altijd gezegd zonder sporen te rijden. Dus ga met je advies mee en doe ze af :) misschien dat ik vanavond nog even fotos kan laten maken om te kijken of we de goede kant op gaan ;)

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:57

hoofd omhoog en schouders naar achteren ( en dus meer op je kont zitten)

verder ziet het er mooi uit en is het een mooi paardje, leuke combinatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:54

SuzanLarissa schreef:
Bedankt voor alle reacties , nu jullie me dit commetaar geven , zie ik het zelf ook allemaal ,ga hier vanaf vanavond hard aanwerken ! En x marr zou hem wel met zweep willen rijden maar hij is ontzettend bang voor de zweep... Dus dat werkt waarschijnlijk ook niet , heb altijd gezegd zonder sporen te rijden. Dus ga met je advies mee en doe ze af :) misschien dat ik vanavond nog even fotos kan laten maken om te kijken of we de goede kant op gaan ;)

Dat is een slap excuus ;)
Kost echt niet veel moeite om je paard over die angst heen te helpen :)
Met sporen krijg je paard ook niet beter aan het been.
Gewoon rustig been geven, geen reactie= aanraking met zweep (wat dan dus genoeg moet zijn bij je paard :) ).
Kan zijn dat hij heftig reageert, maar dat is nog altijd beter dan niets. Beter dat hij wat actiever blijft dan dat hij de bak door sloft. :)
Waarschijnlijk gaat hij dan ook actiever lopen langs achter, met als gevolg dat de nageeflijkheid verbetert en het nekprobleem misschien opgelost wordt.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:59

Je kunt het ook prima zonder zweep en met spoortje oplossen hoor! Maar dan moet je wel anders gaan rijden met je sporen. Krijg je op je kuit geen reactie, dan gebruik je je spoor. Waarschijnlijk zal het paard hier sneller aan wennen dan jij ;) Goed om denken, dan moet het zeker lukken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:02

rindin schreef:
Je kunt het ook prima zonder zweep en met spoortje oplossen hoor! Maar dan moet je wel anders gaan rijden met je sporen. Krijg je op je kuit geen reactie, dan gebruik je je spoor. Waarschijnlijk zal het paard hier sneller aan wennen dan jij ;) Goed om denken, dan moet het zeker lukken :)

Maar dan gebruik je je sporen ergens voor waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn........ namelijk om je paard vooruit te branden.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:13

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet echt fijne foto's vind.
Imo ziet het er te gedwongen en te gespannen uit.
De foto (link) waar jij vind dat zijn beengebruik mooi is, vind ik zijn beengebruik helemaal niet zo mooi, en dat komt vooral omdat hij zijn rug wegdrukt en helemaal stijf loopt.
Ik ben het ook eens met Mulan.

@Bizzybijtje; benhet helemaal met je eens hoor, maar denk dat (bijna) iedereen zijn spoor wel eens gebruikt om het paard vooruit te branden.
En er zijn ook vele ruiters die de sporen voor niks anders gebruiken als het voorwaarts houden van het paard.
Volgens mij denken die dat het daarvoor bestemd is. ;)

TS; je hebt wel een heel leuk paard en ik denk ook zeker dat het goed gaat komen met jullie :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:36

Sorry maar ik vind dat van jou een slap antwoord , hij is doods benauwd voor een zweep met rijden en ook met longeren. Hij reageert er niet heftig op maar belachelijk idioot! Ik denk dat ik dan zelf wel beter weet hoe hij erop zal reageren en of hij er aan zal wennen en ja ik ben van mening dat hij er niet aan zal wennen. Net terug van rijden en ging niet geweldig steeds zijn hoofd in de lucht gooien ondanks dat ik hem meer lucht van voren gaf, dit doet hij overigens al een paar dagen . Spoortjes afgelaten en waren niet nodig.
Waarom hij nou zo protesteerd weet ik niet... Ga wel weer laten behandelen door osteopaat, hij maakte een soort van bokje tijdens het aanspringen en zo begon alle ellende de vorige keer ook.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:39

Bedankt whoopi :)

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:53

Hey!

Wat een vooruit gang zeg!
Hij ziet er goed uit, loopt zo te zien al lekker ontspannen,

Veder omdat dit haw, is probeer iets rechterop, te gaan zitten, en je handen iets meer te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:16

SuzanLarissa schreef:
Sorry maar ik vind dat van jou een slap antwoord , hij is doods benauwd voor een zweep met rijden en ook met longeren. Hij reageert er niet heftig op maar belachelijk idioot! Ik denk dat ik dan zelf wel beter weet hoe hij erop zal reageren en of hij er aan zal wennen en ja ik ben van mening dat hij er niet aan zal wennen. Net terug van rijden en ging niet geweldig steeds zijn hoofd in de lucht gooien ondanks dat ik hem meer lucht van voren gaf, dit doet hij overigens al een paar dagen . Spoortjes afgelaten en waren niet nodig.
Waarom hij nou zo protesteerd weet ik niet... Ga wel weer laten behandelen door osteopaat, hij maakte een soort van bokje tijdens het aanspringen en zo begon alle ellende de vorige keer ook.

Sorry, probeer alleen maar te helpen >;) ;)