Ivanhoo is een 4 bijna 5 jarige kruising New Forest. Zijn moeder is een dochter van Brummershoeve denny danny en zijn vader is helaas onbekend.
We zijn vorig jaar juli rustig begonnen met het inrijden en dit gaf eigenlijk heel weinig problemen. het is echt een goedzak, maar heeft soms wel een behoorlijk eigen willetje! Nu is hij ook een beetje bezig met puberen en pakt hij regelmatig het bit vast.
De fout die ik dan vaak maak is dat ik het gevecht aanga en dat we nergens komen en alleen maar heel hard gaan.
Ikzelf rijd al 15 jaar, waarvan 14 jaar op maneges. En mijn houding is dan ook niet om van naar huis te schrijven
Gelukkig weet ik dit ook van mezelf haha!mijn eigen puntjes:
- rechterop zitten, schouders naar achteren en meer op mijn kont zitten.
- tenen naar binnen!! (al 15 jaar mijn probleem)
- polsen niet knikken.
- voor me uit kijken.
- onderbenen verder naar achteren leggen.
Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een jong paard alles moet leren en ik moet zeggen dat ik het best moeilijk vind! Aan de andere kant is het wel heel leuk om te zien hoe ver we nu al gekomen zijn! Heb gelukkig ook een goede instructrice die me heel goed helpt en ALLES ziet

Ik zou zeggen dat we nu op B niveau zitten. Hij moet echt nog leren zijn achterhand eronder te zetten, want hij loopt nu nog teveel op de voorhand (zie je ook op de foto's). En hij mag soms iets meer loslaten aan de voorkant, maar zoals ik al zei; hij probeert momenteel van alles uit!
Hij is nu ongeveer 1.52 groot en ikzelf ben 1.76. Ik zou ook graag willen weten hoe jullie vinden dat dit staat? Ik vind het zelf namelijk niet heel erg storend en hij lijkt er ook geen moeite mee te hebben.
Ik wil ook wedstrijden gaan starten in de toekomst, ben wel benieuwd of jury's hier commentaar op hebben?
Ik heb geen foto's van het losrijden helaas.
1.

2.

3.

even briesen.. moet kunnen!
4.

5.

6.

mooi koppie, volgens mij waren we het hier alleen niet zo eens met welke kant we opgingen!
7.

echt een leuke foto, jammer dat ik zo voorover zit en geld zoek...
8.

galopje, waar ik al heel blij mee ben! voorheen was het alleen maar racen

9.

aan de lange teugel... daarna uit gaan stappen.
10.

en samen met grote vriend simmie brokken eten

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!
groetjes!
Houd er ook rekening mee dat hij alleen maar breder wordt naarmate hij verder komt in de training, dan lijkt hij ook nog wat groter en past het nog mooier dan nu.
Naast de dingen die je zelf noemt valt me ook op dat je in galop (en in draf kan ik het niet echt zien) wat te ver achterin je zadel gaat zitten. Probeer op het diepste punt te blijven.
. Echt een knapperd. Vind je een mooie combi vormen, past prima!