Gokje wagen op horses @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Gokje wagen op horses @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:02

Ja de titel zegt het al..
Ik heb zelf 17 maanden niet gereden door mijn zwangerschap, heb bekkeninstabiliteit en isias opgelopen.
In de 15 de maand mocht ik weer voorzichtig gaan rijden.. helaas werd toen mijn merrie kreupel ( hoefzweer die er boven uit kwam en dus niet weggesneden kon worden)
Vorige week ben ik voorzichtig begonnen met een buitenritje en gister weer voor het eerst getraind. Ik zit er dus weer net een weekje op.
Tips zijn natuurlijk welkom er zal weer een hoop gesleuteld moeten worden maar wel een beetje lief :o :P

Daisy is een 6 jarige merrie van 158,5 m
ze is een wielkopolski
Ik zelf ben 168 m ( die vraag krijg ik namelijk vaak als ze ons als combi zien )
Daisy is nog wat aan de dikke kant maar is ook wel logische na zo een tijd stil te hebben gestaan ( 2 maanden )

Hakken uitdrukken kan ik niet meer met mijn rechterbeen door meerdere oude botbruiken in mijn voet

nou hier de foto's :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.Galop vind ze nog erg moeilijk..
Afbeelding

Meraki

Re: Gokje wagen op horses @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:04

Ik vind het wel een super leuk paard zeg :) aparte kleur ook!
Je beugels mogen wel 1 of 2 gaten langer ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:05

langer? dan kan ik mijn voeten er helemaal niet meer in doen denk ik haha.. ik ga het proberen.. Ik trek zelf erg mijn voeten op en dan bungelen mijn beugels er wat bij.. misschien dat het daardoor lijkt.. Ze zoekt heel erg mijn been op omdat ze haar evenwicht nog niet helemaal heeft

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:08

Voor een lange tijd niks gedaan te hebben vind ik het er heel aardig uitzien.
Krijg bij sommige foto´s wel het idee dat je erg veel met je handen doet.
En je draait je tenen wel heel erg naar buiten. Probeer die wat meer naar voren te draaien en je hakken uit te drukken.

Enne...volgende keer misschien ook een rood shirtje ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:10

hahah ik wist het :P
Had dat setje net een uur daarvoor gekocht en deze kleren had ik al aan.. had alleen wel even rode sokken ook meteen gekocht ;)

updateje

hakken uitdrukken kan ik nietmet mijn rechter been staat ook in begin post heb meerdere botbruiken gehad daar..
Streng in mijn hand.. ben ik eigenlijk niet kan haar zowat met losse teugels rijden alleen af en toe gaat ze in mijn handen hangen of geeft ze er zelf een ruk aan om het zo maar even uit te leggen..
Zodra ze zich begint te vervelen gaat ze spelen en klieren := wat een lekkerding he hahah
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 29-07-09 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:12

Wat een onwijs leuk paard. Ze toont een stuk groter zo onder het zadel. Erg fijn dat je na z'on tijd weer lekker mag gaan rijden.

Let op je pianohandjes en op foto 7 lijk je streng met je binnenhand. Ik twijfel een beetje over je beugels. Het kan ook lijken dat ze wat te kort zijn doordat je je been wat omhoog trekt. Probeer je hakken wat meer uit te drukken of doe je beugels een gaatje langer. (is wel wat lastig te beoordelen van deze foto's dus kan er naast zitten)

Verder ziet her er heerlijk uit!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:14

Trek jij je rug soms hol?? Zo lijkt het namelijk nogal op sommige foto's, bijv. 3, 4 en 5. Ook dat je je tenen zo naar buiten houdt, lijkt me spanning van jouw kant. Probeer je eens bewust af te vragen of dat klopt en om je spieren dan ook bewust te ontspannen als je dat merkt.

