Bonnie in training! (M2/Z1).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Bonnie in training! (M2/Z1).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:20

Hallo allemaal,

Hier weer eens een topic van mij en mijn topper, Bonfire (oftewel, Bonnie).

Bonnie is een 16-jarige nrps vosruin en ik heb hem nu toch wel weer meer dan 4 á 5 jaar. In 2006 zijn we begonnen in de B (ging erg goed), ondertussen zijn we er een jaar uitgeweest (vanaf aug. '07 t/m aug. '08) ivm met een peesblessure gevolgd door een rugblessure. Kort hiervoor waren we M1 gestart. Na de blessuretijd ben ik van instructie veranderd en toen ging het letterlijk als een speer. De punten vlogen binnen in het M1 en ben Gelders Kampioen geworden en heb op het NK mogen rijden.

Nu zijn we alweer M2 (zelfs al weer bijna Z1). We hebben zeker nog wat moeilijke punten, waaronder de travers en de keertwendingen. Ook het appuyeren kan nog een stuk beter, maar door herhaling en training komt het vanzelf. Hij gaat het steeds beter doen ;)

Nou, hier de foto's. Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen. Ik heb geen foto's van het losrijden.

1. Drafje, mag nog iéts meer ontspannen:
Afbeelding

2. Galop:
Afbeelding

3. Wel een fijne losse draf :j
Afbeelding

4. Schouderbinnenwaarts links:
Afbeelding

5. Travers links :o
Afbeelding

6. Schouderbinnenwaarts rechts:
Afbeelding

7. Travers rechts:
Afbeelding

8. Appuyement naar rechts (van naar links geen foto, was er geen bij die goed was :P ):
Afbeelding

9. Net aan het einde van het verruimen:
Afbeelding

10. En nog een standfoto:
Afbeelding

En? Wat vinden jullie ervan?

wake_up

Re: Bonnie in training! (M2/Z1).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:29

Het ziet er heel goed uit! Volgens mij gaat dat wel goedkomen tijdens de Gelderse. Omdat het HAW is, heb ik al je foto's af moeten speuren en het enige kleine minpuntje is soms je tenen iets meer naar binnen doen, al gaat dat moeilijk als je een hulp geeft. Maar ik moest commentaar leveren, en ik kon verder geen andere aandachtspunten vinden op je foto's :+

Alvast héél veel succes op de Gelderse!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:33

ziet er leuk uit !

Probeer alleen bij die linkse travers foto niet naar je pony kijken ( doe ik ook altijd graag omdat ze zo mooi zijn :+ )

suc6 verder!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:39

Vind het een fijn beeld geven :) Rustig en niet gedwongen dus het gaat vast helemaal goedkomen.
Probeer alleen iets meer op je tenen te letten. Op veel foto's steek je ze te ver af waardoor het er minder netjes uitziet.
Je schouders mag je naar mijn idee ook nog wat meer naar achteren hebben.

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:41

Ah, daar hebben we knappe Bon weer! Wat is ie toch mooi :+:

Wel handjes rechtop houden he :+
En probeer met het appuyeren je binnenhand niet vast te zetten tegen de hals aan, daar worden ze vaak alleen maar wat strammiger van! Kleine tip: Probeer eens wat travers in draf op een grote volte, goed binnenbeen eraan en steeds wat verkleinen en wat kleine tikjes op zn kontje geven :P Daar worden ze heel los van en beginnen ze ook lekker van te door te swingen! Je zal het merken dat hij makkelijker doorswingt in de travers en appuyeren :)

Maar voor de rest super, komt wel goed op het GK :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:07

Ziete r top uit mop :j Hij loopt echt goed *D
Uhm, commentaar... Draai je tenen iets naar binnen en niet naar Bon kijken *al snap ik dat dat moeilijk is *D *

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:57

Ziet er goed uit hoor :j Vind het leuk dat ik jullie op de Gelderse in het echt kan zien :D
Rijtechnisch commentaar heb ik niet, denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent :)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:17

Wauw, wat een complimenten allemaal :D

Heel erg bedankt. Ja mijn tenen.......ik vergeet het steeds :+ Maar ik zal er echt op letten :j

Van mijn schouders klopt ook, hoor ik soms ook tijdens mijn lessen, dat ik dan net iets te veel naar voren leun.

Dank je voor de tip v/h appuyement Chris ;)

Ja, Bonnie is zóóó mooi, daar MOET ik wel naar kijken _O-

Heel erg bedankt allemaal ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:39

Ik vind het er wel gedwongen uitzien, kijk eens naar het bit op foto 1, 9 ,10...

Probeer iets zachter met je hand te zijn, succes ;)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:15

ziet er goed uit.!!
blijf wel netjes recht op zitten in het rijden.!

super ziet ie er uit!! na de laatste kampioenschappen zcht ie er toch ies anders uit geloof ik:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:10

Wat een mooie pony! :D

Hm, dit is HAW dus ik moet commentaar geven..
*zoekt tussen de foto's*

Het enige dat ik kan vinden is dat je soms je voeten wat naar buiten steekt, en bij foto 6 lijkt het alsof je wat knikt in je heup naar links.

