Ik heb even zitten twijfel of ik dit wel bij HAW zou zetten,maar doe het nu toch maar,anders kan ik nog steeds vragen van deze naar RIJ-ITP te verplaatsen

Vandaag met Magnum wezen trainen op het clubterrein,dressuurtraining

Wat info over Magnum :
- Hij is 4 jaar en nu ondertussen al een jaar onder het zadel.
Ons niveau is nu B,we trainen dit niveau dan ook,soms wat oefeningen uit het L,maar voornamelijk B.
We zijn pas met wedstrijd gestart en hebben er al 3 achter de rug en nog 2 te gaan.
Magnum & ik hebben onlangs nog een héle zware dip gehad,ik zag het helemaal niet meer zitten,hij had 5 dagen stilgestaan,en in die dagen was opeens alles om zeep..
Alles waar we zo op hadden zitten oefenen,zat opeens niet meer in z'n koppie.
We gingen daarvoor zó goed vooruit ! Hij liep lekker ontspannen en eindelijk wat makkelijker aan de teugel,minder sterk op de rechterhand 'nzo
Na die 5 dagen alles om zeep,steeds maar gespannen lopen,neus lekker in de lucht,rug wegduwen als je ging doorzitten,loperig zijn 'nzo
Zag het echt niet meer zitten,en ik begin maar te stressen & stressen en dat maakte het er ook niet beter op natuurlijk
Dan uiteindelijk een Thiedeman gekocht,en opeens waren al onze problemen opgelost.
Een Thiedeman was écht hetgene wat we nodig hadden,hij loopt lekker naar benen & ontspant beter,en ik ben ook zachter met 'm en heb meer geduld.
We kunnen in maanden eindelijk weer gelukkig samenwerken als een echt team.
Natuurlijk heeft hij zo nog z'n kuren,maar hij blijft jong,en daar zijn trainingen natuurlijk voor !
Maargoed,dan hier,de foto's

- Instappen

- Instappen

- Instappen

- Begin draf (dan durft 'ie soms wat omhoog te kruipen)

- Stilstaan (bijna vierkant,hier oefenen we nog op)

- Drafje aan de wat lossere teugel

- Stappen

- Terug draf geloofk (gróte concentratie
)
- En in galop (idd m'n been,trek in galop vaak m'n benen op,werk ik zelf ook aan)

- Galop

- Stilstaan, even poseren

- Draf, grote volte

- Draf

- Draf

- Dat waren ze, doeii !
tgaha, blijven oefenen jullie komen er wel, denk gewoon aan je handen en zelf kalm blijven en dan kan die thiedemann er zo weer af