Verder mag je paardje er wel wat meer doorheen, maar dat komt vast wel weer als jullie wat langer bezig zijn.
Let er met sturen ook op dat je je binnenhand niet naar je toe haalt. Breng je binnenhand iets naar binnen als je wil wenden, maar houdt je binnen en buitenhand wel altijd op 1 lijn naast elkaar. Anders maakt de hals van je paard een onnatuurlijke bocht.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:17

kan zijn dat ik wat vreemd zit heb tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit opgelopen die nog niet voorledig is genezen..
Ik heb heel snel de nijging als ik door zit mijn hele boven lichaam los te gooien en daardoor gaan ook mijn schouders naar voren etc..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:29

wow gewoon in een half uurtje 235 keer bekeken :=

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:33

Leuk paard, ziet er goed uit na zoeen lange tijd.. Voor de te korte beugels en het optrekken van je benen etc is een makkelijke oplossing.. laarzen aandoen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:48

owwwww ze stonden nog op lau haar maat :P die heeft 1 maatje korter en die had de dag ervoor gereden := oeps :P

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:51

ziet er netjes uit hoor.en EINDELIJK een foto van dat dekje op een paard :o

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:54

hahah hoezo :P heb hem gister net gekocht.. maar is niet echt een standaart paard om een dekje op te vergelijken.. veel kleuren staan haar niet :=

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:54

ik vind het dekje heel leuk maar ik had hem dus nog nooit op een paard gezien :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:59

Ziet er goed uit, maar je handen mogen wel iets meer dragend en je hebt ook wel een beetje kapstokjes (komt dat ook door die breuken? Want dan heb ik niks gezegd hoor.).

Tis wel een supermooi beestje!

zorbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:01

ziet er heel leuk uit en je bent erg blij met je paard zo te zien,heel fijn,probeer je schouder niet mee te draaien maar mooi recht te houden,jullie zijn n stel apart,heel tof :+

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:12

Wat een leuke reactie's allemaal :D
Heb binnenkort weer prive les om de puntjes weer op de i te gaan zetten..
De hoogte van mijn handen is altijd maar een geklooi hahha.. dan weer te hoog dan weer te laag :P Je kan het zelf zo slecht zien :=

Whahah een stel apart klinkt leuk ..

ff offtopic @ misskippie
dit sjabrak wilde ik eigenlijk naja wil ik nog steeds maar kost gewoon 80 euries

http://i27.tinypic.com/6ht4zr.jpg

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:21

die heb ik gehad :o maar ik heb een nieuw zadel moeten kopen en die paste er niet meer onder want me zweetbladen zijn langer.
dus heb veel dekjes moeten verkopen.gelukkig passen me eurostars wel. ;)

LauRum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:24

Leuke foto's hoor!
Probeer je tenen misschien iets meer naar binnen te doen.
Verder ziet het er goed uit, zeker als je zo'n tijd niet hebt gereden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:26

miss_kippie schreef:
die heb ik gehad :o maar ik heb een nieuw zadel moeten kopen en die paste er niet meer onder want me zweetbladen zijn langer.

grrrr hahaha en je hebt hem niet meer O:)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:26

Wat een leuk beest heb jij daar zeg! Het ziet er allemaal ontspannen uit en dat is het belangrijkste. Leuk dat je weer kan rijden, en die kleinigheidjes komen vanzelf wel weer, ik vind het er aardig uitzien aangezien je een tijdje niet hebt kunnen rijden :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:30

Wat een leuk dier!!
Sluit me aan bij het beugels langer-verhaal, verder goed je hakken uitdrukken, tenen naar binnen, maak je lang!
teugels misschien ietsje korter (vind ik altijd lastig te zeggen met zo'n groot/fors paard) en let goed op je handen.
Achterhand mag er nog wel wat meer bij, lekker veel overgangen rijden (of is dat heel vervelend met je bekken?) en voor het been houden.
Gaat helemaal goed komen lijkt mij.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:33

Lindy1982 schreef:
miss_kippie schreef:

grrrr hahaha en je hebt hem niet meer O:)

nee helaas ;(

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:40

Alet74 schreef:
Wat een leuk dier!!
Sluit me aan bij het beugels langer-verhaal, verder goed je hakken uitdrukken, tenen naar binnen, maak je lang!
teugels misschien ietsje korter (vind ik altijd lastig te zeggen met zo'n groot/fors paard) en let goed op je handen.
Achterhand mag er nog wel wat meer bij, lekker veel overgangen rijden (of is dat heel vervelend met je bekken?) en voor het been houden.
Gaat helemaal goed komen lijkt mij.

hakken uitdrukken kan ik niet ivm meerdere botbruiken in het verleden .. leuk he op de hooischuur spelen :=

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:51

stoer dek lin!!!! staat haar ook goed...enne die andere met strepen en dat randje roze is ook gaaf!!

ze pakt het erg goed op, ga het volgende week ook maar weer eens oppakken. enige nadeel is wel dat ikmeteen voor 2 weken naar tanzania ga. ik spreek je voor het weekend nog effe.

kus laura