Voor de rest kan ik niks vinden :')

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 17:43

Minjon schreef:
Ik vind het er wel gedwongen uitzien, kijk eens naar het bit op foto 1, 9 ,10...

Probeer iets zachter met je hand te zijn, succes ;)

Als je even het commentaar bij foto 1 hebt gelezen, hij was daar niet ontspannen genoeg en het bit zit er idd niet vriendelijk uit zo. Maar ik kan je met 500% garanderen dat ik absoluut vriendelijk ben met mijn hand, dus kom er niet mee aan dat ik NIET vriendelijk ben ;) Ik ben het zeker met je eens dat het bit iets té uitsteekt. Maar waar mijn pony een handje van heeft als hij halt houdt, hij gaat op zijn bit kauwen en hangt naar voren. dat kun je overigens op die foto duidelijk zien.

Denk wat je wil denken, maar ik ben vriendelijk ;) Ik heb les van iemand die echt ANTI strakheid is, dus als ik in mijn les alleen mijn armen al iéts té gespannen houdt, krijg ik het al over me heen :+

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:40

Ik zeg toch ook niet dat je niet vriendelijk bent? Ik zeg dat ik het er niet vriendelijk uit vind zien ;)

Maarja, zoals altijd op bokt is negatief commentaar niet gewenst, dus dan niet. ;)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 12:03

Dus zeg je dat ik niet vriendelijk ben, anders vond je het er ook wel vriendelijk uitzien, nu praat je jezelf een beetje tegen.

Ik kan zeker wel tegen negatief commentaar, soms heb je daar heel veel aan :j Maar aan wat jij zegt heb ik niet zoveel, omdat het niet zo is ;)

Blijkbaar zie jij mijn reactie op jouw eerdere post als een 'aanval'. Moet je verder zelf weten ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:09

Ik vind het er niet onvriendelijk uitzien, maar vind je wel wat onvriendelijk reageren ;)

Anyway, ik vind dat hij meer op 't achterbeen mag lopen :)
Over het algemeen vind ik je handhouding erg netjes, probeer deze ook te behouden wanneer de oefeningen moeilijker gaan (bvb de travers linksom)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:42

Inderdaad, voor het Z lijkt mij het handig dat je bezig gaat (of misschien al wel bent) met verzameling. Dat mag meer zijn. Verder ziet het er top uit. ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:27

Ashley__ schreef:
Dus zeg je dat ik niet vriendelijk ben, anders vond je het er ook wel vriendelijk uitzien, nu praat je jezelf een beetje tegen.

Ik kan zeker wel tegen negatief commentaar, soms heb je daar heel veel aan :j Maar aan wat jij zegt heb ik niet zoveel, omdat het niet zo is ;)

Blijkbaar zie jij mijn reactie op jouw eerdere post als een 'aanval'. Moet je verder zelf weten ;)

Voor de 2e x. ik zeg niet dat je niet vriendelijk bent maar niet vriendelijk lijkt.
Als het niet zo is, waarom zie ik dan op die foto's het bakstuk heel ver naar achteren en het bit een heel stuk uit de mond?
Mij i sgeleerd dat je je paard met onspanning naar beneden krijgt, en net doormiddel van kracht..

En je hebt er wel wat aan naar mijn idee, je zou er misschien toch eens op gaan letten of je het onbewust doet, het kan aan mij liggen natuurlijk, maar je zou zelf ook eens op kunnen gaan letten.
En vriendelijk reageren is ook niet overbodig

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:27

Lijkt me een beetje nutteloos om een discussie te voeren, hier! Op de foto´s lijkt het misschien alsof ze kracht zet op de teugels, maar ik zweer het je.. In het echt is het echt niet zo. Ze rijdt juist heel anti-trek. Als je een discussie wil voeren, doe dat dan maar even via de Pb ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:38

Hey daar is bonfire :D Leuk hoor om je proefje te zien van de week :D Gelijk 2 wpen :D Goed man :D

Hou je tenen netjes naar binnen, en van wat ik ervan heb gezien donderdag, probeer erop te letten dat je op je 60 meter echt door kunt rijden tot het eind :) Ga zo door meid :D

amiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:03

ziet er super netjes uit, maar voor het commentaardat ik moet geven, toch op je teen letten ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:26

Ziet er heel netjes uit, leuk beest heb je ook. :D
Poeh ik heb verder geen toevoegend commentaar. ;)

LoveMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:58

ziet er goed uit.! je houding is erg goed, en hij loopto ok erg mooi!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 21:41

Dank jullie wel allemaal :)

Ik ga er verder geen woord meer over vuil maken over die 'discussie'. Maar iig bedankt Minjon, ik zal eens kijken of im het onbewust doe ;) Maar ik rijd zeker NIET mer kracht ;)

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:59

ziet er goed uit;)

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:19

He Ashley,

Ziet er netjes uit! Je hebt echt een leuke pony onder je kont.

Groetjes Angela