Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yvon123 schreef:de andere is ook druk,stil staan kent ze buiten niet,wat ik ook doe, ze blijft lopen!
ze is zo voorwaarts,zo was ze nooit namelijk,de laatste jaar is ze zo geworden!
snap er niks van!
midgie schreef:Hulpteugel zou ik zeker niet aanraden, los het zelf op , heb je veel meer aan en is ook wat dier vriendelijker.
Met een hulpteugel bouw je geen vertrouwen op, alleen paarden die zich ergens vast zetten door b.v spierpijn omdat ze in een houding gedwongen worden.
Die van mij heeft nog nooit gedribbeld en is geen hittepetit! En zo ken ik ze eigenlijk alleen maar!yildiz schreef:Ik vind je titel erg ongelukkig gekozen; ben zo moe om dat vooroordeel over arabieren steeds maar weer te horen!Die van mij heeft nog nooit gedribbeld en is geen hittepetit! En zo ken ik ze eigenlijk alleen maar!
mick75 schreef:Let wel op bij aan het werk zetten, mijn Fjord word daar juist superheet van. In de bak is dat prettig, dan loopt ze makkelijk en netjes, buiten is het minder prettig omdat je dan toch de hele tijd aan het inhouden bent.
Wat ik buiten doe is als ze erg loperig is haar van de stal af laten draven, en als het mogelijk is galopperen. Als ze op de terugweg zo'n bui krijgt van "snel naar huis, daar staat vreten" dan draai ik haar dus om en laat haar even flink lopen. Bij ons werkt dat heel goed, ze weet inmiddels dat als ze gaat drammen ze alleen maar langer bij haar eten weg is. En als ze zo'n dag heeft dat dat allemaal niet werkt ga ik na afloop nog even in de bak werken, en dan ook echt werken. Om maar te laten zien dat ik het laatste woord heb. De laatste tijd heb ik de bak niet vaak meer hoeven gebruiken na een buitenrit, ze heeft de truc door. Nu hoef ik alleen maar te wachten tot ze iets nieuws bedacht heeft en daar weer een antwoord op verzinnen.
Hulpteugels zou ik ook niet aan beginnen, dat is geen oplossing. Hooguit een schijnoplossing of in het slechtste geval een reden om extra te gaan protesteren.
Aan een stuk door....
Die van mij heeft nog nooit gedribbeld en is geen hittepetit! En zo ken ik ze eigenlijk alleen maar!